Toon posts:

Snelste Celeron op P3B-F?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat de snelste Celeron II is die op een Asus P3B-F plankje past?
Bij de specs op de site van Asus bij de bios updates wordt alleen gesproken over PIII met 850 MHz of meer.

Uit ervaring met een BE6 weet ik dat dit niet automatisch betekent dat celerons van 850 of hoger ook ondersteund worden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Thanx!

Verwijderd

Ik zou een celly1100 proberen, in princiepe is dat de snelste. Dat je BIOS het officeel niet ondersteunt zegt niet zoveel. Heb je wel een converterje nodig!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Jep inderdaad de Celly 1100. Dit is de snelste versie met de coppermine core..

Verder heeft die 850 met de multiplier instellingen te maken die het bord officieel ondersteund, maar die zijn hier dus niet relevant omdat dat allemaal door de processor zelf geregeld wordt!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:41 schreef Twynn het volgende:
Jep inderdaad de Celly 1100. Dit is de snelste versie met de coppermine core..

Verder heeft die 850 met de multiplier instellingen te maken die het bord officieel ondersteund, maar die zijn hier dus niet relevant omdat dat allemaal door de processor zelf geregeld wordt!
Dat dacht ik ook, tot ik bij een kennis een celly 1000 met een nieuwe Asus slotconverter op een Abit BE-6 mobo (met laatste bios) plaatste.
Het systeem wilde niet meer opstarten! :?
Na het terugplaatsen van de oude celly 400 met PPGA convertor deed het beestje eveneens helemaal niets meer!
Enig idee?

Je begrijpt dat ik hierdoor erg voorzichtig geworden ben...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien was er toen vergeten de (geforceerde?) voltage automatisch te laten detecteren of omlaag te brengen. De PPGA celly loopt namelijk standaard op 2,0V (of zelfs hoger indien overgeklokt), terwijl de FCPGA celly minder nodig heeft (1,5V ofzo? weet even niet meer uit mijn hoofd). Dus toen de FCPGA exemplaar op de socket werd geprikt en de compu daarna wordt opgestart, terwijl het de volle 2,0V (of hoger) door de celly heen jaagt, zou het een en ander best wel beschadigd geraakt kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 15:20 schreef BalusC het volgende:
Dus toen de FCPGA exemplaar op de socket werd geprikt en de compu daarna wordt opgestart, terwijl het de volle 2,0V (of hoger) door de celly heen jaagt, zou het een en ander best wel beschadigd geraakt kunnen worden.
Ik heb zo'n Smart Asus Slot 1 -> FCPGA convertor (S370-D)gebruikt. Deze zou zelf de bussnelheid selecteren en de Vcore instellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1