[USB] High speed verlengkabel

Pagina: 1
Acties:

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020
Sinds vanochtend heb ik de HP PCS 720 (ja die van de Aldi ja.... :) )

Perfect dingetje... alleen er zit een high speed USB (a -> b) kabel bij die voor mij tekort is. Nu heb ik ook een USB verlengkabel (a male -> a female) die ik ooit voor m'n webcam heb gebruikt. Maar helaas, dan werkt mijn HP'tje niet meer.

Moet ik hiervoor een speciale highspeed USB verlengkabel hebben? Mijn zoektocht op internet en dit forum heeft voorlopig nog geen resultaat opgeleverd. Voor zover ik het nu begrijp zou de USB verlengkabel die ik heb gewoon moeten werken... :?

Graag jullie advies hierover!

(als ik een 'bijzondere' usb verlengkabel nodig heb, zou het fijn zijn als je ff een winkel o.i.d. erbij wil zetten waar dat ding te halen is)

~~ meesterprutser ~~

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
USB heeft een niet al te lange reikwijdte. Je hebt dus een actieve verlengkabel nodig die het signaal opnieuw gaat opbouwen?
Blackbox heeft ze wel.

Verwijderd

Meestal zit er een A-B kabel bij van 1.5m
Verstandigst is om een 5m A-B kabel te halen (fl 20,- maximaal) en deze te gebruiken IN PLAATS VAN je oude bijgeleverde kabel,
of een actieve verlengkabel (REPEATER) te gebruiken, wat in feite een 1-poorts hub is, welke zorgt dat je geen signaal-verlies krijgt.

Maximale USB-kabel-lengte is 5meter, en met die repeaters of andere powered-hubs ertussen mag het dacht ik in totaal 25 of 30m worden.

• enter.nu
  • Laatst online: 28-05-2020
Thanx...

Ik heb gisteren nog ff gauw een Sitecom USB Repeater kabel gekocht (5 meter) en die werkt perfect! :P

~~ meesterprutser ~~

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op donderdag 01 november 2001 14:14 schreef BBL the 2nd het volgende:
Maximale USB-kabel-lengte is 5meter, en met die repeaters of andere powered-hubs ertussen mag het dacht ik in totaal 25 of 30m worden.
Als je er 5 of 6 in serie zet wel ja.
Zelfs met de actieve verlengkabeltjes zit je nog steeds met de 5m per kabeltje. Van de meeste kan je der wel een paar in serie plaatsen, maar dit ook niet eindeloos btw.
Pagina: 1