3Com netwerkkaart vern**kt pc

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Ik heb een 3com netwerkkaartje aangeschaft (905 CX-TX-M) en na installatie van da ding, hapert me pc af en toe. Ksnap er niet veel van. Na herstart is alles weer okidokie. Maar na onbepaalde tijd begint ie gewoon te haperen. (doet me pc t omdebeurt een paar seconden wel en een paar seconden niet)

As iemand een idee heeft wat dit kan zijn dan hoor ik t graag.
Alvast bedankt

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:57

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hoe bedoel je ? Maak je op dat moment gebruik van je netwerk ? En freezed de PC of hapert ie alleen ? Het kan zo zijn dat de netwerkkaart eenzelfde irq heeft als een ander apparaat in je pc. Dat geeft (vaak) problemen. Hope this helps.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• MrJT
neeh ik hoef ehm niet te gebruiken. tis na de installatie van de drivers (die ik trouwens niet echt gebruikers vriendelijk vind) dat ie t doet. En ik had toch uitgelegd dat ie (de hele pc inclusief HD) hapert (3 sec wel, 3sec niet, 3sec wel, 3sec niet). Kdenk ook dat dat t is maar kweet nie zeker. Ik kan nu niet kijken omdat ik op me werk zit.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:57

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wat bij 3Coms ook vaak problemen geeft is als ie in het pci slot zit naast het agp slot. Deze sharen over het algemeen een irq hetgeen problemen op kan leveren (zoals deze...) Hope this helps :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• MrJT
hij zit in het laatste pci slot dus da kant nie zijn.
Maar ik denk wel dat t een irq conflict is. (Khoop t want da is snel gefixed)

Maar ik baal wel as een stekker want dat kl*te kaartje kostte me mooi 120 piek (en das nog wel bulk). Das veel geld voor een netwerkkaartje, dan kan je toch op zn minst goeie driver support en ondersteuning verwachten d8 ik zow. Maar dit typenummer bestond niet eens op de site van 3Com.

Verwijderd

Zet hem eens in een ander pci slot. Ik had gisteren hetzelfde probleem met een scsi kaart.

• MrJT
jah zalk eens doen. Me oue 56K modem moet er toch nog uit, dus dan pleurt ik ehm daar wel voor in de plaats.

Verwijderd

waarschijnlijk wil ie een busmastering pci slot, dus alles behalve het 1e en het laatste pci-slot.

3Com kaart zou goed moeten werken. Kan er zelfs drie van in mn computer hebben tegelijkertijd.

• MrJT
oh da wis ik nie van da bus mastering (wa is da?) Maar dan ist iig wel een goed idee om ehm in de plaats van die 56kmodem te proppen.

Verwijderd

Haai

Draai jij toevallig Windows ME? Ik heb zoiets dergelijks gehad... Quake2 speelde lekker, TOTDAT ik op het internet (of LAN) ging spelen.... rennen... hik... rennen... hik

Zwaar balen, ik had er ook een 3C905 in zitten. Van alles geprobeerd, andere PCI sloten, zelfs een 3C509b (ISA 3com) hielp nix. Ook allerlei videodrivers etc etc... nix hielp

Toen terug gegaan naar Win98 (1st ed) en gelijk liep alles weer als een speeeeeer... :r

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Probeer eens in je BIOS "Byte Merge" op Disabled te zetten.

Daar kunnen 3com kaarten absoluut niet tegen.

Anders weet ik ook niks!

• MrJT
hmm ik had t idee dat die "Byte merge" optie niet in me bios voorkomt. Dus das al geen optie. Ik draai gewoon 98Se dus das t probleem ook nie.
Ik heb dus gisteren me pc weer opnieuw geinstalled en een image gemaakt 'voor' het installeren van de netwerkkaart. Na de installatie van de netwerkkaart was t weer zover. Het irq van het kaartje was niet gedeeld (irq10)Alleen met een "PCI steering HOLDER" Maar dit stond zo`n beetje bij elk irq.
Dit is echt naadje, heb ik eindelijk een flexe internet verbinding en dan kan ik nog niet gamen. Ik word er scheitziek van. Ik weet niet meer wat te doen. Behalve misschien een bios flash. Ik heb me bios namelijk nog nooit geupdate. Emme pctje is nu toch al zo`n 2 jaar oud. Ik ga t ook maar eens bij de support van 3Com vragen, misschien weten zij iets.

• MrJT
Iemand nog suggesties???
Kheb intussen nieuwe netwerkdrivers gedownd (waren van 29 oktober, dus aardig nieuw) maar die hadden geen effect. Ik kan nergens bios updates vinden voorme mobo. Ik weet niet precies waar ik naar moet zoeken. Ik heb volgens het boekkie een SiS 5600B/5595 maar op www.SiS.com Staat niets over dat serienummer.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dit klinkt misschien heel erg vreemd maar .. zit er wel een UTP kabel in die 905TX? :) Ik heb zelf een 905TX (oudewetse 3C905TX, geen 905TX-B of 905TX-C) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. niet onder Win98SE, NT4S+WS of Win2K/Sp2.

Maar de symptonen die jij hebt komen me erg bekend voor van mijn laptop. Da's een P2/300, 96MB, 5GB met een Xircom 56K/100mbit Modem/NIC Realport PCMCIA kaarjte. (Zo'n dikke die alle 2 de sloten gebruikt).

Als ik op kantoor aan het netwerk hang, dan loopt ie laptop (win2K/sp2) perfect. Echter zit ik thuis te werken en hangt mijn laptop niet aan het netwerk.. dan blijft hij gewoon om de zoveel seconden hangen en stotteren. Bijvoorbeeld een AVItje (niet eens DiVX) of MP3 afspelen is er niet meer bij.. hik-stotter-hik-hik-stotter.

Steken we d'r een UTP kabel in.. perfect werken! En het maakt niet uit of ik um nou mijn DHCP server laat gebruiken of hem zelf even een IPtje geef. Misschien heeft die 905TX-C van jou ook last van zoiets? Kan zoanders even niets bedenken..

Gebruik je vaste IP addressen of heb je een DHCP servertje staan?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• MrJT
Er zit gewoon een UTP kabel in hoor (naar het ADSL modem).
Ik heb gisteravond iig gevonden waar het ligt. De Netwerkkaart is gewoon bagger. Als ik hem uitschakel dan loopt alles als een trein. Als ik hem inschakel zijn er nog steeds geen problemen. Totdat ik de drivers installeer, dan is het weer feest en begint ie na een tijdje weer te haperen. Ik snap er niets van, volges mij is da kaartje gewoon nie helemaal lekker ofzow. Misschien toch maar een beroep doen op m`n garantie. Want ik geloof dat je wel aardig lange garantie heb op dat ding (levenslang?).

Iedereen iig bedankt voor de reply`s.

Verwijderd

Is een vaker voorkomend probleem. Oplossing: Installeer kaart+driver, en ga dan naar Windowsupdate, dan krijg je enkele criticals te zien, altijd handig, en wanneer je daarna nogmaals na enkele reboots |:( naar Windowsupdate gaat, moet je onderop een verbeterde driver zien. Dan ben je van het probleem af.

• MrJT
huh, vaker voorkomend? waarom kan ik er dan nergens iets over vinden?
Maar iig bedankt, ik ga t vanmiddag wel ff proberen.

• MrJT
Als ik op dat windows update klik kom ik op een website. Wat moet ik precies doen?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:54 schreef Tomba het volgende:
Wat bij 3Coms ook vaak problemen geeft is als ie in het pci slot zit naast het agp slot.
Ja, daarom moet je hem ook altijd in het ondeste slot gooien :)

• MrJT
Ik krijg ehm niet goed werkend. Ik word echt helemaal gaar van da rotding. Ik denk dak maar ff zo`n cheapo weapo netwerkkaartje haal want zo schiet et nie op. Iedereen bedankt voor de hulp !

Verwijderd

Ruil deze anders om voor een Intel Etherpress Pro 100 of een SMC 9432TX. Die zijn ook beide goed. Zelf geen enkel probleem met mijn 2 3c905c-TX-M. Zo'n el cheapo realtec kaart is ook niet alles.

Verwijderd

Euh,, heb je een AMD processor? Dat geeft in sommige gevallen problemen met 3COM.(Eigen ervaring bij meerdere klanten gezien)

Euh,, heb je al een bios reset gedaan??

Euh,, meerdere netwerkkaarten in je pc?? Vooral meerdere 3coms geven problemen..

Euh,, een kaartje van 30gulden doet het soms sneller en beter dan zo'n dure 3com..

SUCCES!!:Y)

Verwijderd

afaik heb je voor die 3com kaartjes ook een soort dos util (3c9xcfg ? ) waarmee je ook een heleboel instellingen in die kaart kan veranderen.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 20:29

WarPuppy

Electronic Technology

Wat is je config :?

Zo kan ik ook alleen maar raden >:)
Maar duid op een irq conflict, heb je misschien een SB Live! in je pc :?

• MrJT
Op maandag 05 november 2001 23:10 schreef Plutto het volgende:
Euh,, heb je een AMD processor? Dat geeft in sommige gevallen problemen met 3COM.(Eigen ervaring bij meerdere klanten gezien)

Euh,, heb je al een bios reset gedaan??

Euh,, meerdere netwerkkaarten in je pc?? Vooral meerdere 3coms geven problemen..

Euh,, een kaartje van 30gulden doet het soms sneller en beter dan zo'n dure 3com..
Neeh kheb geen AMD.
Neeh nog geen bios reset (wat heb da voor zin?)
Neeh dit is me eerste.
Die gebruiken meestal wel wat meer CPU (as ik t goed begrepen heb)

• MrJT
Jep kheb een SBlive5.1 erin zittuh. Ik krijg as t goed is binnuhkort een ander netwerkkaartje, as die t zelfde probleem geeft dan ligt t nie aan de kaart zelf.
Maar tis waarschijnlijk geen IrQ probleem (tenminste, niet volgens windows). Ik heb ook met dat 3C90xcfg geprobeerd (al in het begin) maar da hielp nie.

Verwijderd

hmmzzz

• MrJT
voor degene die het toch wil weten:
PIII 450
Chaintech SIS5600/???? (kweet ff niet uit me hoofd) MOBO
SBLive5.1
Diamond Viper770 (jah kweet t kmoet upgraduh)
256MB RAM (Viking)
8 Gig HD
Liteon 12/10/32 fikker
Lite-on 16/48 DVD

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:13 schreef mrjoint het volgende:

[..]

Neeh kheb geen AMD.
Neeh nog geen bios reset (wat heb da voor zin?)
Neeh dit is me eerste.
Die gebruiken meestal wel wat meer CPU (as ik t goed begrepen heb)
Ik heb die dingen voor mijn werk vaak geinstalleerd en als ze problemen gaven hielp een bios reset wel vaak. (Schrijf misschien wel je oude instellingen even op)

Anders denk ik ook dat het een IRQ probleem is.

Ik heb hier nog wel een 3Com Etherlink XL TPO 10Mb Ethernet NIC (3c900B-TPO), die mag je wel voor een schappelijk prijsje overnemen als je er belang voor hebt..
plutto@chello.nl

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1