Dit klinkt misschien heel erg vreemd maar .. zit er wel een UTP kabel in die 905TX?

Ik heb zelf een 905TX (oudewetse 3C905TX, geen 905TX-B of 905TX-C) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. niet onder Win98SE, NT4S+WS of Win2K/Sp2.
Maar de symptonen die jij hebt komen me erg bekend voor van mijn laptop. Da's een P2/300, 96MB, 5GB met een Xircom 56K/100mbit Modem/NIC Realport PCMCIA kaarjte. (Zo'n dikke die alle 2 de sloten gebruikt).
Als ik op kantoor aan het netwerk hang, dan loopt ie laptop (win2K/sp2) perfect. Echter zit ik thuis te werken en hangt mijn laptop niet aan het netwerk.. dan blijft hij gewoon om de zoveel seconden hangen en stotteren. Bijvoorbeeld een AVItje (niet eens DiVX) of MP3 afspelen is er niet meer bij.. hik-stotter-hik-hik-stotter.
Steken we d'r een UTP kabel in.. perfect werken! En het maakt niet uit of ik um nou mijn DHCP server laat gebruiken of hem zelf even een IPtje geef. Misschien heeft die 905TX-C van jou ook last van zoiets? Kan zoanders even niets bedenken..
Gebruik je vaste IP addressen of heb je een DHCP servertje staan?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)