Toon posts:

welke kabel tussen splitter en adslmodem bij ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien ik binnen drie dagen ADSL hier thuis kan gaan aanleggen wil ik alvast wat voorwerk doen. Ik wil de kabel die uit de splitter komt en in de modem gaat alvast leggen. Geen probleem opzich, ik weet alleen niet wat voor kabel het zijn moet. We hebben hier isdn. Moet ik nu een gewone analoge lijn, een digitale telefoonlijn of een UTP kabel leggen tussen de splitter en de adslmodem (alcatel). Let wel, we hebben dus al ISDN liggen....

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:18

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dit zijn gewoon 4 aderige rj11 telefoonkabels.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er hoeft geen speciale bekabeling gebruikt te worden i.v.m. isdn?! Wat is dan het verschil tussen het IDSNpakket en het Analoge pakket (mxstream in combi met XS4ALL)?

Verwijderd

probeer search met de twee woorden: adsl isdnkabel. Volgens mij kom je in die topic de oplossing voor jouw probleem tegen.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 31 oktober 2001 15:51 schreef Mauritz het volgende:
Dus er hoeft geen speciale bekabeling gebruikt te worden i.v.m. isdn?! Wat is dan het verschil tussen het IDSNpakket en het Analoge pakket (mxstream in combi met XS4ALL)?
het verschil zit 'm in de splitter (andere frequenties) en de software in de modem.

Ik heb hier overigens (ook mxstream/isdn) de isdn kabel laten liggen en er zelf RJ-11 stekkertjes opgeknepen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
dus het enige verschil tussen de isdnmodem en splitter is een softwarematig verschil. In ieder geval iets dat je niet direct ziet? Heb de spullen nog steeds niet binnen van de KPN. Na een half uur w8en verteld zo'n knakker me doodleuk dat ik nog een week moet w8en.... Maar ik heb de kabel vanaf de meterkast naar mijn kamer al liggen. Er moeten alleen nog stekkertjes op... moet ik hier nu rj11 of rj45 stekkertjes op knijpen. (probleem is dat ik ook zo'n tang moet kopen dus het moet wel in een keer goed)
Een tweede vraag, moet ik de draadjes strippen voordat ik ze in het stekkertje steek of is dat niet nodig? Mij lijkt van wel omdat je toch contact moet hebben...

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt niemand die hier ff antwoordt op kan geven

Verwijderd

Ik heb de splitter beneden aangesloten en via de al bestaande ISDN kabel en stopkontakt aangesloten. Hiervoor heb je wel twee koppelstukjes nodig. Dit zijn RJ45 koppelstukjes, maar de RJ12 (of 11) passen hier ook in. Is echter moeilijk aan te komen. Primafoon verkoopt ook connectoren welke je zonder tang kunt gebruiken.

Verwijderd

Mauritz,
Ik heb gewoon de (vier) wel erg smalle draadjes op de goede plek in de stekkers gefrommeld. Ik heb die draadjes niet gestript, weet ook niet wat beter is want gestript woorden ze nog dunner. Met een vergrootglas ff controleren of ze in de goede gleuven zitten (belangrijk!) en dan knijpen op de koperen schuifjes. Zelf heb ik een gewone waterpomptang gebruikt ;) . Beter is natuurlijk een speciale tang, maar zo kan het ook want het werkt. Je moet alleen niet als een dolle gaan knijpen, want dan gaan je de stekkers aan gort.

Verwijderd

Je hoedt de draadjes niet te strippen, bij het aanknijpen van de connector worden de mesjes vanzelf in de aders gedrukt en maken deze contact.

BTW de rj45 koppelstukjes zijn in elke telecomwinkel te verkrijgen hoor ?!?!?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Als ik het goed heb zit IN het dhz-pakket een RJ-11 tang en stekkertjes bijgeleverd...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 20:24

Nss

The Dude Abides

alleen in het analoge dhz-pakket zit tang :(, in isdn pakket zit wel een boxje om van losse adertjes een stekkertje ingang te maken (bedoelt voor nt1's met vaste kabel).
Pagina: 1