Nieuwe PC now what

Pagina: 1
Acties:

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
De vraag van Monkeyman brengt mij aan het twijfelen.
Ik heb een nieuwe PC gekocht met WinXP. (komt vanmiddag) Mijn idee is om de harddisk van de oude er gewoon als slave bij te hangen en er zo de belangrijke gegevens af te halen. Is dit Überhaupt mogelijk zo.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 23:21
Ja, documenten enzo lukt allemaal wel, maar probeer programma's te kopieren die waren ge-installeerd onder je oude windows.

Gewoon oude HDD op Slave zetten en erbij prikken, kijk wel ff hoe snel je schijf is.. Ik raad je af om de schijf op de zelfde IDE kanaal als de master HDD te zetten, die is meestal een stuk sneller.. Je haalt de hele performance van die nieuwe hdd dan naar beneden.... De traagste schijf bepaalt de snelheid van die IDE kanaal.

• SEPP
Het is me idd alleen te doen om e-mailtjes .doc's en 1,5 Gig aan MP3tjes. Dit zou met diskettes wel erg lang gaan duren :?
Na het overzetten gaat de schijf weer naar de oude PC om er een server of router van te maken

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
Op woensdag 31 oktober 2001 13:29 schreef SEPP het volgende:
Het is me idd alleen te doen om e-mailtjes .doc's en 1,5 Gig aan MP3tjes. Dit zou met diskettes wel erg lang gaan duren :?
dan zou je zoiets altijd nog beter met CD-RW kunnen doen dan disks

no comment

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

cpwins

ut Grunn...

Ja je oude HD kun je er gewoon als slave bij hangen (tijdelijk of permanent). Mits je nog een vrije IDE connector hebt natuurlijk, maar dat is denk ik wel het geval.

Als je je PC weer aan zet, ga dan even je BIOS in (meestal moet je op DEL drukken tijden het opstarten) om je oude HD te detecteren (kies de optie IDE Hard Drive Detection). Vervolgens save en exit.

Je oude harde schijf heeft al partities en is al geformatteerd dus dat hoef je niet te doen. (Eventueel wel op je nieuwe HD, maar als ze er al XP op hebben gezet dan is dat al gedaan.)

• SEPP
Bedankt.

Helder en duidelijk. Ik ga mijn nieuwe computer NU halen :9~

(Van een P100 naar onderstaand systeem, moet je dan een helm op?)

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
Ik zou ook maar aan veiligheidsgordels gaan denken
Pagina: 1