Toon posts:

Cd-Rom doet errug vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meer dan een jaar deze cd-rom gebruikt zonder problemen.
Het is een 40x cd-rom van Lite-On.

Sinds een paar dagen geeft ie er ineens selectief de brui aan.
Ik heb heb alle drivers opnieuw geinstalleerd en dit heeft 1x geholpen voor 3 dagen en nu helpt dat ook nie meer.
Windows zegt zelf dat ie goed werkt en hij heeft ook alles juist weer ( Merk Cd-rom speler ec. )
Maar als ik een cd-tje wil bekijken geeft ie iedere keer weer aan dat er een cd in moet terwijl er toch echt 1tje inzit.

P.S ik heb alle verschillende cd geprobeert en heb ook de kabels en bios gecheckt of alles nog goed stond en ook daar no prob.

Wie heeft een idee hie ik dit probleem kan oplossen want zo kan ik XP nie installeren he

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

cpwins

ut Grunn...

Misschien is de lens vuil... probeer eens een cleaning CD'tje.

Je kan ook een in DOS opstarten (met een bootflop ofzo) en kijken of hij het dan wel doet. Wel eerst MSCDEX laden natuurlijk. :)

Verwijderd

ALs hij in dos het nog steeds nie doet (na schoongemaakt te hebben natuurlijk) is het tijd voor een nieuwe, als het goed is heb je nog garantie dus, snel terug brengen! Had ik ook moeten doen met mijn aopen 52x ipv hem open maken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nee garantie is verlopen en in DOS doet ie het ook niet dus ik denk dat ie overleden is :'(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer eens het volgende:

- haal de IDE kabel eruit
- laat de voedingskabel zitten
- stop er een audio CD in
- druk op het play knopje (als je die nog hebt)
- stop een headphone voorin de speler

als dat ook nix doet dan mag je ervanuitgaan dattie stuk is...

wat je ook nog kunt proberen is een beetje klooien met IDE settings in de BIOS en andere IDE drivers in Windows, maar omdat hij het in DOS ook al niet doet geef ik je daarmee echter niet veel kans...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!