Toon posts:

[ASP] Form Values moeten onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig met een applicatie waarmee men data in een database in kan voeren. Nu wil ik echter mijn form values onzichtbaar hebben voor de gebruikers. Dus:
<select size="1" name="Testveld" style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 12px;width:155;">
<option value="7">Ja</option>
<option value="4" selected>Enigszins</option>
<option value="0">Nee</option></select>
Maar hoe kan ik dat nu zo doen dat men dat niet kan zien. Ik maak in mijn pagina's gebruik van ASP dus dat zou ik eventueel kunnen gebruiken maar er valt vrij weinig over te vinden op Internet. Iemand suggesties??

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Beetje standaard verhaal:
form-fields zijn gewoon html, heeft dus eigenlijk nix met asp te maken(tot ze gepost zijn natuurlijk). Dus je moet gewoon iets zoeken in html/css waarmee je je fields hidden kan maken. visibility: hidden is het geloof ik in css...

Powered by Manetti (compiled by Jura)

Verwijderd

<input type="hidden" name="watzegteenschaap" value="blaat"> misschien¿ Of mag het ook niet in de broncode te zien zijn¿

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zeg tegen mensen dat ze blind moeten typen dan kunnen ze het ook niet zien. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje onduidelijk geweest geloof ik :P

Wat ik bedoel is dat de broncode onzichtbaar moet zijn en dan met name die values 7, 3, 1 enzovoort.

• raptorix
Dat gaat je niet lukken, je zult dan de values moeten relateren met values die je server side onthoud, eventueel kan je via encryptie de getallen kunnen versleutelen maar dat lijkt me wel erg omslachtig.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt die values opslaan in variabelen die je dan aanroept in die form code?

Da's een beetje omslachtig inderdaad want ik heb minimaal 60 form fields.

• raptorix
60 form elements op een pagina is zowiezo gekken werk maar dat terzijde, voor het geval dat je het niet snapt, html kan je NOOIT verbergen. Punt is dat je logischer moet denken.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn verdeeld over 8 pagina's, wees niet bang :P

Maar het kan dus niet. Kut :'(

• raptorix
Ik snap je punt niet zo, waarom zou je bang zijn dat mensen het zien? Ze vullen het toch ook zelf in? Enige wat gevaarlijk is als mensen aan de url lopen kloten, ben je daar bang voor dan doe je op het end nog es een serverside check of de waardes valid zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het zit zo: (even voor de volledigheid, ik geloof je wel dat het niet kan:))

De mensen die het invullen mogen de waarden niet zien omdat het idee is dat men de form (het gaat om een beoordeling). vrij objectief invullen. Dat gaat toch wat beter als men het invult via criteria als "goed/matig" etc. En niet via de waarden, 7, 4, enzovoort.

Nou moet ik er bij zeggen dat mijn opdrachtgever het bedacht heeft en het zelf ook wel goed vind zo. Maar de klant is koning nietwaar? :o

• Jelle Niemantsverdriet
  • Laatst online: 15:25
Op woensdag 31 oktober 2001 15:01 schreef whistler het volgende:
De mensen die het invullen mogen de waarden niet zien omdat het idee is dat men de form (het gaat om een beoordeling). vrij objectief invullen. Dat gaat toch wat beter als men het invult via criteria als "goed/matig" etc. En niet via de waarden, 7, 4, enzovoort.
Dan zou je misschien de waarden pas serverside kunnen toevoegen. Dus je hangt aan de <option value=" een ID van (bv.) een database op, en aan de hand van dat ID kun je NA het posten bepalen wat de waarde is. Alleen een willekeurig ID geeft weinig informatie over de waarde van het antwoord, lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt :)

Ware het niet dat bij mijn velden de ene keer 'goed' voor 4 punten staat, de andere keert weer voor 3...en ga zo maar door.

Die hadden wij namelijk ook al bedacht :P

• Jelle Niemantsverdriet
  • Laatst online: 15:25
Op woensdag 31 oktober 2001 15:12 schreef whistler het volgende:
Klopt :)
Ware het niet dat bij mijn velden de ene keer 'goed' voor 4 punten staat, de andere keert weer voor 3...en ga zo maar door.
Maar dat zou je dan toch in een database of tekstbestand of hoe dan ook (desnoods met een zooi if statements... ;) ) kunnen afvangen? ID 1 correspondeert met waarde 10, ID 2 met waarde 4, ID 3 met 2,20351 enzovoorts. Eventueel zet je het 'label' (goed, redelijk etc.) dat erbij hoort ook in de database.

Ik neem aan dat je nu ook op de een of andere manier die waardes bij de vragen zet, dan maakt het toch niet uit of je die waarde er neer zet of een sleutel die naar die waarde verwijst?

• raptorix
dan zou ik in dit geval gewoon post method gebruiken dan zien ze de waardes ook niet in de url
Pagina: 1