Toon posts:

Heeft Western Digital privacy schendende drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net lekker niets vermoedend aan het nerden achter m'n computer toen ik opeens een verontrustend melding kreeg die ongeveer hier op neer kwam: Western Digital zou bezig zijn met een onderzoek naar de levensduur van hun HD's en daarom had m'n computer maar even het serie nummer en "nog wat andere gegevens" verstuurd naar ze.
Nou vind ik het heel erg leuk dat ze zo'n onderzoek willen doen, maar dan hoeven ze van mij nog niet ongevraagd gegevens te gaan versturen. Zeker omdat ik nooit een license agreement geaccepteerd heb waarin stond dat ze dat mogen doen vind ik dit toch niet leuk eigenlijk (ik ben vooral benieuwd naar wat die "nog wat andere gegevens" zijn). Heeft iemand anders ook al eens zo'n melding gekregen?

Verwijderd

Jah... Dit is een van de velen dingen. Lees de voorwaarden van hotmail maar is helemaal door, schrik je je ook kapot. Maak je er maar niet druk om of installeer ZoneAlarm of zo. Die ziet precies welk programma het inet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zo'n firewall als ZoneAlarm is ook niet echt het idee, dan moet je vast weer van ieder programma aan gaan geven of ie het internet mag gebruiken of niet ('k heb al een linuxfirewall, die had ik wel eens zo ingericht, maar dat is een klote werk om alles werkend te krijgen).