Is er een tool die bench hoe snel een html pagina word geparsed door de browser van een client?
Zo ja, waar, en wat kost ie?
Zo ja, waar, en wat kost ie?
Iets duidelijker dan, ik wil weten hoe lang het gemiddeld duurt om binnengehaalde HTML door de render-enginge van een betreffende browser op te bouwen.Op woensdag 31 oktober 2001 13:54 schreef McVirusS het volgende:
Als je kan uitleggen wat je precies wilt en waarvoor je het nodig hebt kunnen we je misschien nog voorzien van een nuttig advies.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hij bedoelt het ook meer om een vergelijking te maken tussen 2 versies van een pagina, in dat geval kan het op zich wel nuttig zijn als je het op hetzelfde apparaat doet.Op woensdag 31 oktober 2001 17:57 schreef nelis het volgende:
het is al gezegd maar als er al zo'n tool bestaat heb je er niks aan, de browser wordt namelijk niet alleen beïnvloedt daar het systeem van bezoeker, maar ook door de programma's die hij/zij op dat moment heeft draaien.
en zo zijn er vast nog wel een aantal dingen die de parsetijd beïnvloeden die gewoon niet na te bootsen zijn met een programma.
"You're only as good, as what you did last week."
APPLAUS!! Iemand nou nog suggesties...?Op woensdag 31 oktober 2001 18:26 schreef 2 het volgende:
[..]
Hij bedoelt het ook meer om een vergelijking te maken tussen 2 versies van een pagina, in dat geval kan het op zich wel nuttig zijn als je het op hetzelfde apparaat doet.
Op donderdag 01 november 2001 09:29 schreef B-Top het volgende:
[..]
APPLAUS!! Iemand nou nog suggesties...?
Op woensdag 31 oktober 2001 18:03 schreef Tampie2000 het volgende:
bouw een javascriptje in wat het volgende doet:
- tijd (in m.s.) opvragen aan het begin van de pagina (tijd1)
- tijd (in m.s.) opvragen aan het eind van de pagina (tijd2)
- tijd2 - tijd1 = render_tijd
dan download je al de browsers die je wilt testen, en veel plezier
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit lijkt erop ja....Op woensdag 31 oktober 2001 18:03 schreef Tampie2000 het volgende:
bouw een javascriptje in wat het volgende doet:
- tijd (in m.s.) opvragen aan het begin van de pagina (tijd1)
- tijd (in m.s.) opvragen aan het eind van de pagina (tijd2)
- tijd2 - tijd1 = render_tijd
dan download je al de browsers die je wilt testen, en veel plezier
Verwijderd
Hoe verwacht jij een php script in een browser te draaien?Op donderdag 01 november 2001 12:03 schreef Tizzwat het volgende:
Dat kan beter in PHP, dan is er voor de html nog helemaal niks geoutput en zal dus een eerlijker tijd beeld geven denk ik.
De JS code die het bijhoudt heeft zelf ook tijd nodig om te laden...
Het gaat juist om de output.. dus gaan meten VOOR de output is neit echt nuttigOp donderdag 01 november 2001 12:03 schreef Tizzwat het volgende:
Dat kan beter in PHP, dan is er voor de html nog helemaal niks geoutput en zal dus een eerlijker tijd beeld geven denk ik.
De JS code die het bijhoudt heeft zelf ook tijd nodig om te laden...
Nee, dan meet je de tijd die je HTML erover doet om van begin tot eind ingeladen te worden. Maar dat is wat anders dan renderen... als je een of andere recursieve functie gebruikt die dynamisch layers aanmaakt, dan kan dat best een tijdje duren voor alles op je scherm staat, terwijl het toch allang was ingeladen.Op donderdag 01 november 2001 12:03 schreef Tizzwat het volgende:
Hmm.. das verwaarloosbaar denk ik. Zal eens kijken of ik wat in elkaar kan zouten.De JS code die het bijhoudt heeft zelf ook tijd nodig om te laden...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <html>
<head>
<title>Pelle RenderTime Metert</title>
<script language="JavaScript">
<!--
// timestamp maken aan begin van de pagina
pageStart = new Date();
function calcDate() {
// wordt aangeroepen als alles is ingeladen
// nieuwe timestamp maken
pageEnd = new Date();
// verschil berekenen
pageRenderTime = pageEnd - pageStart;
// en naar je scherm poepen
alert('Rendertijd pagina in milliseconden: ' + pageRenderTime);
}
//-->
</script>
</head>
<body onLoad="calcDate()">
<!-- en dan hier gewoon je hele pagina -->
</body>
</html> |
Verwijderd
Php heeft ook wel een tijdfunctie in zich hoor...Op donderdag 01 november 2001 14:32 schreef B-Top het volgende:
Hoe verwacht jij een php script in een browser te draaien?
B.