Toon posts:

Van BNC naar UTP-->nix meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergister bij gistron een switching hub gekocht (10/100) en een FTP(20m) netwerkkabel (ik dacht toch echt dat ik UTP had besteld...)

Mijn 'netwerk'bestaat uit 2 PC's, 1 met win98SE en 1 met Win2K/WinME (laaste wordt nooit gebruikt :D). Eerst lag de boel met BNC Coax aan elkaar en dat werkte wel aardig, alleen wat langzaam.

Dus, hub dr tussen, kabels dr aan....pingen maar: nix! (doelhost niet bereikbaar enzovoort...)

Alle ledjes doen het (zowel op switch als op NIC's)
Er zitten geen jupers op de Realtek-kaartjes (om te switchen van BNC naar UTP) De Win2K bak zendt wel pakketjes, maar krijgt nix terug.

De NIC's al opnieuw geinstalleerd, maakt niets uit.

Ik heb echt geen idee waardoor dit komt, iemand ervaring hiermee? Ik neem toch niet aan dat ik de vrije BNC connectors moet terminaten?

Oh ja, ik gebruik geen crosscable of zo hoor... ;)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kijk is in Windows hoe de kaarten zijn ingesteld. Bij network neighboorhood NIC properties. Als ze op Coax of Autpo sense staan zet ze gewoon is op UTP

There is no art to find the minds construction in the face

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ook zou dit afhankelijk van het type NIC hardware matig kunnen zijn ingesteld, of met specifieke software speciaal voor je NIC :)

Verwijderd

Topicstarter
Het handeltje doet het!

Ik ben even ingelogd onder WinME en daar doet alles het wel. Nu weet ik in ieder geval dat het niet aan de hardware ligt! Ik was al bang dat ik een hub/kat in de zak gekocht had! Ik heb t nog niet onder Win2K geprobeerd, maar ik heb t idee dat het daar ook wel zal werken!

Ik had al gekeken met een diagnostic progje, maar die zei dat alles in orde was...duh!

Thnx!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Op woensdag 31 oktober 2001 13:01 schreef Sundead het volgende:
Ook zou dit afhankelijk van het type NIC hardware matig kunnen zijn ingesteld, of met specifieke software speciaal voor je NIC :)
Yups, same feeling, mijne oude realtek kaartjes moesten via DOS "geflashed" worden om tss. bnc/utp te switchen.

.K

This space intentionally left blank.