Ik heb eergister bij gistron een switching hub gekocht (10/100) en een FTP(20m) netwerkkabel (ik dacht toch echt dat ik UTP had besteld...)
Mijn 'netwerk'bestaat uit 2 PC's, 1 met win98SE en 1 met Win2K/WinME (laaste wordt nooit gebruikt
). Eerst lag de boel met BNC Coax aan elkaar en dat werkte wel aardig, alleen wat langzaam.
Dus, hub dr tussen, kabels dr aan....pingen maar: nix! (doelhost niet bereikbaar enzovoort...)
Alle ledjes doen het (zowel op switch als op NIC's)
Er zitten geen jupers op de Realtek-kaartjes (om te switchen van BNC naar UTP) De Win2K bak zendt wel pakketjes, maar krijgt nix terug.
De NIC's al opnieuw geinstalleerd, maakt niets uit.
Ik heb echt geen idee waardoor dit komt, iemand ervaring hiermee? Ik neem toch niet aan dat ik de vrije BNC connectors moet terminaten?
Oh ja, ik gebruik geen crosscable of zo hoor...
Mijn 'netwerk'bestaat uit 2 PC's, 1 met win98SE en 1 met Win2K/WinME (laaste wordt nooit gebruikt
Dus, hub dr tussen, kabels dr aan....pingen maar: nix! (doelhost niet bereikbaar enzovoort...)
Alle ledjes doen het (zowel op switch als op NIC's)
Er zitten geen jupers op de Realtek-kaartjes (om te switchen van BNC naar UTP) De Win2K bak zendt wel pakketjes, maar krijgt nix terug.
De NIC's al opnieuw geinstalleerd, maakt niets uit.
Ik heb echt geen idee waardoor dit komt, iemand ervaring hiermee? Ik neem toch niet aan dat ik de vrije BNC connectors moet terminaten?
Oh ja, ik gebruik geen crosscable of zo hoor...