Toon posts:

Asynchroon beeld en geluid bij DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er toch wel even het fijne van weten

Ik heb een Playstation 2 en een DXR3 kaart. Nou zat ik afgelopen zaterdag Star Wars Episode 1 te kijken op mijn PS2 en het viel me op dat beeld en geluid niet synchroon liepen. Na een kwartiertje liep het beeld steeds achter op het geluid (en moest ik dus ff stil zetten en opgelost). Op mijn DXR3 moet ik het nog testen.

Nou d8 ik dat dit probleem consequent voorkomt (bij goedkopere DVD spelers). Iaw een goedkoop DVD spelertje van 400 a 500 piek doet dit meestal, en dan bij alle DVD's. Dit heeft te maken met de kwaliteit van de decoderchip in de DVD speler

Nou heb ik er net ff met een paar mensen in een gamesshop over gepraat en daar zei iemand dat het ook aan de DVD specifiek kan liggen. Dus de ene DVD loopt wel goed synchroon op een goedkope DVD speler/PS2 en de andere weer niet. Laten we er vanuit gaan dat de duurdere (1000 piek) spelers alles synchroon laten lopen.

Dus... Is het maar een kwestie van afwachten of een nieuwe DVD wel of niet synchroon loopt op mijn PS2? Ik hoor ook weinig andere mensen dit dit probleem hebben met hun PS2, kan het ook per PS2 verschillen? Lijkt me niet aangezien ze allemaal dezelfde chip hebben. Ik heb ook de nieuwste lichting PS2 (paar weken oud).

Er is ook een DVD driver update voor de PS2 (deze zit bij de afstandsbediening). Zou deze software update dit probleem kunnen verhelpen?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Waarom moet iedere topic titel tegenwoordig toch altijd eindigen op 'topic' ... |:( ik weet dat deze reply niks toevoegd maar ik wou het toch even kwijt...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Nou sorry hoor de volgende keer zal ik het weglaten :)

Maar zijn er nog nuttige reacties?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :'(

Sorry voor het omhoogschoppen :Y)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer dit (recente) topic :)

[topic=305278/1/100]

Daar ging het over precies hetzelfde (oa)

daar maar verder dus :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.