Toon posts:

Nieuwe mamma plank en A3D 2.0 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuw pc samen te stellen en ik ben nu zover dat ik in ieder geval de volgende plank wil:

Asus A7V266 VIA chipset Socket A met een
AMD Athlon XP 1500+ (1333MHz) SockA

Mijn vraag is of jullie weten of mijn geluidskaart, de Diamond Monster Sound met een aureal vortex a3d 2.0c hip, compatible is met het bovengenoemde. Ik heb namelijk al een keer het probleem gehad dat de geluidskaart niet samen wilde werken met een moederbord met een via chipset. Op die plank(een abit k7a met via vx of vt133 d8 ik) loopt alles vast zodra de a3d aanspringt. Op mijn huidge plank (de asus k7m) werkt mijn kaartje prima.

Wie weet iets???

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf een tijdje een MonsterSound gebruikt op dit mobo. Werkte perfect.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
werkt wel maar niet of slecht in w2k en hoger.

geleuid valt dan na 10sec weg. dit ligt zoals gewoonlijk weer aan die via butt chipset.

het zijn ook zeker wel aardige kaarten voor w9x... je kunt er alleen slecht met oc'en.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:25 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb zelf een tijdje een MonsterSound gebruikt op dit mobo. Werkte perfect.
En heb je dan ook de A3D optie aangehad??? Want daar liep ie bij mij op de oude mobo op vast

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb 'm ook onder Windows 2000 gebruikt. Het enige nadeel is dat A3D niet werkt onder Windows 2000 en dus is 'ie gedegradeerd tot een normale geluidskaart.

Maar wegvallend geluid heb ik nooit last van gehad.

<edit> Met 'perfect' bedoelde ik dus dat de kaart niet zorgde voor vastlopers en dergelijke. Echt perfect was het dus niet want A3D werkte niet </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik gebruik zelf win98se
dus nu nog iemand vinden die EN een A3D geluidskaart heeft EN die mammaplank EN win98se EN ook nog eens a3d aan het werken heeft gehad zonder vastlopers :)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:31 schreef Tantalus het volgende:
ok bedankt, ik gebruik zelf win98se
dus nu nog iemand vinden die EN een A3D geluidskaart heeft EN die mammaplank EN win98se EN ook nog eens a3d aan het werken heeft gehad zonder vastlopers :)
Voor die A3D kaartjes is het forum van www.vortexofsound.com
best wel tof. Misschien dat je daar wat kunt vinden. (Daar
staat btw ook een 'vieze' fix voor de problemen met de aureal kaartjes en de Via KT133 chipsets, dacht zelfs ook
voor win2k, heb deze fix zelf nooit uitgeprobeerd omdat ik
toen al een nieuwe soundkaart gekocht had)

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken, thanx!
Pagina: 1