Toon posts:

Aaarg, Opera en websites

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAARG ! Het is zo irri dat er best wel veel sites niet goed in Opera te bekijken zijn :( Als alle sites zich nou eens netjes aan de standaarden hielden..... maar nee hoor. Dit is gewoon niet leuk meer.

Verwijderd

gewoon internet explorer gebruiken dan heb je nergens last van ;)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op woensdag 31 oktober 2001 12:20 schreef Zotty het volgende:
Als alle sites zich nou eens netjes aan de standaarden hielden.....
Daar heb je in een keer het mee te pakken wat er mis is. Niks met Opera maar wel met de desbtreffende sites die zich niet aan de standaarden houden, maar dat zijn gelukkig niet alle sites :). Er zijn er gelukkig ook die zich wel aan de standaarden houden.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:23 schreef UnDnYaBLe het volgende:
LOL waarom d8 je dat ik nou juist Opera gebruikte ? Juist omdat ik zoveel mogelijk niets met Microshit te maken wil hebben >:)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:29 schreef Zotty het volgende:

[..]

Ja zegge, waarom d8 je dat ik nou juist Opera gebruikte ? Juist omdat ik zoveel mogelijk niets met Microshit te maken wil hebben >:)
onzin man,
microsoft of niet, het werkt tenminste
wat kan mij het nou verblotekonten wie de fabrikant is :?

• Dommel

Dommel

Opera werkt een stuk prettiger als MSIE. Ik gebruik hier op een win98-bak nog wel IE maar na de hardwareupdate van vanavond wordt dat Opera. Die ik al geruime tijd gebruik om mijn W2K-bak >:)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:32 schreef Christus het volgende:
Opera werkt een stuk prettiger als MSIE. Ik gebruik hier op een win98-bak nog wel IE maar na de hardwareupdate van vanavond wordt dat Opera. Die ik al geruime tijd gebruik om mijn W2K-bak >:)
dat is een smakenverschil!
ik heb opera een week gebruikt en hield mezelf gedurende de hele week voor dat het beter was, maar op het laatst kon ik er niet meer tegen en ging lekker terug naar IE.
maar dat moet ieder voor zich weten, want ik zie hier alweer zo'n eindeloze discussie aankomen :-)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als ik msn.com bezoek en zeg dat Opera zich moet identificeren als MSIE5.0 dan krijg ik een mooi opgemaakte site. Zeg ik dat hij zich als Opera moet identificeren, dan ziet de site er bagger uit (grote fonts enzo). Als hij zich als NS identificeert, ziet de site er WEER anders uit.

* kenneth vindt dit soort stunts :r

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op woensdag 31 oktober 2001 12:30 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

onzin man,
Nou, mij dus wel. Wat als alle andere browsers verdwijnen? Leuk voor jou, want dan werkt alles lekker in jouw browser. En dan denk M$ ineens, geen alternatieven? Cool, betalen voor IE of andere dingen opdringen via IE.

Dan hebben ze je helemaal in hun macht en kunnen doen wat ze willen want er is geen ander alternatief meer.

Ik ben er gewoon voor dat je een keuze hebt en zelf kan bepalen wat voor jou het beste werkt. Niet iedereen heeft dezelfde smaak tenslotte.

Verwijderd

ach als ik msn.com bezoek hoef ik me nooit te identificeren als een andere browser.
en het ziet er nooit als crap uit.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:40 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Nou, mij dus wel. Wat als alle andere browsers verdwijnen? Leuk voor jou, want dan werkt alles lekker in jouw browser. En dan denk M$ ineens, geen alternatieven? Cool, betalen voor IE of andere dingen opdringen via IE.

Dan hebben ze je helemaal in hun macht en kunnen doen wat ze willen want er is geen ander alternatief meer.

Ik ben er gewoon voor dat je een keuze hebt en zelf kan bepalen wat voor jou het beste werkt. Niet iedereen heeft dezelfde smaak tenslotte.
je kijkt te veel james bond fillums.
opgeblazen shit allemaal, dat gelul over microsoft

edit:
trouwens als ik ervoor moet gaan betalen vind ik altijd wel een manier om het gratiz te verkrijgen, no prob. B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:30 schreef UnDnYaBLe het volgende:
onzin man,
Mij maakt het in dit geval wel degelijk uit wie het maakt. Ik keur de bedrijfvoering van M$ af en dan ga ik ook niet zonder er verder bij na te denken wel Ie gebruiken. Beetje krom op die manier.
Daarnaast vind ik dat internet toegankelijk moet blijven voor iedereen. M$ vind dit blijkbaar niet. En daarom kies ik ook voor Opera en niet voor een browser die die openheid om zeep wil helpen.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 12:40 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

SMAAK???
Anti-microsoft zijn heeft niks met smaak te maken hoor.
ik :r op die mannen die anti zijn.
NEE,maar wel w9x of w2k downloaden via kazaa, dat doen we wel omdat het zo lekker gratis is dan

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:45 schreef Zotty het volgende:

[..]

Mij maakt het in dit geval wel degelijk uit wie het maakt. Ik keur de bedrijfvoering van M$ af en dan ga ik ook niet zonder er verder bij na te denken wel Ie gebruiken. Beetje krom op die manier.
Daarnaast vind ik dat internet toegankelijk moet blijven voor iedereen. M$ vind dit blijkbaar niet. En daarom kies ik ook voor Opera en niet voor een browser die die openheid om zeep wil helpen.
Micorosft's browser geeft de gebruiker gewoon de mogelijkheid om optimaal van flash en java e.d. te maken.
en dat site bouwers hier gretig gebruik van maken is niet de fout van microsoft.
trouwens als netschaap een browser kan maken die ook flash e.d. ken lezen, dan ken opera dat toch ook wel??

ik denk dat je de beschuldigende vinger eerder naar opera moet wijzen.
want flash en java behoren tegenwoordig toch wel zo'n beetje tot de standaarden.

of hadden jullie het over een andere manier van afwijken van de standaarden??

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Opera is goed, Internet Explorer stinkt !

Eigenlijk stinken de webamsters, omdat ze hun site IE-dependent maken. Microsoft past huidige standaarden naar hun beeld aan, en daardoor werkt het niet in andere browsers.

Eikels uit Redmond moeten zich eens zoveel mogelijk aan de algemene aanvaarde standaarden houden (8>

* roush heeft gesproken

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:41 schreef UnDnYaBLe het volgende:
je kijkt te veel james bond fillums.
Het is wel zo. M$ is een commercieel bedrijf en juist de basis van commercie is toch wel jezelf naar voren dringen, desnoods ten koste van anderen.

Maargoed, dit gaat hard richting offtopic en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:48 schreef roush het volgende:
Opera is goed, Internet Explorer stinkt !

Eigenlijk stinken de webamsters, omdat ze hun site IE-dependent maken. Microsoft past huidige standaarden naar hun beeld aan, en daardoor werkt het niet in andere browsers.

Eikels uit Redmond moeten zich eens zoveel mogelijk aan de algemene aanvaarde standaarden houden (8>

* roush heeft gesproken
webmasters maken hun site niet IE dependent, ze willen gewoon een mooie multimedia site maken.
zonder flash word je als bedrijf tegenwoordig niet meer serieus genomen

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op woensdag 31 oktober 2001 12:41 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

Ik heb niet echt veel zin om hier te diep op in te gaan want als je kijkt naar het verleden van M$ dan weet je genoeg. Denk aan Word Perfect, Lotus 123, Netscape en nog meer alternatieven die naar de knoppe zijn geholpen door de heer Gates en zijn 40 rovers...

En om op de topic terug te komen, Opera werkt gewoon fantastisch. Snel, klein en goed! (Op die weirde sites na dan).

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:50 schreef Zotty het volgende:

[..]

Het is wel zo. M$ is een commercieel bedrijf en juist de basis van commercie is toch wel jezelf naar voren dringen, desnoods ten koste van anderen.

Maargoed, dit gaat hard richting offtopic en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)
is ook zo, ik geef je geen ongelijk.
ik keur hun manier van markeing ook niet goed.
dat staat bij mij alleen los van of ik hun producten gebruik of niet.
ik vind dat ze goeie producten maken.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:51 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Ik heb niet echt veel zin om hier te diep op in te gaan want als je kijkt naar het verleden van M$ dan weet je genoeg. Denk aan Word Perfect, Lotus 123, Netscape en nog meer alternatieven die naar de knoppe zijn geholpen door de heer Gates en zijn 40 rovers...

En om op de topic terug te komen, Opera werkt gewoon fantastisch. Snel, klein en goed! (Op die weirde sites na dan).
zijn allemaal naar de knoppen gegaan, omdat ms waarschijnlijk een beter product leverde.
hoe denk je dat ze zo groot zijn geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:48 schreef UnDnYaBLe het volgende:
of hadden jullie het over een andere manier van afwijken van de standaarden??
Flash en java enz vallen hier eigenlijk buiten. Waar het om gaat is dat er een bepaalde standaard ontworpen is voor bijv. HTML. Die zijn er juist voor om alles compatible te houden. Dan is niet niet de bedoeling dat een of ander machtig bedrijf zelf een standaard gaat ontwikkelen of dingen toevoegen zonder overleg te plegen met anderen.

• docftp
  • Niet online
waarom kan NS dit dan wel?
en Opera niet?

• Dommel

Dommel

Op woensdag 31 oktober 2001 12:47 schreef docftp het volgende:
SMAAK???
Anti-microsoft zijn heeft niks met smaak te maken hoor.
ik :r op die mannen die anti zijn.
NEE,maar wel w9x of w2k downloaden via kazaa, dat doen we wel omdat het zo lekker gratis is dan
Klopt antiMS heeft niks te maken met smaak. W9x of W2K is, in mijn geval, niet illegaal gedownloadt via kazaa ed. maar gewoon netjes gekocht tegen gereduceerd tarief, wel legaal. En dan nog gebruik ik liever Opera als MSIE en gewoon omdat ik Opera prettiger vind om mee te werken.
(En ja ik gebruik ook MSIE maar alleen omdat anders de site die ik momenteel aan het ontwerpen ben niet goed kan zijn, meerdere browsers bekijken levert een beter resultaat bij webdesign. :))
Voor het gewonen surfen gebruik ik echter zoveel mogelijk Opera, en dat is wel smaak want ik vind het prettiger werken als MSIE :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:53 schreef UnDnYaBLe het volgende:
zijn allemaal naar de knoppen gegaan, omdat ms waarschijnlijk een beter product leverde.
Nee, dat is omdat ze aan koppelverkoop doen en de meeste mensen digibeet en lui zijn :)

Maar daar kunnen we ook nog uuuuuuren over door gaan..... in een ander topic natuurlijk :z

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op woensdag 31 oktober 2001 12:53 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

Ze zijn niet groot geworden door allemaal betere producten te maken. Ze gaan goed vooruit hoor, maar dat alles nu altijd beter is gaat niet op. Ze hebben gewoon een fantastisch goed verkoopapparaat en schuwen geen vieze spelletjes.

Ik gebruik natuurlijk ook wel wat M$ spul, maar alleen als het echt nodig is. Niet omdat het goed of slecht is maar omdat ik niet hou van hun manier van werken. Misschien is het geen kwestie van smaak, maar van een eigen voorkeur/keuze.

En dat je zegt te kotsen op mensen die anti zijn is natuurlijk erg lullig, dat wil dus zeggen dat iedereen die een andere mening heeft dan jou dus een achterlijk persoon is en dat niemand een andere mening mag hebben.

Maar genoeg off topic nu. |:(

• docftp
  • Niet online
Smaak is idd niet om over te discussieren.
maar ga dan niet zeggen dat bepaalde dingen niet werken omdat Opera te besodemieterd is om zijn product aan te passen zodat het voor iedereen werkt.
Zo en nu ga ik biertje pakken en daarna me hond verkrachten.

• Dommel

Dommel

Op woensdag 31 oktober 2001 12:56 schreef docftp het volgende:
waarom kan NS dit dan wel?
en Opera niet?
NS is voor een deel van MicroSoft. MS kan er geen absolute macht in krijgen maar omdat ze altijd 1 aandeel minder moeten hebben als de grootste aandeelhouder, is zo afgesproken tijdens verkoop van NS.
MS heeft geen vinger in de pap bij Opera :)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:01 schreef Christus het volgende:

[..]

NS is voor een deel van MicroSoft. MS kan er geen absolute macht in krijgen maar omdat ze altijd 1 aandeel minder moeten hebben als de grootste aandeelhouder, is zo afgesproken tijdens verkoop van NS.
MS heeft geen vinger in de pap bij Opera :)
dus dat ms geen vinger in de pap heeft bij opera is eigenlijk een nadeel voor de opera gebruikers??
dat is dan niet de schuld van microsoft :)
maarja....inderdaad nutteloze discussie :P
is al zo vaak geweest ;)

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

"zijn allemaal naar de knoppen gegaan, omdat ms waarschijnlijk een beter product leverde.
hoe denk je dat ze zo groot zijn geworden."

Dat komt puur omdat ze hun browser met hun OS intergreerde. Lekker krom die stelilng van jou. Dat is net zoiets als de stelling "IE start zo lekker snel op". Dat gebeurd ook wel, maar alleen omdat ie al geladen is als je Windows laad. Zo kan ik het ook natuurlijk.

Ik ga nu iets doen, wat de meeste van de mensen hier niet kunnen, namelijk "beargumenteren". ;)

Ik vind persoonlijk de hele look en feel van IE wel zooooo waardeloos.

* Als IE opent dan MOET je de eerste keer naar een Microsoft site to. Ook als start pagina op BLANK staat. (tenzij je in de registry gaat kloten).

* Ik dat mijn nieuwe vensters gemaximaliseerd worden als ik ze open (CTRL-N).

* Als IE crashed dan trekt hij windows heel vaak me. Rebooten dus. Als Opera crashed dan start je hem opnieuw op en dan ben je precies waar je was gebleven. Opera onthoud precies op welke paginas je was.

* Opera heeft een mail client die een stuk minder gevoelig is voor exploits e.d. dan de outlook <i>van IE</i>.

* Opera: F8 = URL Bar. Met IE moet je een een tijdje op TAB drukken (of shift tab). ((of je muis gebruiken, maar dan vind ik irritant)). :)

Maar goed, dit is gewoon mijn nederige mening. En ook enkel de reden waarom IK Opera gebruik. tuurlijk mag je elke browser gebruiken die je zelf wilt. Alleen ga niet lopen schreeuwen dat IE "het" helemaal is. Het is wel degelijk zo dat het met smaak heeft te maken, in tegenstelling tot wat DocFtp loopt te blerren.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• zyberteq
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Dat websites zich niet aan de standaard houden is gewoon errug fout. En dan met name de webmaster-wannabees die gaan klooien met dat zielige Frontpage :r

en dat bedrijven tegenwoordig flash moeten hebben op hun website is onzin |:( Ik heb trouwens zowiezo al een hekel aan flash en shockwave omdat het 99 van de 100 keer niet soepel draait op mijn P200 en elke pagina die java (de applets dus) gebruikt is ook traag omdat java traag is.

En nou niet zeggen dat je zonder al die troep geen mooie pagina's kan maken want dat is nog grotere onzin, met pure HTML4, wat PHP of Perl en CGI, en zelfs DHTML kan je hele mooie dingen maken zonder dat je compatibilititeit (met bijv. Opera of Lynx) verliest.

Flash moet puur en alleen voor presentaties gebruikt worden, NIET voor complete webinterfaces. En ze moeten ook niet opgedrongen worden. Als ik op een site kom van een of ander autobedrijf (die hebben vaak flash) dan wil ik kunnen kiezen voor Flash. Ik heb natuurlijk geen moeite met sites die speciaal voor flash dingetjes gemaakt zijn (gewoon om te laten zien hoe tof flash is bijvoorbeeld)

Persoonlijk vindt ik Opera lekkerder werken dan IE (hou op over NS) Het is welliswaar ff wennen aan de interface maar dan merk je vanzelf na anderhalve week dat ie veel fijner is dan IE (vooral vanwege de MDI interface :P )
EN Opera start het snelste op (IE speelt vals :() en dat vind ik wel belangrijk op mijn P200MMX 128MB Win2K. :z

conclusie:
Sites moeten zich gewoon aan de w3c standaarden houden, en als ze aan flash of Java (of whatever) willen doen dan moeten ze dat zeggen en je vervolgens de keuze geven.

voor verdere argumenten om Opera te gebruiken zie de post hierboven van Stuff

nuff said.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

ik loop niet te schreeuwen dat ms het helemaal is.
de topicstarter komt met een probleem en ik help hem van dat probleem af.
de oplossing voor zijn probleem is gebruik een browser die het wel aan kan

• docftp
  • Niet online
Nee , ik loop te blerren!!
weet je nog?
maar het zal me aan me aars geroest zitten wat iedereen gebruikt en of iemand dit niet gebruikt.
Maar als iemand een website niet goed kan zien omdat (in dit geval dan) Opera hem verkeerd weergeeft, dan is dat NIET de schuld van Microsoft.
En ja , ik gebruik wel IE en ik vindt het lekker werken.

Verwijderd

conclusie:
Sites moeten zich gewoon aan de w3c standaarden houden, en als ze aan flash of Java (of whatever) willen doen dan moeten ze dat zeggen en je vervolgens de keuze geven.

nuff said.
sorry gab, maar ik vrees dat flash het toch wel helemaal gaat worden.
helemaal als straks iedereen breedband internet heeft.
en de consument bepaald de standaarden, en de consument wil mooie multimedia websites.
en dat zou inderdaad ook met dhtml enzo kunnen, maar daarmee kan niet zoveel als met flash.
edit:

en inderdaad ze zouden je de keuze moeten geven, das wel zo fair :)
want ik weet als geen ander dat het heel vervelend is om een dikke flash site binnen te halen met een 56k modem of lager

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

De topicstarter wil dus geen IE gebruiken dus da's geen oplossing:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:29 schreef Zotty het volgende:

[..]

LOL waarom d8 je dat ik nou juist Opera gebruikte ? Juist omdat ik zoveel mogelijk niets met Microshit te maken wil hebben >:)
De oplossing is gewoon dat IEDERE browser maker zich aan de standaarden houdt. Dan is dat ook eenvoudig voor de site bouwers want het werkt dan gewoon overal in.

Over Flash. Flash is leuk, Flash kan cool wezen en er is ook plaats voor Flash. Maar dat hele sites Flash moeten gaan worden weet ik niet. Ik werkte bij een groot multimedia bedrijf en daar was eens een jaar lang iedereen fan van Flash. Alles moest Flash. De klanten vonden het cool en dat werd de toekomst.

Maar wat bleek, de site waren klaar, zagen er cool uit en werkten leuk maar wat wilden de bezoekers, juist, een platte HTML site dus mochten we naast de Flash sites een HTML site maken en rara waar gingen de meeste bezoekers heen, natuurlijk de HTML site. Kun je lekker bookmarks maken enzo en het werkt gewoon snel. Nu worden er dus geen complete Flash sites gemaak tenzij er echt een reden voor is.

Ik wil dus niet zeggen dat Flash het niet gaat worden ofzo, maar uit ervaring heb ik gezien dat complete sites in Flash (nu nog) niet echt een optie is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Flash zuigt >:)

Allemaal leuk en aardig hoor, dat flitsende draaiende muziekmakende geflesj maar
1) browser UI zit er niet voor niks op! die kun je met een flashsite niet gebruiken.
Erg 'fijn' als er weer eens iemand bezig is geweest met flesj en daarbij de navigatie in z'n eigen om zeep heeft geholpen.

2) Ik wil naar m'n eigen muziek luisteren als ik aan het werk ben, en dan niet onverwachts een brakke 22z encoded Ramsjtakkeherrie horen uitm'n boxen dwars door Mylene Farmer heen :(

3) discussie over flesjbanners hier wel eens gelezen?

Tot zover flesj.

Nu Cross-browser compatibility:
Why tha ** moet ik perse IE gebruiken?
Mozilla en Opera zijn heel gede browsers die bovendien nog voor meer OSsen geschikt zijn dan IE met z'n Mac en Windows only.
MSN.NET (daar gaan we toch naartoe) kan me gestolen worden, maar technet moet ik ook kunnen zien in Mozilla onder Linux als ik door een vette exploit weer eens geen IE onder Windows 2000 kan gebruiken om een hotfix op te halen.

Daarom is het belangrijk dat een site bruikbaar blijft onder alle html4 compliant browsers (oftewel, IE, NS6, Opera, Amaya, ICab enz...).

dan gebruik je toch lerkker IE... arrogantie ten top natuurlijk

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Nu Cross-browser compatibility:
Why tha ** moet ik perse IE gebruiken?
niemand heeft gezegd dat jij IE moet gebruiken hoor jochie.
lees maar terug en wijs mij maar eens aan waar dat staat.
iedereen gebruikt lekker wat hij zelf wil, en niet gaan zeuren als een website niet werkt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 31 oktober 2001 12:23 schreef UnDnYaBLe het volgende:
Hier wellicht? (ok smiley :P )

NEways, het is wat MS je graag ziet doen: IE only, geen andere browsers.

Waarom anders die stunt met msn.com? Waarom doet die site het nu dan blijkbaar toch in Opera ?

[edit]
Zeg knulletje... kun je wat voorzichtiger zijn met leeftijden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

heheh maar ook daar zeg ik niet dat je IE moet gebruiken.
nogmaals, de topicstarter legt een probleem voor, en ik geef hem een oplossing.

hehehe en ik weet niet hoe oud je bent, daaar doelde ik ook niet op met 'jochie'. das gewoon een woord wat ik in het dagelijks leven ook vaak zeg.
no hard feelings *D

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NP ;)

Ik tik dit ook maar op een win2k bak onder mozilla hoor :P

Verwijderd

MOZILLA SUCKS AND IE RULESSSSSSS!!!!!!!!!!

hehehe geintje tussendoor, moet kunnen. :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[ff serieus]

Ik kwam laatst onder mozilla op een nimda-bak terecht:

niks aan de hand :P

Daarna met IE nog een keer gekeken op een testbak (wel gepatched en geisoleerd) en Bingo >:)

• docftp
  • Niet online
Mozilla???
wasda??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[troll -1] :P

meen je dat nou? http://www.mozilla.org/

[search=mozilla]

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:58 schreef Zotty het volgende:

[..]

Nee, dat is omdat ze aan koppelverkoop doen en de meeste mensen digibeet en lui zijn :)

Maar daar kunnen we ook nog uuuuuuren over door gaan..... in een ander topic natuurlijk :z
inderdaad... nog uren doorgaan... maar omdat de meeste mensen lui (eerder geen zin/tijd hebben) om alles exact te weten en alleen maar willen klikken en gaan met die...
(de reden waarom ik mandrake 8.1 de eerste goede linuxvariant vind die de concurrentie met microsoft aan kan gaan... voor client-pc's bedoel ik dan)
ik vind het zeker ook niet nodig dat iedereen alles hoeft te weten... zolang ze er maar mee kunnen werken!!!

(aan sommige reacties op tweakers blijkt ook niet echt kennis... en dit zijn dan de hobbisten)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 31 oktober 2001 14:06 schreef docftp het volgende:
Mozilla???
wasda??
Type maar in Netscape:
code:
1
about:mozilla

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
about:mozilla

Moet je 'es in IE doen: BLAUW :P

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:06 schreef BackSlash32 het volgende:
[ff serieus]

Ik kwam laatst onder mozilla op een nimda-bak terecht:

niks aan de hand :P

Daarna met IE nog een keer gekeken op een testbak (wel gepatched en geisoleerd) en Bingo >:)
moet ik toegeven, internet explorer outlook express e.d. zijn errug vatbaar voor virussen.
maarja 'microsoft' is ook de doelgroep voor veel virusontwikkelaars.
maar ik ben voorzichtig genoeg om geen virus te krijgen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt, in ieder geval kun je één deur (je webbrowser) dan al dichthouden door minder IE te gebruiken

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:42 schreef Fatamorgana het volgende:
De topicstarter wil dus geen IE gebruiken dus da's geen oplossing:
[..]

Over Flash. Flash is leuk, Flash kan cool wezen en er is ook plaats voor Flash. Maar dat hele sites Flash moeten gaan worden weet ik niet. Ik werkte bij een groot multimedia bedrijf en daar was eens een jaar lang iedereen fan van Flash. Alles moest Flash. De klanten vonden het cool en dat werd de toekomst.

Maar wat bleek, de site waren klaar, zagen er cool uit en werkten leuk maar wat wilden de bezoekers, juist, een platte HTML site dus mochten we naast de Flash sites een HTML site maken en rara waar gingen de meeste bezoekers heen, natuurlijk de HTML site. Kun je lekker bookmarks maken enzo en het werkt gewoon snel. Nu worden er dus geen complete Flash sites gemaak tenzij er echt een reden voor is.

Ik wil dus niet zeggen dat Flash het niet gaat worden ofzo, maar uit ervaring heb ik gezien dat complete sites in Flash (nu nog) niet echt een optie is.
mee eens... flash heeft als voordeel dat er minder netwerkverkeer wordt gegenereert, maar vergt wel meer van je processor. een flash site bekijken op een 486 zou je niet vrolijk van worden. overigens is het netwerkverkeer niet echt minder geworden want de webdesigners stoppen er gewoon meer in :)

• docftp
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 14:08 schreef betweter het volgende:

[..]

(aan sommige reacties op tweakers blijkt ook niet echt kennis... en dit zijn dan de hobbisten)
Shit , je hebt me door!!!
ok ik geef me gewonnen!!

• The End
  • Laatst online: 14:06

The End

!Beginning

Op woensdag 31 oktober 2001 14:11 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

moet ik toegeven, internet explorer outlook express e.d. zijn errug vatbaar voor virussen.
maarja 'microsoft' is ook de doelgroep voor veel virusontwikkelaars.
maar ik ben voorzichtig genoeg om geen virus te krijgen
Outlook Express vatbaar voor virussen??? Dan moet de gebruiker he progje wat ie toegestuurd krijgt nog wel even runnnen he... 99 van de 100 virussen werken zo.

Waarom zou IE vatbaar zijn voor virussen?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:13 schreef BackSlash32 het volgende:
Klopt, in ieder geval kun je één deur (je webbrowser) dan al dichthouden door minder IE te gebruiken
dat kan....
ik heb een tijdje opera gebruikt, maar het beviel me gewoon niet.
ik hou het lekker op IE, en als ik een virus krijg, jammer dan.
ik heb altijd een verse image van mijn hele OS inclusief drivers en de nodige programmaatjs op cd staan en die staat er met 2,5 minuut weer op.
en dan draai ik weer virus vrij

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

een flash site bekijken op een 486 zou je niet vrolijk van worden. overigens is het netwerkverkeer niet echt minder geworden want de webdesigners stoppen er gewoon meer in :)
Mmm..

TJa ik zie kantoordesktops van 1+GHz om een briefje te tikken (wat ook op een P2-450 prima gaat).

Iedereen weet dat het niet echt nodig is, maar hey, de machientjes en lijnen kunnen het aan dus laten we lekker gek doen..

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:17 schreef The End het volgende:

[..]

Outlook Express vatbaar voor virussen??? Dan moet de gebruiker he progje wat ie toegestuurd krijgt nog wel even runnnen he... 99 van de 100 virussen werken zo.

Waarom zou IE vatbaar zijn voor virussen?
IE 6 niet meer, IE 5 was wel vatbaar voor nimda
oftewel als je met IE5 over een besmette webserver surfte, dan kon je geinfecteerd worden.

en voor outlook express:
er waren enkele virii die in de preview pane van outlook express al geactiveerd werden.

dus dat zeg ik, vatbaar is het wel, maar voornamelijk omdat de virus ontwikkelaars continu bezig zijn met het zoeken naar fouten in MS-software.

Verwijderd

Opera is opzichzelf beter en vooral sneller dan IE, vind ik. Maar er zijn teveel sites die met Opera niet helemaal werken. :(

Ik ga nu ff FireFox en Mozilla uitproberen. Of kan iemand mij nu al vertellen dat dat ongeveer t zelfde verhaal gaat worden als met Opera?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nope, Firefox werkt IMHO (bijna) perfect \o/ <-- behalve natuurlijk op sites die per se ActiveX plugins nodig hebben, maar daar heb ik zelf in het dagelijkse leven geen last van op een aantal intranet-apps na.

Maar dit is dus niet echt een Opera-iets en hoe dan ook is er sinds 2001 toch wel het een en ander veranderd en dus sluit ik je topic :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.