Toon posts:

netwerk win2k-win95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een netwerk verbinding maken tussen een win2k-server, en een win95-client? ik heb een netwerk met crosskabeltje. ik heb alles zo ingesteld als ik eerst in wondows 98 had (en dat werkte wel goed) maar sinds ik windows 95 heb geinstalleerd werkt het helemaal niet meer, ik kan niet internet delen en ik kan me server niet eens zien. ik heb versie OSR 2.1 van win95. wie kan me helpen zo spoedig mogelijk?

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 21:01

Micros

M'n nummerbord in de USA

De optie om internet te delen zit er pas in vanaf windows 98 second edition. Als dat is wat je wilt (dus de 95 bak internet laaten delen naar 2k) moet je even een proxy installeren. WinProxy is geloof ik wel goed, maar kijk eens bij Tucows.com. Er zijn er een heleboel, maar bijna allemaal hebben ze ergens wel een beperking, bijvoorbeeld dat ze geen UDP ondersteunen (heeft icq nodig).
Succes.

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Verwijderd

Topicstarter
nee net andersom, ik wil op me server win2k en op me client hen ik win95, en ik wil internet dus delen op de server naar de win95 client, en ik moet ook kunnen filesharen

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ken je 'em wel pingen?
Zo ja, gewoon bij die 95 bak het ip adres van je 2k bak opgeven als gateway en de ICS bij 2k ingeschakeld hebben, moet goed gaan in mijn idee.
Indien je niet kan pingen ligt het toch aan de instellingen van het geheel en ben je denk ik per ongeluk iets vergeten...

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik de ICS aan in win2k? is dat internet sharing ofniet?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

ICS = Internet Connection Sharing.

Druk op F1 en zoek dat maar op.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1