Op school kunnen de mensen van de Mediatheek precies zien wat ik aan het doen ben op internet. Als je bijvoorbeeld voor een opdracht op internet zit en je houdt je niet alleen bezig met het bezoeken van sites die een verband hebben met het vak waarvoor je de opdracht moet doen wordt je uit de Mediatheek gezet en moet je je melden bij de coördinator. Ook als je gewoon even in een tussenuur (tegen betaling) op het internet zit kunnen ze precies zien op welke site je zit en wat je typt, dus ook als ik een e-mail stuur. Ik verdenk de mensen van de Mediatheek dat ze weleens meelezen. Dit geeft mij absoluut geen gevoel van privacy. Nu komt de vraag, is er een of andere proggie dit dit uitschakeld, zodat er niet meegekeken kan worden. Als ik op ALT+CTRL+DEL druk dan krijg je dus de draaiende dingen, het enige wat ik niet ken is VPTRAY, dit heb ik dan ook afgesloten, weet iemand of VPTRAY met het meekijken te maken heeft???
Verwijderd
eeeh volgens mij niet....
bij mij op de middelbare school hadden ze pc anywhere, maar dat stond zelfs in de taakbalk
, rechtermuisknop erop en dan sluiten..
ik ben bang dat ze t bij jou op school dan beter voor elkaar hebben, als ze het goed doen kunnen ze het wel zo maken dat t niet te schakelen, geloof ik...
welke windowsversie draait er op die mediatheekbakjes?
bij mij op de middelbare school hadden ze pc anywhere, maar dat stond zelfs in de taakbalk
ik ben bang dat ze t bij jou op school dan beter voor elkaar hebben, als ze het goed doen kunnen ze het wel zo maken dat t niet te schakelen, geloof ik...
welke windowsversie draait er op die mediatheekbakjes?
Verwijderd
bij ons ook ja....
dan kunnen ze dat programma waarmee ze zouden kunnen zien wat jij doet niet echt verbergen lijkt me....
moet toch in de tasklist staan dacht ik
dan kunnen ze dat programma waarmee ze zouden kunnen zien wat jij doet niet echt verbergen lijkt me....
Verwijderd
Dat is onzin.Op woensdag 31 oktober 2001 11:57 schreef ruuddie het volgende:
bij ons ook ja....
Internetverkeer gaat via een centrale computer naar een buitenlijn. Alleen daar het programma installeren is afdoende.
Overigens hoeven ze alleen maar de internethistory door te nemen op de proxyserver (dus niet jouw PC) om te zien wie waar is geweest.
Het is ook altijd wat op scholen... bij ons kun je wel gewoon surfen enzo, het lullige is alleen zo dat ze in het streven naar een lage netwerkbelasting zo ongeveer alle poorten hebben dichtgesmeten. Geen KaZaA meer dus, maar ook geen FTP... m'n homepage bijwerken van hieruit gaat dus niet meer...
Zucht...
Zucht...
Verwijderd
Woon je toevallig in Hoofddorp? En zit je op een school die met een K.. begint?Op woensdag 31 oktober 2001 11:42 schreef Robin201 het volgende:
Op school kunnen de mensen van de Mediatheek precies zien wat ik aan het doen ben op internet. Als je bijvoorbeeld voor een opdracht op internet zit en je houdt je niet alleen bezig met het bezoeken van sites die een verband hebben met het vak waarvoor je de opdracht moet doen wordt je uit de Mediatheek gezet en moet je je melden bij de coördinator. Ook als je gewoon even in een tussenuur (tegen betaling) op het internet zit kunnen ze precies zien op welke site je zit en wat je typt, dus ook als ik een e-mail stuur. Ik verdenk de mensen van de Mediatheek dat ze weleens meelezen. Dit geeft mij absoluut geen gevoel van privacy. Nu komt de vraag, is er een of andere proggie dit dit uitschakeld, zodat er niet meegekeken kan worden. Als ik op ALT+CTRL+DEL druk dan krijg je dus de draaiende dingen, het enige wat ik niet ken is VPTRAY, dit heb ik dan ook afgesloten, weet iemand of VPTRAY met het meekijken te maken heeft???
Volgens mij gebruiken ze bij jou op school het programma Spyagent Pro van de firma Spytech. Ik heb er zelf ook wel eens mee ge-experimenteerd, en het is echt heel goed te verstoppen. De enige truuk die ik ken om het onschadelijk te maken is een crack te zoeken op internet voor een oudere versie van het programma. Omdat die crack niet werkt bij de versie die de mediatheek gebruikt, zal het programma crashen. Het enige lastigheidje is dat je die crack moet uitvoeren in de dir waar het programma is geinstalleerd en dat zal lastig te vinden zijn. Standaard word het programma geinstalleerd in Program Files, maar er zit een util bij waarmee de executables (die de Spy laden) te verstoppen zijn..... als die gebruikt word kan je lang zoeken.
Een lichtje aan de horizon: de gemiddelde mediatheek zal dit niet doen, omdat het heel veel werk is om de files te verstoppen
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
Ik zat te denken aan programmaatjes ala remote administrator, vnc, of pcanywhere...Op woensdag 31 oktober 2001 12:01 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Internetverkeer gaat via een centrale computer naar een buitenlijn. Alleen daar het programma installeren is afdoende.
Overigens hoeven ze alleen maar de internethistory door te nemen op de proxyserver (dus niet jouw PC) om te zien wie waar is geweest.
onder zien wat ik doe versta ik zoiets, en geen logs ofzo
Bij ons op school hebben ze Winvnc. Daarbij gaat wel netjes het lampje branden als ze ff mee gaan gluren. Je drukt op Kill all clients en weg lampje
ER is dan alleen wel een risico dat er een boze systeembeheerder op je af komt
Bij ons op school hebben ze het overigens echt HELEMAAL pot dicht gepleurd. dwz: Startmenu, Netscape, paint en Word that's it! Geen Taskbar, desktop en al helemaal geen KazaA, ftp en mail
Zo'n systeem lokt echt uit om te gaan hacken...maar volgens mij gaat dat nog moeilijk worden
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Zo hoort t ook..... een gebruiker moet nog net de rechten hebben om op Ctrl+Alt+Del. te drukken.....maar meer ook echt niet 
Opzouten ermee, want die Losers (Users doen we niet meer aan) weten zelfs zo'n doesn't-workstation om zeep te helpen met het kladblok (onvoorstelbaar hoe ze t steeds weer voor elkaar krijgen om dingen te mollen............)
er zijn dan ook 3 typen gebruikers:
1. De mensen die er niets vanaf weten(een kleine groep).....volstrekt ongevaarlijk, want die kunnen niets
2. De mensen die er heel veel vanaf weten(ook een kleine groep)......redelijk ongevaarlijk, want ze weten waar ze mee bezig zijn
3. De mensen die DENKEN dat ze er veel vanaf weten(verreweg de grootste groep)......LEVENSGEVAARLIJK.... die knakkers gaan zitten kloten, en dan werkt t weer eens niet..... en wie mag hun teringzooi dan weer op komen ruimen???? precies, wij......zucht.......
Opzouten ermee, want die Losers (Users doen we niet meer aan) weten zelfs zo'n doesn't-workstation om zeep te helpen met het kladblok (onvoorstelbaar hoe ze t steeds weer voor elkaar krijgen om dingen te mollen............)
1. De mensen die er niets vanaf weten(een kleine groep).....volstrekt ongevaarlijk, want die kunnen niets
2. De mensen die er heel veel vanaf weten(ook een kleine groep)......redelijk ongevaarlijk, want ze weten waar ze mee bezig zijn
3. De mensen die DENKEN dat ze er veel vanaf weten(verreweg de grootste groep)......LEVENSGEVAARLIJK.... die knakkers gaan zitten kloten, en dan werkt t weer eens niet..... en wie mag hun teringzooi dan weer op komen ruimen???? precies, wij......zucht.......
Verwijderd
D8 ik ook net aanOp woensdag 31 oktober 2001 12:46 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
Woon je toevallig in Hoofddorp? En zit je op een school die met een K.. begint?
Verwijderd
Heb ik het ff goed geregeld
Bij ons (Revius Doorn) komen ze gewoon ff langslopen om te komen kijken waar je op zit te surfen. Dan zijn de magische toetsen 'ALT-TAB' altijd wel handig
En dan nog groep:Op woensdag 31 oktober 2001 16:54 schreef kroegtijger het volgende:
Zo hoort t ook..... een gebruiker moet nog net de rechten hebben om op Ctrl+Alt+Del. te drukken.....maar meer ook echt niet
4. De mensen die niet alleen DENKEN dat ze er veel vanaf weten, maar er ook daadwerkelijk iets van kunnen. Meestal hebben ze al genoeg ervaring en thuis gekloot om rondkijken en een beetje (onschuldig) kloten genoeg is om ze bezig te houden. Mollen is alleen maar debiel, schiet niemand iets mee op, en dat weten ze ook.
Ik behoor denk ik wel tot groep 4, en mag ook van de systeembeheerder een beetje rondkijken enzo... Sloop toch niks (bedoeld
Wat er ook gebeuren moogh...
En dat iets niet in CRTL+ALT+DEL menutje staat is gewoon een api functie van windows, en is in VB met 1 regel aan te zetten.
Misschien is het een servertje ofzo die op de pc draait...
Enne, ja, je kan idd in VB ook een prog schrijven die ook die programma's kan tonen/killen
Misschien is het een servertje ofzo die op de pc draait...
Enne, ja, je kan idd in VB ook een prog schrijven die ook die programma's kan tonen/killen
Wat er ook gebeuren moogh...
Meditheek gast heet bij ons Sjaak.
Had ik eens door dat hij mee zat te kijken dus typte ik in de adresbalk van IE: Hey,kun je het zien sjaak!?
Was wel lol
Had ik eens door dat hij mee zat te kijken dus typte ik in de adresbalk van IE: Hey,kun je het zien sjaak!?
Was wel lol
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Er zijn ook hardwarematige oplossingen om een pc over te nemen/te bekijken. Dan heb je dus echt niet door dat je bekeken wordt. Het is al een tijdje geleden dat ik dat gezien heb, maar dat zullen ze wel verder uitgebouwd hebben.
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
hangen er geen camera's in jullie mediatheek?
Verwijderd
Kan je niet gewoon via safeweb surfen?
Staat alleen dat adres in de log, of is die ook geblokt,
dan kan je misschien nog httptunnel gebruiken... maar
moet je die wel eerst downloaden
Staat alleen dat adres in de log, of is die ook geblokt,
dan kan je misschien nog httptunnel gebruiken... maar
moet je die wel eerst downloaden
Jij denkt toch niet serieus dat ze op de K*H kunne controleren wat jij aan het doen bent op de pc. Die gasten weten amper hoe zo'n ding in elkaar steekt.....Op woensdag 31 oktober 2001 12:46 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
Woon je toevallig in Hoofddorp? En zit je op een school die met een K.. begint?
en op de K*H draaien ze windows '98
Succes is een keuze
Verwijderd
k*T je bent MaartenOp donderdag 01 november 2001 11:10 schreef Maxster4th het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet serieus dat ze op de K*H kunne controleren wat jij aan het doen bent op de pc. Die gasten weten amper hoe zo'n ding in elkaar steekt.....
en op de K*H draaien ze windows '98
Weet iemand misschien een manier hoe ik toch op de FTP-server van m'n provider kan komen? Poortje 21 schijnt hier dichtgetimmerd te zitten waardoor ik dus helaas niet bij homedirectory kan...
Leuk, al die beveiligingen op de schoolcomputers...
Nogal lullig als je voor school een website moet maken en deze bij je eigen provider wil onderbrengen.... zucht...
't Is trouwens WIN NT4 SP6a met Novell Netware en Border Manager...
Nogal lullig als je voor school een website moet maken en deze bij je eigen provider wil onderbrengen.... zucht...
Hier gebruiken ze NetOp school 
Wordt het balkje weer eens helemaal blauw en zitten ze weer mee te kijken
Wordt het balkje weer eens helemaal blauw en zitten ze weer mee te kijken
-
zo zo...zijn ze daar nu eindelijk begonnen met internet..Op woensdag 31 oktober 2001 16:42 schreef Robin201 het volgende:
Nee ik zit in Uithoorn op school, begint met een A...!
toen ik er nog op zat ...tijd geleden... hadden ze heelmaal niks met compu's paar brakke ouwe bakken..
.........www.raketje.com....................soon.....
Verwijderd
Proxy instellenOp donderdag 01 november 2001 12:31 schreef Brian Dickens het volgende:
Weet iemand misschien een manier hoe ik toch op de FTP-server van m'n provider kan komen? Poortje 21 schijnt hier dichtgetimmerd te zitten waardoor ik dus helaas niet bij homedirectory kan...Leuk, al die beveiligingen op de schoolcomputers...
Verwijderd
The Cleaner heeft progje .. TCActive ..
wat ik ook gebruikte op school om
"netopschool" eraf te halen zonder dat je het
permanent weghaalt..
wat ik ook gebruikte op school om
"netopschool" eraf te halen zonder dat je het
permanent weghaalt..
Verwijderd
Maar hoe zit het dan met privacy? ik bedoel mogen ze zo maar mee kijken? zonder dat het ergens staat/je het weet?
Bij ons gebruikten ze altijd Lanskool.
Een super progje.
Als je een beetje slim was kon je zelf ook als spy werken.
Kon je alles zien wat anderen aan het doen waren
Een super progje.
Als je een beetje slim was kon je zelf ook als spy werken.
Kon je alles zien wat anderen aan het doen waren
- de zon schijnt altijd wel ergens -
Verwijderd
ivm met dat surfen he, hier een bruikbare link die al het surfen vermomd, en die je overal toegang geeft als je het goed gebruikt...
http://www.the-cloak.com
enjoy, but don't abuse this
PS niet bruikbaar op niveau van ftp
Bij ons op school hebben we ook zon BOFH die naar logs en al die zooi zit te kijken...
Om te pesten gaan we wel eens met een groepje een heleboel sites achterelkaar oproepen zodat het netwerk dichtslibt en de logs van de BOFH bijna op tilt slaan
Ik zit in Rotterdam op school op een school die begint met een R en ze houden er de methode van Maria Montessori op na
Om te pesten gaan we wel eens met een groepje een heleboel sites achterelkaar oproepen zodat het netwerk dichtslibt en de logs van de BOFH bijna op tilt slaan
Ik zit in Rotterdam op school op een school die begint met een R en ze houden er de methode van Maria Montessori op na
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Als ze NetOp gebruiken dan is het gewoon ff Rededit starten en alle entries verwijderen. En dan gewoon snelkoppeling in de opstartmap zetten. Wil je dan internetten zonder dat ze meekijken dan haal je de snelkoppeling weg ff opnieuw opstarten en je kunt ongezien internetten
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Denk je dat ze Regedit niet geblokkeerd hebbenOp donderdag 01 november 2001 18:32 schreef Clueless het volgende:
Als ze NetOp gebruiken dan is het gewoon ff Rededit starten en alle entries verwijderen. En dan gewoon snelkoppeling in de opstartmap zetten. Wil je dan internetten zonder dat ze meekijken dan haal je de snelkoppeling weg ff opnieuw opstarten en je kunt ongezien internetten
Die BOFH heeft bij ons op school zelfs Visual Basic Editor uit Word gesloopt (althans geprobeerd) en we mogen de werkbalk web niet eens aanzetten omdat we dan op de server kunnen kijken(file://mlr_pdc/)
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
En waar zou ik jou (naam misschien handig) van moeten kennen?Op donderdag 01 november 2001 11:26 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
k*T je bent Maarten
Succes is een keuze
Volgens mij zit iedereen hier wat moeilijk te denken.
Als je gewoon een proxy hebt draaien, kun je gewwon de log bekijken, waarin elk IP adres tijd/ datum en alle paginaŽs (incl. plaatjes) staat.
Zover ik had begrepen, kunnen ze niet jouw mailtjes LEZEN. Als ze dat doen, dan zijn ze verkeerd bezig daar.
Als je gewoon een proxy hebt draaien, kun je gewwon de log bekijken, waarin elk IP adres tijd/ datum en alle paginaŽs (incl. plaatjes) staat.
Zover ik had begrepen, kunnen ze niet jouw mailtjes LEZEN. Als ze dat doen, dan zijn ze verkeerd bezig daar.
Lol die sjaak is echt een dork, zit je gewoon je mail te checken switch je gewoon weer naar je Jupiter foto'sOp woensdag 31 oktober 2001 22:39 schreef Famoso het volgende:
Meditheek gast heet bij ons Sjaak.
Was wel lol
ff met alt+ctrl+del allus sluiten op explorer na
en safe internetten maar
en safe internetten maar
Nee, wet bescherming persoongegevens.Op donderdag 01 november 2001 15:25 schreef Mr.WWW het volgende:
Maar hoe zit het dan met privacy? ik bedoel mogen ze zo maar mee kijken? zonder dat het ergens staat/je het weet?
je zo een rechtzaak moeten aanspannen, dat leverd leuke jurispudentie op ..jaja het is verkeerd geschreven.
Ik denk dat we iets meer gegevens van je nodig hebben, willen we je hier mee kunnen helpen....
We weten dat je op win 95 draait en dat is alles.
Het zou handig zijn als we wisten om welk programma het ging, dan kunnen we specifieker helpen...
We weten dat je op win 95 draait en dat is alles.
Het zou handig zijn als we wisten om welk programma het ging, dan kunnen we specifieker helpen...
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Verwijderd
Ik vraag me af of dat ook bij ons op school erop staat?
Zit op een school in Alphen a/d Rijn beginnend met ID en eindigd op College...
Ik twijfel er niet aan dat er mede leerlingen op dit forum te vinden zijn...:)
Zit op een school in Alphen a/d Rijn beginnend met ID en eindigd op College...
Ik twijfel er niet aan dat er mede leerlingen op dit forum te vinden zijn...:)
Boeie. Zolang de discussie nog goed loopt.Op woensdag 05 december 2001 10:31 schreef Attilla het volgende:
oud topic ...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
ik zit op ict! en daar is het best wel goed beveiligd!
geen port 21 enzo
geen rechtermuisknop enzo! maar wel vb!
dus met vb progie gemaakt dat je wel in register kan enzo!
en msconfig! en in msconfig komen we netop uitzetten (torjan zat je vanaf hoofd pc kan meekijken!
dus opnieuw starten en alle rechten! toen net devil gedownload!
server op flop en toa laten draaien (zeggen dat je floppie gevonden hebt en dan snel op enter klikken als zij hem bekijkt!
dan filesharing doen en net op van haar downloaden! en dan haar eraf gooien en zelf erop gaan zitten (mag maar 1 client tegelijk
wat gedolt maar na een tijd ging de lol er vanaf!
maar was wel ff leuk om die gezichten te zien!
hetzelfde als in een pause blijven zitten en overal via netwerk de server kopieren en dan overal ff het bestandje typen!
en dan comman.com>ping -a i418 (naar van pc in dat lokaal)
dan het ip invullen en key logger aan! dan ff wat pass verzamelen!!!! was echt leuk! en beeld omdraaien enzo!
maar daarna ging heel de klas het doen en was het niet leuk meer!
geen port 21 enzo
dus met vb progie gemaakt dat je wel in register kan enzo!
en msconfig! en in msconfig komen we netop uitzetten (torjan zat je vanaf hoofd pc kan meekijken!
dus opnieuw starten en alle rechten! toen net devil gedownload!
server op flop en toa laten draaien (zeggen dat je floppie gevonden hebt en dan snel op enter klikken als zij hem bekijkt!
dan filesharing doen en net op van haar downloaden! en dan haar eraf gooien en zelf erop gaan zitten (mag maar 1 client tegelijk
maar was wel ff leuk om die gezichten te zien!
hetzelfde als in een pause blijven zitten en overal via netwerk de server kopieren en dan overal ff het bestandje typen!
en dan comman.com>ping -a i418 (naar van pc in dat lokaal)
dan het ip invullen en key logger aan! dan ff wat pass verzamelen!!!! was echt leuk! en beeld omdraaien enzo!
maar daarna ging heel de klas het doen en was het niet leuk meer!
Volgens mij mogen ze helemaal niet meekijken, en al helemaal niet als je een e-mail typt, ik heb ook een tijd je geleden zo'n topic als dit geopend en daar kwam toch wel uit dat hte niet mocht.
Eppie
Eppie
tja, maar wat zou jij doen als systeembeheerder ?? ik loop de hele dag maar wat systemen te ghosten van mensen die vervelende progjes binnenhalen e.d.Op woensdag 05 december 2001 12:26 schreef eppie het volgende:
Volgens mij mogen ze helemaal niet meekijken, en al helemaal niet als je een e-mail typt, ik heb ook een tijd je geleden zo'n topic als dit geopend en daar kwam toch wel uit dat hte niet mocht.
Eppie
btw, via kennisnet kan je alleen maar poort 8080 gebruiken (bij ons iig)
Deze plek is te koop.
kennisnet wil idd alleen via poort 8080 erg irritant, en trouwens netopschool staat in win2k & win98 gewoon in de tasklist.
trouwens als je wordt hebt dan is de beveiliging lokaal al brak, je kunt namelijk hyperlinks maken in word en zo alles opstarten wat je wilt...
trouwens als je wordt hebt dan is de beveiliging lokaal al brak, je kunt namelijk hyperlinks maken in word en zo alles opstarten wat je wilt...
Verwijderd
mmmmmm op t moment dat ik hier te typen zit kan ik ook alle 31 pc's in het OLC zowel viewen als controlen. En dat met een gewoon ysteenbeheerderstooltje zenworks workstation browser.
De meeste gasten hier ( secretaresse opleiding) vallen in categorie 1, dus verzieken nix, de enkele van de ict opleiding die het wel leuk vinden op iets te verzieken zijn ook geen groot probleem gewoon nieuwe image erover en klaar.
Ze zijn trouwens bezig met een pilot met het programma illusion....... dan kan je klooien tot je een ons weegt, pc opnieuw starten en alle instellingen staan weer default.
De meeste gasten hier ( secretaresse opleiding) vallen in categorie 1, dus verzieken nix, de enkele van de ict opleiding die het wel leuk vinden op iets te verzieken zijn ook geen groot probleem gewoon nieuwe image erover en klaar.
Ze zijn trouwens bezig met een pilot met het programma illusion....... dan kan je klooien tot je een ons weegt, pc opnieuw starten en alle instellingen staan weer default.
Verwijderd
nog ff een aanvuling
op t moment dat ik hier zoveel mensen heb die willen werken ( ja ik weet dat dat voor sommige van jullie een eng woord is) kan ik t niet hebben dat er een aantal pc in beslag worden genomen door mensen die zitten te chatten ed.
En jullie weten zelf ook wel dat als ik erheen loop iedereen ineens braaf naar een leeg Word-blad zit te kijken.
Als ze privacy willen moeten ze maar thuis gaan zitten, in een internetcafe of in de bibliotheek.
op t moment dat ik hier zoveel mensen heb die willen werken ( ja ik weet dat dat voor sommige van jullie een eng woord is) kan ik t niet hebben dat er een aantal pc in beslag worden genomen door mensen die zitten te chatten ed.
En jullie weten zelf ook wel dat als ik erheen loop iedereen ineens braaf naar een leeg Word-blad zit te kijken.
Als ze privacy willen moeten ze maar thuis gaan zitten, in een internetcafe of in de bibliotheek.
Verwijderd
bij ons konden ze dat ook
toen heeft iemand verteld dat ik een file moest renamen en dan kon het nie meer
weet niet meer welke file het was
toen heeft iemand verteld dat ik een file moest renamen en dan kon het nie meer
weet niet meer welke file het was
bij ons wordt er niet meegekeken, maar er draait NT op 
Zeer goed beveiligd je kan werkelijk niets...zelfs ctr alt del werkt niet
Word en IE werkt alleen
maar daar ehbben we wat op gevonden:
Het internet wordt gewoon gedeelt verder met een simpel servertje, die met profielen werkt....
(er wordt NIX geloged, men zegt van wel, maar volgens de "echte" systeembeheerder, die er ookmaar soms is voor updates etc. wordt er nix gelogd...
('k heb het zelfs voor elkaar gekregen om ff op die server te kunnen rondsnuffelen...er draait werkelijk NIX...alleen standaard internet sharing
)
En laat ik nu net de username + pass van 1 leraar weten
dus als er niemand in de buurt is: reboot en ff inloggen als "leraar"
en whoeps je kan ALLES doen
Zeer goed beveiligd je kan werkelijk niets...zelfs ctr alt del werkt niet
Word en IE werkt alleen
maar daar ehbben we wat op gevonden:
Het internet wordt gewoon gedeelt verder met een simpel servertje, die met profielen werkt....
(er wordt NIX geloged, men zegt van wel, maar volgens de "echte" systeembeheerder, die er ookmaar soms is voor updates etc. wordt er nix gelogd...
('k heb het zelfs voor elkaar gekregen om ff op die server te kunnen rondsnuffelen...er draait werkelijk NIX...alleen standaard internet sharing
En laat ik nu net de username + pass van 1 leraar weten
dus als er niemand in de buurt is: reboot en ff inloggen als "leraar"
en whoeps je kan ALLES doen
lol, het heet hier ook een mediatheek (Purmerend, school beginnende met een D) en hier draaien ze NetOpschool. kunnen ze ook de op de schermen mee kijken en zelfs je muis besturen of gewoon je scherm helemaal wit maken met alleen het NetOpschool logo in't midden... verder gebruiken ze hier Novell geneuzel zodat je vrijwel niks kan doen zonder goed ingelogd te zijn. we zijn wel al een keer in het register geweest en even gekeken wat de netopschool aanzet en even zonder die shit gedraait. maar ja, dat merkt zo'n mens bij de "balie" meteen en komt dan naar ons toe. gelukkig zijn ze bij ons wel relax en doen ze niet moeilijk. maar ja, der word er wel eens 1 zo gepakt en de mediatheek uitgekickt 
Privacy, waar maak je je druk om op school. je moet toch aan school werken en als je een mailtje stuurt is dat voor school en boeit het toch niet of ze het zien of niet
Privacy, waar maak je je druk om op school. je moet toch aan school werken en als je een mailtje stuurt is dat voor school en boeit het toch niet of ze het zien of niet
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Wat nog beter is met ALT+CTRL+DELETE alles afsluiten incl. explorer.exe behalve je internet venster(s) uiteraard
. En dan roepen me computer doet het niet
. Kijken of ie eruit komt (Zal wel als hij een doorgewinterde systeembeheerder is).
er zijn proggies, zoals die ik heb op andere pc's hiero 
Die ctrl-alt-delete disablen en waar ik alles kan spyen met een proggie wat niet eens in de ctrl-alt-delete lijst staat.
De enige manier om erin te komen is te booten met bootflop waarvoor je de bios in moet komen maar daar heb je jumper bios reset voor nodig
Via windows is alles gesloten there is now way you can get in
Die ctrl-alt-delete disablen en waar ik alles kan spyen met een proggie wat niet eens in de ctrl-alt-delete lijst staat.
De enige manier om erin te komen is te booten met bootflop waarvoor je de bios in moet komen maar daar heb je jumper bios reset voor nodig
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Mijn CTRL-ALT-DEL blokker niet op die bakken zeker dan kennen ze dat zelfs nietOp woensdag 31 oktober 2001 16:54 schreef kroegtijger het volgende:
Anders ken je winu afsluiten voor ie opstart..
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
naam/url?Op woensdag 05 december 2001 20:11 schreef markvt het volgende:
er zijn proggies, zoals die ik heb op andere pc's hiero
Op mijn oude school
hadden ze een Easypay systeem.
Dan moest je 2 piek dokken om een uurtje te internetten.
Hadden een paar jongens gezien dat je als je ipv de 2 piek je 1 cent (!) eraf haalde je ook 1 uur kon internetten
Zat ineens iedereen te internetten
Ik gebruik op mijn werk winvnc, maar ik moet wel toestemming vragen aan de gebruiker of ik hem mag overnemen.
Doe ik dat niet dan heb ik een vet probleem!
Dan moest je 2 piek dokken om een uurtje te internetten.
Hadden een paar jongens gezien dat je als je ipv de 2 piek je 1 cent (!) eraf haalde je ook 1 uur kon internetten
Zat ineens iedereen te internetten
Ik gebruik op mijn werk winvnc, maar ik moet wel toestemming vragen aan de gebruiker of ik hem mag overnemen.
Doe ik dat niet dan heb ik een vet probleem!
🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+
php, thats the magic wordOp woensdag 31 oktober 2001 12:29 schreef Brian Dickens het volgende:
m'n homepage bijwerken van hieruit gaat dus niet meer...
Zucht...
tnx morgen is er 1 school waar je dit niet meer kan gebruikenOp donderdag 01 november 2001 17:05 schreef minx het volgende:
ivm met dat surfen he, hier een bruikbare link die al het surfen vermomd, en die je overal toegang geeft als je het goed gebruikt...
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
i agreeOp woensdag 05 december 2001 14:07 schreef morrigan het volgende:
nog ff een aanvuling
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Wij gebruiken SMS 2.0 administrator en moeten gebruikers standaard om toestemming vragen, maar je kan het aanpassen wat vaak handig is als je wat voor de gebruiker wilt oplossen als hij/zij niet aanwezig is.
Red een boom, eet een bever
ook leukOp woensdag 05 december 2001 21:55 schreef BoutWout het volgende:
Wij gebruiken SMS 2.0 administrator en moeten gebruikers standaard om toestemming vragen, maar je kan het aanpassen wat vaak handig is als je wat voor de gebruiker wilt oplossen als hij/zij niet aanwezig is.
Verwijderd
Bij ons op school is (bijna) alles mogelijk d8 ik, maar veel doe ik er toch niet, alleen in tussenuren ga ik wat forummen. En afkijken doen ze niet vanwege privacy gedoe. En het systeem bij ons op school is een beetje lek, maar veel willen ze er niet aandoen, ze knijpen wel een oogje dicht. Vorig jaar was het zelfs zo erg dat er een week nadat de school eigelijk dicht was het computer lokaal volzat met UT'ende 4e en 5e klassers. Bij ons op school hebben ze trouwens 1 mediatheek waar nooit iamdn komt, vanwege het feit dat er weingi computers zijn, de compuyters achterhaald zijn en het te ver uit de school ligt. Verder is er 1 computer lokaal, voor de tussen en f-uren en dan is er nog een lokaal waarin les wordt gegeven zoals informatica voor de onderbouw, Frans, wiskunde etc. etc. Dat zijn in totaal ongeveer 100 computers.
Verwijderd
Het controleren van een gebuiker op een PC is NIET WETTELIJK TOEGESTAAN, zonder dat de gebruiker hierover geinformeerd is en toestemming heeft gegeven.
Dit is inbraak op de privacy. Iemand mag niet zomaar in jou bestanden kijken, kopieren en ook niet monitoren wat jij aan het doen bent.
ik zou zeggen klaag de school aan
Dit is inbraak op de privacy. Iemand mag niet zomaar in jou bestanden kijken, kopieren en ook niet monitoren wat jij aan het doen bent.
Verwijderd
De gebruiker is bij ons hierover geinformeerd, er staat een bericht op het bureaublad dus als ze de moeite nemen om dat te lezen weten ze het. Verder is het een school en sommige dingen zijn nu eenmaal niet toegestaan en moeten helaas gecontroleerd worden. TOp donderdag 06 december 2001 09:08 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Het controleren van een gebuiker op een PC is NIET WETTELIJK TOEGESTAAN, zonder dat de gebruiker hierover geinformeerd is en toestemming heeft gegeven.
rouwens er mag bijna alles hier, mailen sms-en chatten, voor zover dat niet ten koste gaat van de mensen die de pc's willen gebruiken om te werken, slecht op 1 dag is het privegebruik van internet aan banden gelegd omdat er op die dag meer leerlingen zijn die moetenn werken dan er pc's zijn.
Verwijderd
Alkwinees!Op woensdag 31 oktober 2001 16:42 schreef Robin201 het volgende:
Nee ik zit in Uithoorn op school, begint met een A...!
Pagina: 1