Toon posts:

MSI probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een jaar terug op mijn aanraden een systeem gekocht met de volgende ingredienten;

MSI K7T Pro2a
Duron 700 (@700)
128MB PC133
De een of andere ORB cooler erop.
Verder een Plexwriter erin (dat moet van een echte CD Freak he :D), een Asus v7100, een Safeway modem en een SB Live!.

Sinds een tijdje doet het probleem zich voor dat bij het inschakelen van de PC er in feite nix gebeurt. Ik dat ding opengehaald en eens op de Dleds gekeken. Volgens het boekje betekende de foutmelding dat het BIOS niet kon worden uitgepakt naar het RAM geheugen. Dan denkt ome Dee-ehn maar aan 2 problemen:
1. DIMM = gaar
2. BIOS = gaar

Ten eerste maar eens de DIMM vervangen voor ene van mij. Dat bleek niet te baten, het werkte echt niet beter erdoor. Steeds 2 op de 3 keer startte hij niet op...

Ten tweede de BIOS geflasht naar versie 3.0x (er stond nog 1.8 op). Dat bleek te werken, het systeem werkte als nieuw. Ik dus tevreden naar huis.

Nu krijg ik gisteren telefoon dat de computer na 2 dagen goed fucntioneren opeens helemaal niets meer doet. Schijnbaar is het probleem nog niet opgelost.

Iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

- Heb je naar de temperaturen gekeken ? Misschien dat de koeler los is geraakt.
- Welke OS ?
- Via drivers ?
- Onlangs nieuwe hardware toegevoegd ?

Loop dat eerst even na.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur is het niet, heb ik gecontroleerd

Software heeft hier nix mee te maken aangezien het probleem zich onmiddelijk voordoet bij het inschakelen van het systeem... (bij de post van de bios dus)
(indien je wilt weten: WinME met de laatste VIA drivers)

En er is geen nieuwe hardware meer bijgekomen (die mensen bellen nog als het stekkertje van de speakers uitvallen, laat staan dat ze weten waar de schroeven van de kast zitten...)..

Verwijderd

Het probleem zit hem in de SBLIVE! kaart, die gaan niet samen met een MSI K7 Pro2a

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 12:01 schreef jbalk het volgende:
Het probleem zit hem in de SBLIVE! kaart, die gaan niet samen met een MSI K7 Pro2a
Dat lijkt me sterk aangezien deze combi op heel erg veel plaatsen goed loopt (oa mijn vorige computer, die van me pa en die van heel wat vrienden van me...).

Ik weet wel van die bug in de southbridge van de kt133 die optreedt als er een sb live inzit, maar die is hier zeker niet de oorzaak van daar die alleen de mist ingaat bij ata100 filetransfers..

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Dit is een probleem emt de K7T Pro (2). Als je nog garantie hebt, ga dan terug voor een RMA. Anandtech heeft hier zelfs een artikel aan gewijd, omdat het ook op hun servers gebeurde.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb je toevallig een link van dat artikel op Anandtech?

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Het kan ook aan de kast liggen.
Is de kast van blik of een look alike en heeft het geen anti geleidings verf aan de binnenkant dan kan het zijn dat het moederbord kortsluiting veroorzaakt met de kast, en dan doet hij niet veel meer.

Dit is te verhelpen door anti geleidings ringetjes tussen de bevestegings schroeven en het moederbord te plaatsen.

suc-7 ermee

\0/

Pagina: 1