webcam, duocam of DV-cam ?

Pagina: 1
Acties:

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Topicstarter
Ik zoek een camera voor mijn zoon (11 jaar) waarmee hij video-opnamen kan maken en die vervolgens kan bewerken op de PC. Voor zo'n beginnend regisseur wil ik niet meteen teveel geld uitgeven (richtbudget fl. 500 / 600).

Kijkend naar de markt zie ik, dat tussen een goede webcam (bijv. Philips ToUcam Pro) en de "onderkant" van de DV-camcorders een behoorlijk gat zit.
Zowel technisch als financieel.

De vaste verbinding met een (lang) snoer naar de PC voor het opnemen van videobeelden zou niet bezwaarlijk hoeven te zijn (voor dit beginstadium).
Vandaar, dat zo'n webcam met een behoorlijke resolutie en framerate in onze situatie eigenlijk best zou kunnen voldoen.

Een webcam heeft als nadeel, dat de camera geen zoeker heeft. Of je moet een 'duocam' nemen, die ook geschikt is om (los) foto's te nemen (Creative PC Cam 300 ?).

Heeft er iemand tips voor een apparaat, dat we in onze situatie zouden kunnen gebruiken?

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

kijk eens op marktplaats.nl naar een 2dehands? daar heb je voor niet veel geld een leuke camera hoor. evt een analoge camera met een capture kaart erbij

Laten we lekker link gaan doen...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Een webcam lijkt me niet echt geschikt om te filmen, koop dan maar beter een 2e hands cameraatje.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Topicstarter
OK.
Een tweedehands videocamera dus.

Het editten zal wel op mijn PC (Win2K) gebeuren. Ik heb een Asus 8200 DL videokaart met video-in. Dus ik heb, denk ik, geen aparte capturekaart nodig.

In de editing software moet ik me nog verdiepen. Ik heb gehoord dat de software van Pinnacle erg gebruiksvriendelijk zou zijn.

Moet ik er bij mijn keuze ook rekening mee houden, dat sommige soft/hardware-combinaties niet lekker werken? Of is alles gewoon goed?