geen flash hebben= plaatje»»

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik ben bezig met een website, en hier en daar wil ik ook wat flash elementen toevoegen om het geheel wat speelser te maken. Maar ik zou graag willen dat mensen die geen Flash hebben(wie heeft dat nou niet, maarja) alleen een plaatje tezien krijgen. En dus niet eens merken dat ze wat missen op de site. Dus het liefst ook geen flash logo zodat ze het alsnog kunnen downloaden want zo'n logo is ook weer een verkrachting van de site:p.

www.Qbox.nl

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Eh... voorzover ik weet heeft 80% van de surfers wel een plug-in en als je Flash 5 gebruikt, zal er bij afwezigheid van plugin automatisch gedowned worden... dus ik zie het probleem niet helemaal.

Op flashkit.com kun je flash-checkers vinden en met een beetje vogelen kun je ( als je dat echt zo graag wil) een plaatje laten zien in plaats van de normalitaire plug-in-download-link.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

op Moock staat een zeer uitgebreide flashdetectie waar je alleen maar wat variabelen in hoeft te vullen zodat bij gebrek aan de plugin er een plaatje verschijnt.
Let wel: het is een aardige lap code, een beetje overdone.

edit:
moock is ff offline :?

www.jurgroessen.nl

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Niet iedereen wil een plugin geforceerd krijgen.

Die van Colin Moock is echt superb (wow woord) kun je heerlijk alles instellen wat je ook maar wilt.

|{ brrr }] |

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 31 oktober 2001 11:42 schreef waxle het volgende:
Eh... voorzover ik weet heeft 80% van de surfers wel een plug-in en als je Flash 5 gebruikt, zal er bij afwezigheid van plugin automatisch gedowned worden... dus ik zie het probleem niet helemaal.
bedenk nog wel ff dat op de 20% waarschijnlijk geen flashplayer komt

bijv omdat mensen bang zijn voor downloadpopups, en dus altijd op cancel klikken

of omdat flashplayer niet geinstalleerd KAN worden. in de site van mijn studievereniging kan bijv geen flash gebruikt worden, omdat op alle comps van de universiteit geen flashplayer staat, en ook niet geinstalleerd kan worden

dus dat is wel degelijke een probleem

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Je hebt een punt daar. Niet aan gedacht. Wat dat betreft was ik Moock inderdaad vergeten; daar staat een hele handige checker.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• CdRwin
Ik hoop dat die moock dan snel online is:)

want je moet er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen flash heeft, er zijn ook mensen die de flash gewoon niet willen omdat het de laad tijd verlengen (denk aan mensen die nog via een 56K modem gaan)Dus installeren ze de plugin gewoon niet. En willen ze het gewoon niet, en aangezien de site die ik aan het maken ben voor alle doelgroepen zicht baar moet zijn, moet je daar ook rekening me houden. Dus met mensen die flash hebben kunnen het krijgen, en mensen die het niet hebben moeten niet benadeeld worden door dat er bijvoorbeeld stukken van de site weg vallen (niet zicht baar zijn) omdat het flash is.
Ook zijn er tegenwoordig site's denk maar aan al die trance party site's die alleen maar met flash zicht maar zijn:( het ziet er super strak uit maar voor mensen met geen flash is het waardeloos.

www.Qbox.nl

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

nou vooruit, trek um hier dan maar neer :)

www.jurgroessen.nl

• CdRwin
Op woensdag 31 oktober 2001 13:16 schreef Hangloozz het volgende:
nou vooruit, trek um hier dan maar neer :)
ThX Hangloozz voor het script ik ga het meteen proberen;)

www.Qbox.nl

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

EEN tip is om de achtergrond van een cel een plaatje te laten zijn en dan daarin de flash te plaatsen

Stoer; Marduq

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 08:11

pulse80

we weten niks

zo..tijdje geleden dit topic :). Mijn vraag is: Als de bezoeker van je site niet de beschikking over de (juiste) plugin heeft en dus dmv dit script een alternatief (in de vorm van een .jpg) aangeboden krijgt, dan hoeft toch niet dit hele script in de source ge-embed te worden? het is een aardige lap nl.

i'm not here this isn't happening

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Die Moock Flashcheck is ook zwaar overdone.. kheb die source eens doorgespit en wat verkleind en kwam op dit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
var flashVer=0;
var vbFlash3,vbFlash4,vbFlash5,vbFlash6=false;
if(navigator.plugins["Shockwave Flash"]){flashVer=parseInt(navigator.plugins["Shockwave Flash"].description.substr(16));}
else{
    document.write('<scr'+'ipt language=VBScript>\n');
    document.write('on error resume next\n');
    document.write('vbFlash3=(IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.3")))\n');
    document.write('vbFlash4=(IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.4")))\n');
    document.write('vbFlash5=(IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.5")))\n');
    document.write('vbFlash6=(IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.6")))\n');   
    document.write('</scr'+'ipt>\n');
    flashVer=(vbFlash3)?3:flashVer; flashVer=(vbFlash4)?4:flashVer; flashVer=(vbFlash5)?5:flashVer; flashVer=(vbFlash6)?6:flashVer;
}

Werkt prima, kan nog korter als je alleen Flash 6 wilt weten bijvoorbeeld.. dan rip je de rest er gewoon uit :)

Deze is ook al weer een jaar oud ofzo.. weet eigenlijk niet hoe die het doet met Mozilla enzo :)

flashVer krijgt de waarde van de flash-versie en 0 als er geen flash is gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2003 16:04 ]

• pulse80

pulse80

we weten niks

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
var flashVer=0; 
var vbFlash6=false; 
if(navigator.plugins["Shockwave Flash"]){flashVer=parseInt(navigator.plugins["Shockwave Flash"].description.substr(16));} 
else{ 
    document.write('<scr'+'ipt language=VBScript>\n'); 
    document.write('on error resume next\n'); 
    document.write('vbFlash6=(IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.6")))\n');     
    document.write('</scr'+'ipt>\n'); 
    flashVer=(vbFlash6)?6:flashVer; 
}
?> 

dus dit is wat ik gebruik als ik alleen op versie 6 wil checken? en hoe specificeer ik mijn alternatief (map/alternatief.jpg bijvoorbeeld) voor wanneer dit script dus 0 retourneert en ik dus een plaatje wil laten zien ipv de .swf

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat ik altijd doe is flash zelf laten detecten. Dus gewoon een movie maken die getURL() naar de flash pagina laat gaan. Doormidel van js of een metatag laat ik hem na 20 seconde gewoon door verwijzen naar een non flash versie.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• pulse80

pulse80

we weten niks

CrashOne schreef op 14 juni 2003 @ 17:11:
Wat ik altijd doe is flash zelf laten detecten. Dus gewoon een movie maken die getURL() naar de flash pagina laat gaan. Doormidel van js of een metatag laat ik hem na 20 seconde gewoon door verwijzen naar een non flash versie.
ja dat deed ik ook altijd alleen gaat het nu om een .swf bestand in de header van een phpbb forum. De code hiervoor zit ingecapseld in een template van het forum. Het lijkt mij daarom makkelijker om te verwijzen naar een plaatje indien er geen flash plugin aanwezig is, temeer omdat ook niet iedereen deze plugin wil installeren maar ik wèl wil dat iedereen de naam van de site kan zien in de header.
(zo'n zwart vlak is ook niet prettig):

hier is het bestand te zien: http://forum.nulzeventig.com

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 14:03

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Keiharde HTML :)

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<head>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_checkPlugin(plugin, theURL, altURL, IEGoesToURL) { //v2.0
  if ((navigator.plugins && navigator.plugins[plugin]) || //if NS, or
      (IEGoesToURL &&  //if flag set, and MSIE browser for Win95/NT (ActiveX)
       navigator.appName.indexOf('Microsoft') != -1 &&
       navigator.appVersion.indexOf('Mac') == -1 &&
       navigator.appVersion.indexOf('3.1') == -1)) {
    if (theURL.length>2) window.location = theURL;
  } else {
    if (altURL.length>2) window.location = altURL;
  }
  document.MM_returnValue = false;
}
//-->
</script>
</head>

<body onLoad="MM_checkPlugin('Shockwave Flash','flash.html',"noflash.html',true);return document.MM_returnValue">

Deze gebruik ik altijd, werkt prefect. Gaat snel, en heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten! :)

[ Voor 25% gewijzigd door zwahiel op 14-06-2003 17:42 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

pulse80 schreef op 14 June 2003 @ 17:03:

dus dit is wat ik gebruik als ik alleen op versie 6 wil checken? en hoe specificeer ik mijn alternatief (map/alternatief.jpg bijvoorbeeld) voor wanneer dit script dus 0 retourneert en ik dus een plaatje wil laten zien ipv de .swf
Nee dit script geeft welke flashversie is geinstalleerd. de variabele flashVer geeft je een waarde 0 (geen flash) of 3-6 voor de geinstalleerde flashversie.

edit: ow.. je gewijzigde versie doet inderdaad alleen nog flash 6 :)

Als je dus een plaatje wilt ipv de flashmovie doe je iets als:

code:
1
2
3
4
5
if (flashVer > 5) {
   document.write ("plaatje html");
} else {
   document.write ("flash html");
}

Je kunt dit script dus gebruiken zoals je het zelf wilt.. of je nu gaat redirecten of iets anders wilt laten zien, of een melding wilt geven.. je kunt het zelf scripten.

Nadeel van dat Macromedia-script is dus dat het je die keus niet geeft.. je kunt alleen maar redirecten. Verder zie ik geen IE-check in dat script trouwens.. hij redirect met IE altijd of nooit :P Lekker nuttig ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2003 18:07 ]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Bosmonster: vergeet niet dat je het over een script hebt dat Moock zowat 2 jaar geleden bouwde :)

Intussen zijn er heel wat verschuivingen geweest op het gebeid van browsers, DOM en detecties.
Ik gebruik Moock al lang niet meer en heb een eigen checker gebouwd gebaseerd op die van Henrik Gemal.
Ik kan nu ook nog aangeven welke subversie de gebruiker moet hebben :) heel belangrijk want de flash 6 plugin is behoorlijk brak, pas vanaf 6.0.47 zijn ze aardig bij met ondersteuning van dingen die in flash 5 vanzelfsprekend waren (HTML in Flash bijv.).

hmm, niet helemaal offtopic maar behoorlijk in de richting :P

www.jurgroessen.nl

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
waxle schreef op 31 October 2001 @ 11:42:

Op flashkit.com kun je flash-checkers vinden en met een beetje vogelen kun je ( als je dat echt zo graag wil) een plaatje laten zien in plaats van de normalitaire plug-in-download-link.
Sterker nog, ongeveer 95% van de internet gebruikers heeft een flash player: http://www.macromedia.com...per/page11.html#appendixI

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Als je een object element gebruikt, en de client kan niets met het object (of wil er niets mee, ik laat m'n browser altijd eerst prompten of ik wel een swf wil zien, op non-trusted sites), dan rendert hij de inhoud van het object. Dat mag een ander object zijn, een afbeelding, of andere HTML code.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hangloozz schreef op 15 June 2003 @ 00:12:
Bosmonster: vergeet niet dat je het over een script hebt dat Moock zowat 2 jaar geleden bouwde :)

Intussen zijn er heel wat verschuivingen geweest op het gebeid van browsers, DOM en detecties.
Ik gebruik Moock al lang niet meer en heb een eigen checker gebouwd gebaseerd op die van Henrik Gemal.
Ik kan nu ook nog aangeven welke subversie de gebruiker moet hebben :) heel belangrijk want de flash 6 plugin is behoorlijk brak, pas vanaf 6.0.47 zijn ze aardig bij met ondersteuning van dingen die in flash 5 vanzelfsprekend waren (HTML in Flash bijv.).

hmm, niet helemaal offtopic maar behoorlijk in de richting :P
Mijn aanpassing op het Moock script is ook al 1-1,5 jaar oud :) Kheb dat andere script eens bekeken van Gemal maar die doet in basis exact hetzelfde (die van Moock werkt ook nog steeds met alle browsers). Maar ik zal eens een afgeleide maken van die van Gemal.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
waxle schreef op 31 October 2001 @ 11:42:
Tja, dan kan je net zo goed alleen IE (waarbij dat percentage nog hoger is) supporten en de rest een directe download voorschotelen.

Verwijderd

Ik gebruikte altijd een cel met daarin hetgene wat ze zonder flash moeten zien als achtergrond. En daarop gooi ik het flash filmpje

Maar ik weet niet wat mensen zonder flash dan krijgen, ik denk zo'n vierkantje linksboven.

Het was ook maar een tijdelijke oplossing want de visitor moet lang wachten met een inbelaccounttje om beide lagen te downloaden. Bovendien genereerd mijn server zo onnodig veel bandwith, wat ook niet geheel gratis is. Dus dat scriptje komt om het goede moment, ik wilde namelijk net mijn portfolio updaten met een flash header erin :)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Bosmonster schreef op 15 June 2003 @ 10:51:
[...]

Mijn aanpassing op het Moock script is ook al 1-1,5 jaar oud :) Kheb dat andere script eens bekeken van Gemal maar die doet in basis exact hetzelfde (die van Moock werkt ook nog steeds met alle browsers). Maar ik zal eens een afgeleide maken van die van Gemal.
Gemal gebruikt (onder andere) een XML-check op het ActiveX-object, dat doet Moock niet AFAIK...

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1