GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
gewoon met PWS staat op de '98 cd
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
of iis
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Hebben we geinstalleerd, maar we moeten een dsn aanmaken en dat lukt ons niet. Waarschijnlijk moeten we een ODBC driver hebben voor oracle, maar die kunnen we niet vinden.
Uit mijn hoofd is de Oracle driver een van de opties in je PWS installatie.
Je kan ook even kijken of het installeren van een nieuwe MDAC (Microsoft Data Access Components] helpt..
http://www.microsoft.com/data/download.htm
Grtz
pal
Je kan ook even kijken of het installeren van een nieuwe MDAC (Microsoft Data Access Components] helpt..
http://www.microsoft.com/data/download.htm
Grtz
pal
ja maar nu heb ik het volgende probleem .
in het script staat een verwijzing naar een dsn. nu is mijn probleem hoe maak ik deze dsn aan want dit lukt mij niet en hoe weet ik of het script naar de juist dsn verwijst.
de gegevens die ik in de database wil laten zien komen uit een oracle database.
dus naar mijn idee moet ik met behulp van de ODBC een dsn aanmaken maar nou zit hier het probleem er is volgens mij geen driver geinstalleerd voor een oracle ODBC koppeling maar ik heb web oracle 7 op m'n pc geinstalleerd.
ik heb de vorige tip ook geprobeerd (bij microsft) maar daar kwam ik niet verder mee.
mzzl
in het script staat een verwijzing naar een dsn. nu is mijn probleem hoe maak ik deze dsn aan want dit lukt mij niet en hoe weet ik of het script naar de juist dsn verwijst.
de gegevens die ik in de database wil laten zien komen uit een oracle database.
dus naar mijn idee moet ik met behulp van de ODBC een dsn aanmaken maar nou zit hier het probleem er is volgens mij geen driver geinstalleerd voor een oracle ODBC koppeling maar ik heb web oracle 7 op m'n pc geinstalleerd.
ik heb de vorige tip ook geprobeerd (bij microsft) maar daar kwam ik niet verder mee.
mzzl
Verwijderd
Tis geen antwoord, maar eerder een vraag.
Waarom gebruik je Oracle?
Is dat niet een beetje overkill voor een DB met 2 tabellen?
Is Access daar nie handiger voor? hoef je ook geen ODBC meuk in te stellen maar kan je gewoon OLEDB gebruiken. (misschien kan dat ook wel voor Oracle, maar dat zou'k niet weten)
Waarom gebruik je Oracle?
Is Access daar nie handiger voor? hoef je ook geen ODBC meuk in te stellen maar kan je gewoon OLEDB gebruiken. (misschien kan dat ook wel voor Oracle, maar dat zou'k niet weten)
Komt door z'n nick...Waarom gebruik je Oracle?
of maak een DSN less verbinding.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Hmmz ... geen enkel idee of je nu wel of niet weet hoe het werkt.
Indien nodig, eerst de juiste DLL nog ff REGSRV32'en.
Daarna dus je DSN aanmaken :
Suc6
Indien nodig, eerst de juiste DLL nog ff REGSRV32'en.
Daarna dus je DSN aanmaken :
Zomaar een quote van een ASP proggel waarbij je een DSN moet aanmaken.Run ODBC Data Source Administrator ['32bit ODBC']
found in the Control Panel.
Select the System DSN tab and press 'Add...'
In Data Source Name type DSNname
Click the 'Select...' button and browse to
the 'Database' directory which was created when
you unzipped . In that directory you can
select the 'database.mdb' file.
Suc6
't is een opdracht voor school en die hebben aangegeven dat het met behulp van een oracle db moet gebeuren, zodoende.
wat is een dsn less verbinding
mzzl
mzzl
een verbinding waarbij je geen gebruik maakt van een DSN.Op woensdag 31 oktober 2001 22:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
mischien heb je hier wat aan
Today's subliminal thought is:
Heeft je school ook jou de Oracle DB en DBserver meegegeven?
ja ik heb thuis ook een soort van oracle db draaien.
maar ik moet bij die odbc, een driver hebben staan voor de oracle db.
ik moet dus bij het aanmaken van een system dsn de keuze hebben om de 'oracle ODBC driver' aan te klikken.
maar ik moet bij die odbc, een driver hebben staan voor de oracle db.
ik moet dus bij het aanmaken van een system dsn de keuze hebben om de 'oracle ODBC driver' aan te klikken.
Verwijderd
/me ziet dat sinds ie die link heeft geplaatst deze link erg veel langs komtOp donderdag 01 november 2001 00:45 schreef Annie het volgende:
mischien heb je hier wat aan
Maar inderdaad, gebruik liever een DSN-less verbinding. Deze zijn ten eerste al sneller te maken (geen ODBC koppeling die je moet maken) en ten tweede zijn ze over het algemeen ook sneller dan een DSN verbinding.
Zie ook:
4Guysfromrolla Artikel
PowerASP Artikel
Pagina: 1