[Flash] Sneeuw

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Oi.

Ik ben op dit moment bezig de website http://www.cool-loekie.com een winters tintje te geven.
(No spam intended)

Het is ook de bedoeling dat het gaat sneeuwen in Loekieland :P
Maar wat is daarvoor nou de beste manier? We hebben een aantal dingen geprobeerd en we hebben er ook aardige formules en funties tegenaan gegooid maar daar wordt de boel aardig traag van. Krijg je een beetje hakketakkerige sneeuw enzo, niet mooi. Het is echter ook niet echt mooi om maar wat witte stipjes recht naar beneden te tweenen dus we willen het wel random hebben met wat dwarrelende wind-effecten.

Iemand ervaring met sneeuw in Flash?

Verwijderd

Ik zou op een aantal verschillende guide layers verticale golvende lijnen neerzetten, en een box gevuld met witte vlekjes langs iedere lijn laten bewegen bmv een guide en een motion tween.

Als je genoeg layers maakt heb je denk ik wel genoeg zooi om de eenvoud ervan niet meer te zien :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik zou 3 MC maken en daar puntjes op zetten en die achter mekaar naar beneden laten scrollen in verschillende alphas. Dan hoef je niet zoveel te rekenen.

Stoer; Marduq

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Eerst een paar movies maken met bewegende puntjes (wel mooi vlokjes offcourse :) ).

Deze via een guide naar beneden laten dwarrelen...
zoals al gezegd werd: er veel doen en je het lijkt net alsof alles random is!

laat de ene lijn wat langer zijn dan de ander ofzo, zorg iig ervoor dat de vlokjes niet allemaal dezelfde snelheid hebben!

[edit]
je

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

overwegeing is rekenen of "random" laten lijken, ik zou voor zo min mogelijk rekenen gaan, zeker omdat er meer in je scene gebeurt en je daar meer aandacht op richt als kijker

Stoer; Marduq

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op woensdag 31 oktober 2001 12:34 schreef XangadiX het volgende:
overwegeing is rekenen of "random" laten lijken, ik zou voor zo min mogelijk rekenen gaan, zeker omdat er meer in je scene gebeurt en je daar meer aandacht op richt als kijker
maar als hij alleen die, nu nog, blauwe lucht in sneeuw wil toveren kan er opzich wel weer gerekend worden lijkt mij?
Hoef je maar steeds kleine stukjes te berekenen en laat je ze desnoods 2 keer loopen ofzo...

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Met een berekeningetje er achter wordt het nou eenmaal mooier. Het probleem is dat het langzaam gaat als je voorbij de 50 vlokjes komt. Op een langzamere PC is het helemaal een ramp.

We zijn nu aan het kijken hoe het is met een aantal motion tweens + paths, die random gestart worden.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Kijk eens naar de belletjes op mijn site (www.weefselkweekje.com). Is dat een beetje wat je zoekt (allen dan van boven naar beneden)? Dat hele ding is gescript, contact me als je de fla wilt hebben...

Succes!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Ik heb 't volgende een keer gebruikt. Een movieclip (sneeuwvlokje) van 30 frames lang. Voor het random effect is de vorm van frame:0-10 net iets anders dan de vorm van frame 10-20 etc.

voor het random plaatsen en de duur van het opnieuw berekenen:
scriptje op frame 1 (van Mc sneeuwvlokje):

var n = random(12);
this._y = (n*50);
gotoAndPlay (n*5);

toen een zootje van deze movieclips op een rijtje naast elkaar gezet (bovenin op de stage) en nog een rijtje daaronder en nog een rijtje (5*). Door een bug in Flash (het berekenen van een random getal is namelijk niet zo random) lijkt het alsof het regent/sneeuwt!

beetje wazig verhaal misschien, maar werkt echt!

• Underscore
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2017
http://www.deconcept.com/v2/

check onder snow. misschien een goed voorbeeld. als je van plan bent het te gaan gebruiken, stuur dan wel een bedankje.

• Underscore
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2017
Kweek, toffe site trouwens :)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
underscore: tnx :)

Verwijderd

zijn er nog andere ideeën :?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

veel makkelijker : JAVASCRIPT .. ff zoeken.. ik weet niet meer waar ik het vandaan gehaald heb (heb et ook lang niet meer)
maar tis beter te doen met javascript denk ik

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 18:30 schreef gitaarwerk het volgende:
veel makkelijker : JAVASCRIPT .. ff zoeken.. ik weet niet meer waar ik het vandaan gehaald heb (heb et ook lang niet meer)
maar tis beter te doen met javascript denk ik
Yeah right...

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Yeah right indeed. Ik heb het met een javascriptje geprobeerd maar dat ging dus echt niet.

Ik heb er nu een aardig sneeuwbuitje inhangen. Goed te zien op de wat snellere computers. Op de wat langzamere PC's (<200 Mhz) is het wat minder mooi, maar ik heb wel de wereldprimeur SchokSneeuw :+
Pagina: 1