Hoe kan ik een TStringGrid helemaal leeg maken, zodat er dus geen lege rows in blijven staan? M.a.w. RowCount moet 0 worden maar dat werkt dus niet zo makkelijk...
Waarom niet? Als je RowCount en ColCount 0 maakt, is tie leeg hoor . . .
er is een optie om ook de bovenste balk (die grijze) weg te halen..
waarschijnlijk springt ie daarna niet meer terug naar 1.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Dat zit vrij hard in de Delphi-source; Enige wat ik zo snel kan bedenken is om de RowHeight van de eerste kolom op 0 of -1 te zetten als RowCount gelijk aan 1 is. Dus zoiets:
code:
1
| StringGrid1.RowHeights[0] := -1; |
Helaas springt hij dan ook terug naar 1.Op woensdag 31 oktober 2001 14:46 schreef Creepy het volgende:
er is een optie om ook de bovenste balk (die grijze) weg te halen..
Is het eventueel geen idee om een ander component te gebruiken? Misschien kan de topicstarter aangeven wat hij precies wil doen, dan kunnen er misschien adviezen gegeven worden over welke andere componenten te gebruiken zijn. De Drawgrid en Stringgrid blinken in mijn ogen namelijk niet uit in gebruikersvriendelijkheid.
- This line is intentionally left blank -
Ik heb al iets anders gedaan. 't Ging mij er om dat als ik een lege StringGrid had ik geen lege rij wilde zien. Maar als de grid leeg is kan ik hem even goed helemaal niet laten zien... 
Toch bedankt
Toch bedankt
Verwijderd
Klopt. Wil je een grid, dan krijg je een grid, dus minimaal 1 cel.Op woensdag 31 oktober 2001 13:32 schreef Apophis het volgende:
Bij mij niet. Als ik RowCount en ColCount op 0 zet worden ze standaard weer op 1 gezet. Ik krijg dan dus 1 kolom en 1 rij...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| procedure TCustomGrid.SetColCount(Value: Longint);
begin
if FColCount <> Value then
begin
if Value < 1 then Value := 1;
if Value <= FixedCols then FixedCols := Value - 1;
[...]
end;
end; |
Dat valt wel te omzeilen, maar jouw oplossing (grid niet laten zien als er niks is) is net zo netjes, en een stuk simpeler.
Pagina: 1