HDD wil niet gepartitioneerd worden

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb hier een harde schijf liggen die ik zou moeten partitioneren als een grote extended partition.

Als ik FDISK opstart kan ik alleen zeggen dat het programma de FAT32-indeling moet gebruiken, daarna zie ik alleen nog een knipperende cursor op het scherm.

Ik gebruik ook vaak Ranish Partition Manager. Daarmee kan ik de harde schijf wel herpartitioneren en formatteren, maar als ik dan opnieuw opstart geeft hij aan dat de partitie 142MB groot is, terwijl de schijf zelf 6,4GB is! En Ranish geeft gewoon de grote partitie weer...

Er zaten twee schijven in het systeem, maar zelfs als ik de eerste eruithaal heb ik dit probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er niets belangrijks meer staat op die schijf is debuggen aan te raden

typ in debug in dosprompt

dan achter -

FCS:200 400 0 [enter]
RAX [enter]
0301 [enter]
RBX [enter]
0600 [enter]
RCX [enter]
0001 [enter]
RDX [enter]
0080 [enter]
E100 CD 13 [enter]
P [enter]
Q [enter]

dan rebooten, de hdd is leeg

• F.U.B.A.R
Wat doe ik dan eigenlijk? Ik ken "debug" namelijk niet.

Verwijderd

ik ook niet, ben wel benieuwd wat dat wel niet mag wezen... Ik was van plan om eens een low level format aan te raden, maar misschien is dit nog wel beter :P

• F.U.B.A.R
Op woensdag 31 oktober 2001 11:33 schreef PsyFlux het volgende:
ik ook niet, ben wel benieuwd wat dat wel niet mag wezen... Ik was van plan om eens een low level format aan te raden, maar misschien is dit nog wel beter :P
Heb ik ook al aangedacht, nu nog een mobo vinden dat het ondersteunt.

Verwijderd

Noooooit via een mobo low level formatten, dat is de manier om het fout te doen. Gewoon het tooltje van de fabrikant gebruiken.
Pagina: 1