Mail sturen naar je eigen IP

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
ik heb ADSL advanced van planet.

nu wil ik graag mail sturen naar me eigen IP.
bijv: hoi@mijnip

Ik heb op mijn internetserver winroute draaien, ik denk dat het daar wel mee zou moeten kunnen alleen weet ik niet precies hoe.

Hoe doe ik dat het makkelijkst?

Specs

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:13

Sjonny

Fratser

je moet op je computer met dat ip nummer een mailserver draaien. een naam aanvragen met bijvoorbeeld dyndns ofzo en dan mailen naar fratser@mijnhost.dyndns.org.
winroute heeft er weinig mee te maken lijkt me.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• pbregman
Op woensdag 31 oktober 2001 11:21 schreef Sjonny het volgende:
je moet op je computer met dat ip nummer een mailserver draaien. een naam aanvragen met bijvoorbeeld dyndns ofzo en dan mailen naar fratser@mijnhost.dyndns.org.
winroute heeft er weinig mee te maken lijkt me.
Hmm, dan heb ik toch winroute nodig om een mailserver te hebben? die zit daar toch in?
Ik heb dat al zitten proberen maar ik krijg er geen mail naartoe, misschien iemand enig idee hoe ik hem moet instellen?
en zo'n dyndns.org naam heb ik al, maar das niet zo van belang voor wat ik wil.

Specs

Verwijderd

Als je puur email naar een ip-adres toe wilt sturen moet je als to-adres username@[ip-adres] gebruiken. Dus bijvoorbeeld jantje@[192.168.0.123]

• pbregman
Ik hoorde net dat je met Planet geen mail server kunt hebben omdat het al het verkeer naar mijn ip toe op port 25 wordt geblokkeerd.

weet iemand hier meer van?

Specs

Verwijderd

bij linux kun je een aantal truuks uithalen bijv om toch een webserver te draaien. Lees maar eens op: http://www.linux-nl.cx/
Of dat ook voor een mailserver gaat? Weet ik niet, dus zelf effe verder zoeken.
Voor lokale mail kun je zelf een mailserver installeren: dat doe ik met sendmail op de server. Als je kabel hebt vindt ik de vordelen van een externe bereikbare mailserver beperkt. Immers op veel plaatsen zitten er toch beperkingen aan het uitgaande verkeer om de servers te ontlasten (mijn werk 5 MB extern, intern afh. van of je in hetzelfde domein zit).

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27
Inderdaad moet je in winroute de mailserver activeren. Vervolgens moet je een portmapping aanmaken van je externe verbinding naar de interne IP van je server, op poort 25.

Bij planet is er idd een addertje onder het gras dat ze verkeer voor poort 25 van buiten hun eigen netwerk blokken, om spam via slecht geconfigureerde thuismailservertjes te voorkomen.

Het slimste is om een eigen domein aan je IP te hangen. Vervolgens in je MX-records als backupmailserver de mailserver van planet in te stellen. Volgens mij is dat malrelay.planet.nl of zoiets. Dit hebben ze niet aan de grote klok gehangen maar zo kun je toch je eigen smtp draaien.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 16:21 schreef Vibe het volgende:
Ik hoorde net dat je met Planet geen mail server kunt hebben omdat het al het verkeer naar mijn ip toe op port 25 wordt geblokkeerd.

weet iemand hier meer van?
Dat is onzin.

• valkenier
  • Laatst online: 01:27
dat is geen onzin!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

tis sowieso zwaar irri om dat email adres te gebruiken, als je pc uit staat, of verbinding is weg, dan kan je mail niet bezorgd worden, hierdoor gaat jouw mailtje heen en weer over het internet om uiteindelijk weer terug te komen.

Hiermee belast je het internet onnodig en haal je de snelheid (een heeeel klein beetje) omlaag.

Maar het kan iig wel als je een mailserver hebt draaien, of kpn je port 25 blocked weet ik niet, probeer anders eens een andere service op port 25 te draaien, bijv. ftp, om te kijken of het klopt.

• wouzer
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 19:13 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Dat is onzin.
Dus niet! Er is een mooie oplossing, maar ik weet zeker dat die al eens gegeven is door kia.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:15
dit heb ik ook altijd willen hebben.. meer om via mijn webserver mail via sendmail te kunnen sturen naar mijn eigen ip. of via mijn eigen ip naar iemand anders.. nu link ik namelijk naar planet zijn mailserver om daaruit naar mijn hotmail adres te gaan..
Hoe zit dat met mx records..
ik heb ook een dyndns, met een static ip adres en heb winroute pro draaien, alleen snap ik niks van de help en dergelijke.. iemand duidelijker dan dat help filtje

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:15
ik heb het draaiend.. maak wel een pagina met plaatjes op internet.. lekker duidelijk.. morgen online ofzo, zie je het wel hieronder verschijnen

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op woensdag 31 oktober 2001 19:13 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Dat is onzin.
Op woensdag 31 oktober 2001 22:43 schreef valkenier het volgende:
dat is geen onzin!
idd geen onzin. Planet blockt verkeer op 25 om te voorkomen dat spam en relaying veel dataverkeer gaan innemen. Uitgaande mail moet dus via smtp.planet.nl. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je geen (inkomende) mailserver kunt draaien.

• wouzer
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 10:48 schreef KevinLevie het volgende:

[..]

[..]

idd geen onzin. Planet blockt verkeer op 25 om te voorkomen dat spam en relaying veel dataverkeer gaan innemen. Uitgaande mail moet dus via smtp.planet.nl. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je geen (inkomende) mailserver kunt draaien.
Inkomende mail gaat zeker niet via port 25 dan?

LOL!

Verwijderd

nou ja inkomende mail kan niet direct, dat staat hier ook al vaker, je moet de mail relay van planet gebruiken ik heb al vaker gezegd hoe dat moet, dus zoeken (ik weet dat het lullig is wat de search werkt niet, maar ik heb geen zin om weer het hele verhaal te vertellen). Ik dacht trouwens dat ik op dit moment nog ergens een draad zag lopen over dit onderwerp.

Verwijderd

hier dus

[topic=285103/1/25]
Pagina: 1