Toon posts:

Eltax liberty 5+ en Cambridge A1

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dit wel een redelijke combinatie? Die Cambridge is 2x 30 watt, maar de boxen liggen op 100 watt. De keuze voor de boxen staat vast (budgetgebonden helaas), versterker mag wel ietsje duurder.
Bij http://www.richersounds.nl/dutch_index.htm kost de versterker 199,- en de boxen 179,- per stuk.
Graag advies, de muziek (stem) die gedraaid wordt is Cohen, Dylan, Van Morrison, maar ook Nirvana, Doors.
Verder wordt ook mijn geluidskaart er op aangesloten (diverse mp3's).

Verwijderd

die liberty's zijn wel ok voor die prijsklasse en zeer geschikt voor dat soort muziek. Het zijn alleen wel behoorlijk grote pilaren ,, je moet dus wel de ruimte er voor hebben. Die vesterker is wel erg goedgoop.

Wat betref die versterker .. geen idee of dat een goed ding is... wel erg goedkoop

Verwijderd

Topicstarter
Die versterker is wel ok (eenvoudig, maar uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding). Maar is het vermogen voldoende?

Verwijderd

Je zou anders ook voor die Akai kunnen gaan zit ook nog meteen een tuner enzo in. Maar goed tis wel een stukkie duurder.

Verwijderd

over de versterker:
heb hem zelf nooit gehoord, maar in de what-hifi 2001 awards komt de cambridgea5 er als beste uit onder de 200 pond...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja, ik denk dat dit best een leuke combinatie is om mee te beginnen. Zeker voor de prijs zul je er geen buil aan vallen.

Die 30 Watt vermogen is genoeg als je deze set in een niet al te grote kamer wilt gebruiken en de muziek niet knetterhard hoeft. Ik denk dat je er een heel eind mee komt.

Luister voor de zekerheid bij Richer ook in combinatie met andere versterkers. Ik zou eerder op het geluid dan op de prijs af gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Muziek hoeft niet zo hard. Zou het dan misschien toch verstandiger zijn om de Liberty 3+ te nemen? Want komen de diepere bassen van de 5+ met zo'n versterker wel tot zijn recht?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Gewoon gaan luisteren. Bij de ene versterker passen de boxen beter dan bij de andere. Zo simpel zit dat. Kijk van te voren wat je maximaal wil uitgeven, en ga dan met dat budget in je hooft luisteren. Neem dus wat van je eigen muziek mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelezen dat je bij Richer (Groningen) niet kon luisteren, dat er alleen dozen geschoven werden.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Nooit iets kopen zonder te luisteren natuurlijk....

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je normaal muziek luistert en je luidsprekers zijn gevoelig oftwel hebben een hoog rendement, dan kun je die Cambridge wel kopen. Beter is om ze eens te testen met je luidsprekers, kun je het zelf horen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:10 schreef samjeep het volgende:
Ik had gelezen dat je bij Richer (Groningen) niet kon luisteren, dat er alleen dozen geschoven werden.
dat kan wel hoor
je moet gewoon ff een uurtje vantevoren bellen, dat je wil komen luisteren. NP
Dit ruimte die ze daar hebben is is wel verekte klein... zomers wil je daar niet zijN

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Die Eltaxen hebben een gevoeligheid van 87 dB. Is aan de lage kant eigenlijk.
Maar Hier staat een review met Sonus Faber Concertino speakers van 86 dB en dat klonk prima. (f 2000 per paar) :)

FF afspraak maken, favo CD meenemen en luisteren zouk zeggen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Liberty 3+ zou ik ook in overweging nemen, naar mijn mening willen mensen met kleine kamers te snel vloerstaande speakers omdat dat zo 'stoer'/'professioneel'/'audiofiel' overkomt, maar het eigenlijk niet verstandig is. Tuurlijk, 179,- is geen geld voor redelijke vloerstaanders, maar staar je er niet blind op.

De combo Cambridge A1 met Eltax Liberty3+ of Monitor3 zou ik eerder aanraden.

Maar wel gaan luisteren he! :)

Btw, ik weet natuurlijk niet wat voor kamer/huis je hebt

https://www.strava.com/athletes/10490675

Pagina: 1