Far from being some stuffy science, writing regular expressions is closer to an art.
Hoe wil je die partities eruit laten zien.
Want volgens mij moet je gewoon 1 primary partitie en de rest secundary partities dan moet hij het volgens mij doen. Anders maak je het in dos even aan met fdisk en vervolgens doe je de bootcd van linux er in en verander je de types van de partities even. Dit probleem had ik laatst ook en ik heb het zo opgelost.
Want volgens mij moet je gewoon 1 primary partitie en de rest secundary partities dan moet hij het volgens mij doen. Anders maak je het in dos even aan met fdisk en vervolgens doe je de bootcd van linux er in en verander je de types van de partities even. Dit probleem had ik laatst ook en ik heb het zo opgelost.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
ik weet dat het met de fdisk van msdos
kan...
maar ik wil het met de cfdisk / fdisk van linux doen
maar ik wil het met de cfdisk / fdisk van linux doen
Far from being some stuffy science, writing regular expressions is closer to an art.
Ik weet niet precies hoe cfdisk werkt,
maar ehm. pakt hij wel automatisch hda?
als hij namelijk je cdrom pakt, dan fdiskt dat nogal lastig
tip:
cfdisk /dev/hda (??)
maar ehm. pakt hij wel automatisch hda?
als hij namelijk je cdrom pakt, dan fdiskt dat nogal lastig
tip:
cfdisk /dev/hda (??)
Ik zou voor de 'echte' fdisk gaan, dat zou in ieder geval moeten werken. Opstarten met fdisk /dev/hda en dan:
partitietabel bekijken met 'p'
'd' om een partitie te verwijderen
'n' om een nieuwe partitie te maken
'w' om het geheel op te slaan
'q' om af te sluiten zonder op te slaan
Aangezien je blijkbaar nog wel gewoon kunt booten neem ik aan dat het niet aan je partitietabel ligt maar aan cfdisk. Zoals ook in de manpage van fdisk: "There are several *fdisk programs around. Each has its problems and strengths. Try them in the order cfdisk, fdisk, sfdisk. (Indeed, cfdisk is a beautiful program that has strict requirements on the partition tables it accepts, and produces high quality partition tables. Use it if you can. fdisk is a buggy program that does fuzzy things - usually it happens to produce reasonable results.".
Gezien de vermelding 'strict requirements on the partition tables it accepts' lijkt de kans me groot dat het met fdisk wel lukt. En anders met sfdisk wel.
partitietabel bekijken met 'p'
'd' om een partitie te verwijderen
'n' om een nieuwe partitie te maken
'w' om het geheel op te slaan
'q' om af te sluiten zonder op te slaan
Aangezien je blijkbaar nog wel gewoon kunt booten neem ik aan dat het niet aan je partitietabel ligt maar aan cfdisk. Zoals ook in de manpage van fdisk: "There are several *fdisk programs around. Each has its problems and strengths. Try them in the order cfdisk, fdisk, sfdisk. (Indeed, cfdisk is a beautiful program that has strict requirements on the partition tables it accepts, and produces high quality partition tables. Use it if you can. fdisk is a buggy program that does fuzzy things - usually it happens to produce reasonable results.".
Gezien de vermelding 'strict requirements on the partition tables it accepts' lijkt de kans me groot dat het met fdisk wel lukt. En anders met sfdisk wel.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.