Als ik in de nabije toekomst een informatiesysteem wil opzetten die de onderlinge (regelmatig veranderende) relaties tussen en groot aantal entiteiten moet kunnen weergeven hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken dan? Ik kan wel zomaar aan de slag gaan met Access maar ik wil niet op een doodlopende weg terecht komen.
Een paar dingen die een rol spelen:
er moet terug in de tijd uitgezocht kunnen worden welke verbanden er zijn geweest dus ik neem aan dat er een soort history tabel aangemaakt moet worden?
Er zijn ook veel jaarlijks terugkomende events (apk keuringen en verlopende vergunningen etc) die bij sommige entiteiten horen die eigenlijk een "alarmpje" moeten geven.
Kan iemand globaal (of specifiek
) zeggen hoe ik dit kan aanpakken en of het uberhaupt wel te doen is aangezien ik tot nu toe pas een beetje met access kan klungelen.
Ook vraag ik me af of ik nog op problemen kan stuiten bij het ontwikkelen van dit systeem wanneer er 3 a 4 personen mee moeten gaan werken op een (momenteel) peer-to-peer netwerkje (win98 en w2k)
Een paar dingen die een rol spelen:
er moet terug in de tijd uitgezocht kunnen worden welke verbanden er zijn geweest dus ik neem aan dat er een soort history tabel aangemaakt moet worden?
Er zijn ook veel jaarlijks terugkomende events (apk keuringen en verlopende vergunningen etc) die bij sommige entiteiten horen die eigenlijk een "alarmpje" moeten geven.
Kan iemand globaal (of specifiek
Ook vraag ik me af of ik nog op problemen kan stuiten bij het ontwikkelen van dit systeem wanneer er 3 a 4 personen mee moeten gaan werken op een (momenteel) peer-to-peer netwerkje (win98 en w2k)