Toon posts:

TrayIcon niet altijd zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Delphi een applicatie gemaakt en die werkt helemaal lekker. 99% van de tijd draait de applicatie rustig op de achtergrond mee en staat er een icon in de systemtray. Helemaal geweldig. *D

Als ik nu een applicatie draai die de hele taakbalk van windows overneemt (bijvoorbeeld StarOffice), dan verschijnt mijn icon niet in de systemtray van deze applicatie. :'(

Is dit een bekend probleem, en zo ja: Is er een bekende oplossing? :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

waarom laat je staroffice dan ook de hele taakbalk van windows overnemen? misschien gebruikt staroffice die taakbalk niet helemaal "volgens de windows api regeltjes" ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of refresh je trayIcon om de zoveel tijd. Dan zou hij er wel in moeten staan, tenzij SO inderdaad niet alles helemaal netjes doet...

Ligt er misschien ook weer aan welke manier je precies gebruikt om een tray-icon in delphi te te tonen.. heb je ergens code vandaan? Heb je het zelf bedacht? Gebruik je een component? In de eerste twee gevallen is het een kwestie van je code aanpassen. In het laatste geval ff de maker van dat component een schop geven :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Of refresh je trayIcon om de zoveel tijd. Dan zou hij er wel in moeten staan, tenzij SO inderdaad niet alles helemaal netjes doet...
Zelfs als ik mijn applicatie start vanuit StarOffice verschijnt mijn icon niet. Dus het heeft m.i. niets met updaten te maken
heb je ergens code vandaan? Heb je het zelf bedacht? Gebruik je een component? In de eerste twee gevallen is het een kwestie van je code aanpassen. In het laatste geval ff de maker van dat component een schop geven :)
Het gedownloade component heet TCoolTrayIcon en hier heb ik de code vandaan:

http://www3.ewebcity.com/troels/delphi.asp