Ik heb laatst een nieuwe harde schijf gekocht, ATA 100
. Zonder er verder over na te denken, blijkt mijn moederbord maximaal ATA 33 te ondersteunen. Nu heb ik gehoord dat er controllers zijn die mijn IDE snelheid verhogen naar ATA 100
. Maar communiceert mijn nieuwe HDD dan echt met ATA 100 terwijl mijn moederbord dat niet ondersteunt
???
Ja want je HD "communiceert" dan niet met de onboard IDE controller van je moederbord maar.........met de ATA100 Controller die in je PCI slot hangt.
Bij Mycom hebben ze een Promise ATA100 controller voor 99,00 meen ik. Wil je meteen ATA100 RAID hebben erhm dan ben je wat duurder uit: 250,00.
Bij Mycom hebben ze een Promise ATA100 controller voor 99,00 meen ik. Wil je meteen ATA100 RAID hebben erhm dan ben je wat duurder uit: 250,00.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Die Ultra 100 van Promise is ook om te solderen naar een FastTrack (RAID). Het is idd wel de moeite waard om een ATA100 schijf minimaal op ATA66 aan te sluiten. Zie deze roundupOp woensdag 31 oktober 2001 10:07 schreef tazzman het volgende:
Ja want je HD "communiceert" dan niet met de onboard IDE controller van je moederbord maar.........met de ATA100 Controller die in je PCI slot hangt.
Even verder gaan hierop: Ik heb twee verschillende UDMA/100 HD's, een IBM 60Gb en een Western Digital 20Gb. Verder heb ik 2 UDMA/33 CDRom-spelers. Welke Promise kaartje(s) moet ik kopen om de HD's beide volgens het UDMA/100 protocol te laten communiceren. Hoe kan ik de IDE-apparaten dan het beste over de IDE-controllers verdelen?
Ik zou gewoon die Promise ATA100 controller kopen bij Mycom.. is 99 piek meen ik. Kijk ff op de site http://www.mycom.nl .. staan onder Basis Onderdelen -> SCSI Controllers meen ik (Ja ik weet het.. SCSI controllers..
)
Tenzij je gewoon RAID wilt hebben natuurlijk. Maar goed. .wil je gewoon ATA100 interface.. dan prik je de ATA100 HD's op de Promise Controller (die moet 4 IDE devices aankunnen) en hang je gewoon de ATA33 CD-ROMS op de primary IDE van je mainboard als master/slave.
Tenzij je gewoon RAID wilt hebben natuurlijk. Maar goed. .wil je gewoon ATA100 interface.. dan prik je de ATA100 HD's op de Promise Controller (die moet 4 IDE devices aankunnen) en hang je gewoon de ATA33 CD-ROMS op de primary IDE van je mainboard als master/slave.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
je koopt een Promise Ultra100 met:Op woensdag 31 oktober 2001 10:56 schreef TweakersOnly het volgende:
Even verder gaan hierop: Ik heb twee verschillende UDMA/100 HD's, een IBM 60Gb en een Western Digital 20Gb. Verder heb ik 2 UDMA/33 CDRom-spelers. Welke Promise kaartje(s) moet ik kopen om de HD's beide volgens het UDMA/100 protocol te laten communiceren. Hoe kan ik de IDE-apparaten dan het beste over de IDE-controllers verdelen?
primary master: harddisk1
secondary master: harddisk2
en op je moederbord IDE controller (ATA33 ?):
primary master: cdrom1
secondary master: cdrom2
oftewel: allemaal als master op verschillende kanalen en dus allemaal op een aparte kabel. dan hebben ze zo weinig mogelijk last van elkaar en haal je geheid de beste performance...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Is de Promise Ultra100 niet die dure RAID-variant. Kan ik op dit promisse kaartje de beide HD's allebei als master configureren? Volgens mij had die promise-kaart van fl. 99,00 bij de Mycom slechts plaats voor 1 HD. Of vergis ik me? BTW, wat kost een ATA66/100 kabel?Op woensdag 31 oktober 2001 11:03 schreef limoentje het volgende:
[..]
je koopt een Promise Ultra100 met:
primary master: harddisk1
secondary master: harddisk2
en op je moederbord IDE controller (ATA33 ?):
primary master: cdrom1
secondary master: cdrom2
oftewel: allemaal als master op verschillende kanalen en dus allemaal op een aparte kabel. dan hebben ze zo weinig mogelijk last van elkaar en haal je geheid de beste performance...
Ik ben aan het twijfelen tussen OEM of Retail 
Zit bij de retailversie een ATA 100 kabel???
Beetje U ATA100 kabel is best wel duur namelijkl
Bij de Regenboog computers (www.regenboog.net) is het verschil 50 piek. 'k Weet alleen niet of er bij de retail-uitvoering een UDMA/100-kabel geleverd wordt.Op woensdag 31 oktober 2001 12:28 schreef LINk het volgende:
Ik ben aan het twijfelen tussen OEM of Retail
Nou ja als de Ultra100 de dure RAID kaart is dan moet je de FastTrak hebben maar volgens mij was dat juist de RAID (zie een paar posts eerder, reactie van iemand anders). Maar goed, dat kaartje is gewoon een PCI kaart met twee IDE kanalen erop voor elk 2 apparaten -> kun je inderdaad mooi twee apparaten als master op hangen.Op woensdag 31 oktober 2001 11:10 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Is de Promise Ultra100 niet die dure RAID-variant. Kan ik op dit promisse kaartje de beide HD's allebei als master configureren? Volgens mij had die promise-kaart van fl. 99,00 bij de Mycom slechts plaats voor 1 HD. Of vergis ik me? BTW, wat kost een ATA66/100 kabel?
Volgens mij kost een ATA66/100 kabel helemaal niet zoveel, maar als je dat zeker wilt weten moet je ff op zoek. Grote kans dat er bij de kaart OF geen kabel OF één kabel zit ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Pagina: 1