2 Videokaarten en NT2000

Pagina: 1
Acties:

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig 2 videokaarten onder NT2000 aan de gang te krijgen... zonder resultaat. Als ik hier op het forum eens rondlees ben ik blijkbaar niet de enige die het niet voorelkaar krijgt.

Nou is het kopen van een dualheadkaartje niet zo'n probleem natuurlijk, maar ik wil m'n huidige videokaart liever niet kwijt.

Wat ik nou graag zou willen weten van de mede tweakers is:

Wie heeft welke combinatie van videokaarten WEL aan de gang gekregen onder NT2000?

Ik ben benieuwd....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
welke kaarten heb je nu? het moet in princiepe gewoon werken maar niet elke kaar ondersteunt het.
koop anders een tnt2 pci.

Verwijderd

Het is zeker wel mogelijk om 2 videokaarten onder w2k aan de praat te krijgen. Ik heb hier een Geforce2MX en een S3Virge kaartje in een pc zitten... kreeg het eerst ook niet aan de praat. Kreeg elke keer een foutcode 10 in apparaatbeheer. Dit is op te lossen door in je BIOS de primary video adapter op PCI te zetten ipv AGP, in windows kun je dan instellen dat je je agp kaart als primary wilt hebben.

Misschien dat je hier iets aan hebt, succes!!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
praktisch alle S3 kaarten werken niet als 2de videokaart in win2K. Je kunt dus beter een 2de kaart kopen die in de HCL (wat betekent dat? :P ) vermeld staat. OF zoals de poster hierboven zegt in de bios die s3 pci als primary instellen.. dan is de AGP kaart de tweede videokaart en die werkt meestal wel.

• FJR1300

FJR1300

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 08:50 schreef weareborg het volgende:
welke kaarten heb je nu? het moet in princiepe gewoon werken maar niet elke kaar ondersteunt het.
Ik heb een Voodoo3 3000 en een S3virge kaart. Een combinatie die het in Win98 prima doet. Helaas is het aanbod van andere PCI kaartjes nogal schaars en/of duur.

Maar de verderop beschreven truc van de S3 als primaire kaart is nieuw voor mij. Dat moet ik vanavond eens proberen....

• FJR1300

FJR1300

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 08:50 schreef Freggle010 het volgende:
Dit is op te lossen door in je BIOS de primary video adapter op PCI te zetten ipv AGP, in windows kun je dan instellen dat je je agp kaart als primary wilt hebben.

Misschien dat je hier iets aan hebt, succes!!!
Deze is nieuw en het proberen waard :-)

• FJR1300

FJR1300

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 08:53 schreef rick_h het volgende:
...in de HCL (wat betekent dat? :P ) vermeld staat.
Hardware Combatibility List :-)

Het valt me op dat voornamelijk (niet uitsluitend) AGP kaarten voor NT2000 gecertificeerd zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet werkt als... maar toch.

Ik heb een S3Virge en een Et4000 W32p als kandidaat 2e videokaart hier rondslingeren. Beiden staan alleen voor W98
op de HCL.
Pagina: 1