Toon posts:

lite-on 32*10*12 branden in een half uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag heeft hier al eerder gestaan maar is nog niet opgelost, ik was toen vergeten te vermelden dat er maar 1 ide bus op zit:

Pentium 166
2* SCSI harddisk.
1* ide cd-rom speler
1* ide cd-writer (lite-on 12*10*32)

Nou is het probleem dat hij over 1 cdtje vol schrijven een half uur doet :z, waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dat van harde schijf schrijven of on the fly copy?
en welk proggie gebruik je om te fikken

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarschijnlijk houdt je systeem dat gewoon niet bij en moet de burner constant zijn burnproof gebruiken. Brand eens gewoon op 4 speed en kijk hoe dat gaat.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29

Harrie

NederVlaming

ben benieuwd of het op 4 speed wel werkt, wil mijn brander ook in mijn P166 steken. Ik heb een 4x speed brander..

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk dat dit wellicht ook kan komen omdat de LiteOn zijn DMA niet gebruiken .. dit komt wellicht weer door de oude onboard IDE controller. Met mijn P233MMX op een TX97Pro chipset boardje kon ik ook geen DMA gebruiken.. pas toen ik over ging op mijn Abit BHT6 met Cel300@450 kon ik gewoon DMA enabelen voor HD's en CD-ROMs enzo.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Coffeemonster
  • Laatst online: 02-03 11:45
Op woensdag 31 oktober 2001 08:54 schreef KillerAce_NL het volgende:
Waarschijnlijk houdt je systeem dat gewoon niet bij en moet de burner constant zijn burnproof gebruiken. Brand eens gewoon op 4 speed en kijk hoe dat gaat.
Valt wel mee hoor. Ik heb een Liteon 12101B in een systeem met een Cyrix 166 en 48 MB intern, en na ongeveer 10 minuten gaat het laatje al weer open. Ik brand wel op 8x, omdat 'ie bij 12x wel vaak moet terugvallen op BurnProof, en er dus geen tijdwinst meer is.

Maar laddy17: Brand je on the fly? Ik maak altijd eerst een diskimage, wat ik dan in één keer brand. En on the fly branden gaat lastig als de brander en de cd-romspeler op hetzelfde IDE-kanaal zitten.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Ik heb de Liteon 24102b en die brandde maar op 12x, dus hij deed er 6 minuten over ipv. 3 minuten. Ik had mijn VIA 4in1 drivers nog niet geinstalleerd, omdat ik mijn PC geformatteerd had, nu heb ik VIA 4in1 4.35 final geinstalleerd en nu brand ie wel op 24x. :)

Dus: heb je je VIA drivers geinstalleerd/up-to-date?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Coffeemonster
  • Laatst online: 02-03 11:45
Via 4-in-1 drivers bij een Pentium 166? :? Dat zou een behoorlijke downgrade zijn van dat moederbordje :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

VIA 4 in 1 drivers zijn voor ALLE mainboards met VIA chipset. Dus als er een VIA chipset opzit is het wel degelijk van toepassing. Maarja, zit er een VIA chipset op ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag aannemen dat alle benodigde drivers gewoon zijn geinstalleerd als ik alle instructies opvolg.

Verder wil wel on-the-fly kopieren ik heb er geen zin in om telkens eerst alles op de harddisk te zetten, daar gaat mijn tijdwinst.....

Zal een SCSI brander hier helpen?

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 31 oktober 2001 14:38 schreef laddy17 het volgende:
Verder wil wel on-the-fly kopieren ik heb er geen zin in om telkens eerst alles op de harddisk te zetten, daar gaat mijn tijdwinst.....
Ehm ik weet niet wat voor fikprogramma je gebruikt, maar met nero kan je gewoon on-the-fly uitzetten en een directory selecteren waarnaartoe hij die tijdelijke image moet kopiëren... dan gaat hij automatisch eerst de cd inlezen en daarna pas branden vanaf die image (dus vanaf je hd)... :)

Hoi

Verwijderd

Dat houd je systeem inderdaad niet bij, het is niet de fikker, maar je systeem, ik heb zelf een 24 speed fikker met smart-burn, en deze presteerd het om een quantum viking II 4,5gb ( u2w scsi scijf bij mij op en u160 controller ) makkelijk op z'n knieen te krijgen, zelfs met het fikken van een image op een perfect gedefragde hdd, gelukkig heb ik m'n 10k schijfje ook nog, die kan hem wel lekker voeden.

RGZ

MASH
Pagina: 1