Toon posts:

Zwaar Emperor: BFD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet leuk meer. Telkens crasht het spel op welk willekeurig moment dan ook. Single player missions werken nog wel enigszins, maar via internet kom ik vaak niet verder dan het chat scherm. Ik heb hierover al enkele posts geplaatst op het Emperor messageboard van Westwood, maar geen enkele van de aangedragen oplossingen heeft nog geholpen. Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om daar 'even' te kijken, want het is te veel om op te noemen. Ook staan daar mijn system specs. Thanks a lot!!!

Mijn posts beginnen bijna onderaan op pagina 18 van het topic, nick=rajzor. Het loopt door tot op p19.

http://messagebrd.westwood.ea.com/boards/emp/english/Forum1/HTML/007147-18.html

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-02 16:40

Largo

Donderdraak

Heb je dit al geprobeerd:
Emperor:
alle settings low (vooral shadows * T&L lighting off)

PC:
Desktop terug naar 640*480
kleuren terug naar 256
Volledig re-booten...

Dit loste al mijn problemen op..Emperor heeft moeite met schakelen tussen video-modussen (dus bijv. van 1024 naar 640)

laat ff weten of het gelukt is.

• aXe
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik zou ook maar eens proberen wat Largow zegt :)
T&L zou ik zowieso eens checken of alles beter draait als je die uit hebt.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Nou sorry jongens, maar was mijn probleem nog maar zo simpel op te lossen. Ik heb het wel ff geprobeerd, maar kreeg een van de zwaarste crashes ooit voor mijn kiezen: ik was net 5 seconden in het joinscreen voor een internetgame en toen startte die opeens vanzelf opnieuw op!!! Lachuuuuh!!! NOT |:( Misschien wil iemand ff echt de moeite nemen te kijken óp het Emperor Message board, zo niet dan zal ik toch maar een samenvattinkje moeten geven??

• Largo
  • Laatst online: 06-02 16:40

Largo

Donderdraak

Forum heb ik gelezen (niet alle 19 pagina's nee), maar dat is nogal uitgebreid, en het gaat voornamelijk over drivers.

Ik persoonlijk denk dat het daar niet al te veel mee te maken heeft, tenzji de huidige config echt crap is.

Ikzelf heb namelijk een hele brakke herc. prophet I (geforce 256), een goedkoop mobo en b-merk geheugen.
Wel heb ik een pIII 700. Bij mij loopt ie nu.

Ik heb gewoon net zolang alle combi's van grafische instellingen geprobeerd totdat hij niet meer vastliep.....

Veel succes,
Largow

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ben er al dagen mee bezig geweest. Ik hoop nu dat die lui van WW tech support met een oplossing aan komen dragen.... Verder heb ik toch wel een sterk vermoeden dat het aan mijn geluidskaart (kan) liggen, want die is wel eens uitgeschakeld geweest na another crash. Hij werd zelfs niet meer gedetecteerd. Pas na het laden van de BIOS defaults was alles weer oke!!

Verwijderd

Ik heb niet de tijd om alle info op het forum door te lezen, maar doet het probleem zich alleen voor in Emperor of crasht je PC ook wel eens met andere games of apps?

Heb je het wel eens geprobeerd in een anders OS?

Als ik je problemen zo zie denk ik namelijk dat het een driverprobleem is en dan zou het niet alleen in Emperor voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alleen met Emperor. Ik heb de nieuwe drivers voor grafische kaart en moederbord al uitgeprobeerd. Probleem met de geluidskaart ia dat ie o het mobo zit. Ik heb dar nog geen update voor kunnen vinden. Mijn moederbord kan ik ook niet vinden bij VIA. Aangezien mijn pc van HP is zullen ze wel alleen via HP te updaten hardware hebben.

Wat ik wel wil proberen is XP te installeren, maar dan heb ik wat hulp nodig bij de volgende dingen:

1. 2e partitie creeeren met Partition magic 6
2. deze moet neem ik aan bootable zijn, hoe gaat dat?
3. dan hierop XP installeren
Pagina: 1