ak33 met duron 600 overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:17

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Hallo,

Ik weet het, het zal wel een vrij simpele vraag zijn maar ik kan het antwoord nu ff niet vinden. Ik heb dus een ak33 mobo en een duron 600 die ik wil gaan overklokken. Nu heb ik em via FSB verhogen al op 684 gekregen maar verder lukt het echt niet om em stabiel of zelfs startend te krijgen. Nu weet ik wel dat core voltage verhogen kan helpen om em stabieler te krijgen (uiteraard met een wat betere cooler dan mijn huidige flinterdunne prutfan) maarja, ak33 heeft niet zo'n mooie bios optie om de voltage op te hogen. Hoe moet dit gebeuren en hoeveel kan ik de core voltage verhogen (ongeveer)? Zijn er evt nog andere opties die ook werken of wordt het echt baantjes krassen op de cpu?

Bijdeweg, core voltage staat nu op 1.6V en ik denk dat ie best wel op 1.75V kan lopen of nog hoger.

Sig was TE oud!!

Verwijderd

Wat denk je van de MP?
Met alleen maar de fsb kom je niet ver.

• Stiertje

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
MP is toch ook baantjes krassen? En moet die voltage niet ook omhoog als je dat gaat doen?

Sig was TE oud!!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 03:30 schreef Stiertje het volgende:
MP is toch ook baantjes krassen? En moet die voltage niet ook omhoog als je dat gaat doen?
Ja ff een paar baantjes krassen. De voltage hoef je niet omhoog te gooien. die van mij loopt nu op 1200 met een vcore van 1,7. tbird 1gig fsb 266@1200

Verwijderd

Je hoeft het niet met de MP te doen heb ik ook niet gedaan.

Te weinig voltage is waarschijnlijk het probleem.
ik geef hem nu 1.85 V en dan draait hij op 966 standaart 700.
Dus gewoon meer V en klaar.

• Stiertje

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Maar hoe gooi je die voltage omhoog? Kt7 heeft volgens mij een leuke bios optie om voltage te gaan stappen maar helaas heb ik een AK33, en die heeft die functionaliteit volgens mij niet.

Sig was TE oud!!

Verwijderd

De L7 bruggen inkleuren op je CPU. Doe meteen ook je L1 bruggen, want dan kun je je MP instellen in je BIOS(als je die optie hebt).

Verwijderd

wel gelul dat je een Duron met de fsb weinig kunt overclocken!

kijk naar mij!
Duron 750@1000 (7.5x133)
gewoon de jumper van m'n k7t turbo af gehaald (wel nadat ik het voltage op 1.85 gezet had!)

hoe laag zou ik em eigenlijk kunnen zetten? vindt het een beetje hoog.

Verwijderd

Ok ik neem aan dat dat het aopen ak33 bordje is :)

daarop kan je alleen je fsb aanpassen in de bios maar er is ook een andere manier (wel een hoop werk) en dat is met je l1->7 bruggetjes puzzelen.

Kijk ook eens hier :)

http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/workshop/socketa/socketa_resistors.html

• Stiertje

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Ok, dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van de L1 bruggen inkleuren en dan zou ik in de bios de MP kunnen aanpassen en als ik de L7 bruggen ga klussen dan kan ik stapjes van 0,025 V gaan maken. Kan ik ook gewoon gaan gummen op zo'n proc of is dat uit den boze :?

Bijdeweg, wel een hele stoere pagina, dat ocinside :P

Sig was TE oud!!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 31 oktober 2001 12:36 schreef McD_Rulz het volgende:

kijk naar mij!
Duron 750@1000 (7.5x133)
gewoon de jumper van m'n k7t turbo af gehaald (wel nadat ik het voltage op 1.85 gezet had!)

ff stil ja.... zijn moederbord kan dus geen 133fsb aan...
hij moet dus wel zijn MP unlocken. Maximum van zijn bordje ligt ongeveer op de 110fsb 115 als je mazzel hebt.

Dus verbind alle l1 en l7 bruggen en gaan met de banaan.

--
Als je moederbord geen optie heeft in het bios om de mp te wijzigen, moet je met l1 bruggen verbinden en losmaken gaan werken. Zoek daarvoor op www.tomshardware.com
--

• Stiertje

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Klopt, 115 is absoluut maximum en dat heb ik al gedraaid maar daarna ging ie vreemd opstarten (of juist niet opstarten :() 110 liep wel stabiel.

Maar ik was ervan overtuigd dat mijn mobo 133 MHz bussnelheid wel ondersteunde, hij staat namelijk wel in de bios als instelling :?

Sig was TE oud!!

• Stiertje

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Bij Tom's staat ie toch als zijnde een 133 MHz max mobo en hij zegt dat de frequentie instelbaar is. Dat klopt dus tot zover.

Sig was TE oud!!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55
Je moederbord heeft een kt133 chipset, en die kan geen 133 mhz fsb aan, ook de multiplier kun je niet aanpassen in de bios met dit bord.

• Stiertje

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Damn, dat wordt dus lijntjes trekken *snuift*

lol

Maar als de Duron unlocked is kun je in de bios zeker niet alsnog wat gaan aanpassen?

Sig was TE oud!!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:36 schreef McD_Rulz het volgende:

kijk naar mij!
Duron 750@1000 (7.5x133)

In het vervolg ff beter lezen wat voor een chipset hij heeft. Voordat je dergelijke uitspraken doet

|:(

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:21

Gamer

Electrified

Op donderdag 01 november 2001 01:09 schreef Stiertje het volgende:
Damn, dat wordt dus lijntjes trekken *snuift*

lol

Maar als de Duron unlocked is kun je in de bios zeker niet alsnog wat gaan aanpassen?
nope, kan je nog steeds niet.
l1 en l7 bruggen kleuren en verbreken, enige oplossing.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1