[WinXP] automatisch afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iedere keer als ik een cdr in de cdrom stop dan begint dat ding automatisch af te spelen. Echt irritant !

door in het configuratiescherm met de muis op het betreffende cdrom rechts te klikken kun je kiezen voor de optie automatisch afspelen. Na het kiezen van eigenschappen kun je kiezen voor een aantal opties waaronder: "geen actie ondernemen"

Nadat ik hier voor gekozen heb begint ie nu niet meer alles af te zoeken op de cd die ik er net in heb gestopt maar na verloop van tijd krijg ik wel weer een nieuwe map op me scherm met de complete inhoud van die cd.

Heeft iemand een idee hoe ik dat niet meer automatisch op het scherm laat komen ?

Tark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open de explorer/verkenner, klik met rechts op je cd-rom drive en klik op properties/eigenschappen. Selecteer dan het tabblad AutoPlay/Automatisch afspelen. Nu kun je per type cd instellen: no action. Er zal dan geen pop-up scherm meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en dat heb ik nou juist allemaal precies zo gedaan. zie mijn tekst hierboven. Alles staat op "geen actie ondernemen"

als ik er een cd in stop, dan begint ie toch automatisch te draaien.

probeer maar eens. werkt het wel bij jou dan ?

ik heb het gevoel dat ik ergens anders nog iets moet uitschakelen....maar wat ?

Tark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Start->Run->Regedit (Enter)
CTRL+F -> autorun

Als het goed is vindt ie autorun met waarde 1, deze moet je vervangen door 0. Gewoon een paar keer op F3 drukken en alle keer dat waarde 1 voorkomt deze vervangen door 0 :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Met tweakui.exe kan je gewoon per dirveletter aangeven of je wel of geen autostart wil. Wel zo handig dus.
Tweakui.exe maakt als standalone tooltje deel uit van powertoysXP.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties.

na het installeren van soundblaster liveware voor xp is er een programmaatje toegevoegd in het configuratiescherm waarmee creative automatisch cd's detecteert.

dit progje overuled zelfs de net veranderde automatisch afspelen settings in windows.

na ook het uitschakelen van de settings in dat progje ging het goed.

misschien uiteindelijk gezien een loos alarm maar de oplossing kan ook weer voor anderen van belang zijn.

Tark
Pagina: 1