Games & relaties

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik was net ff op een ander forum, en daar waren we bezig over hoe verdraagzaam vrouwen zijn m.b.t. de gamer en hun leefstijl. het is een simming forum ( Frugals World ) en sommiggen daar zijn wat ouder (like 40 ofzo) en zijn ook getrouwd e.d. sommige echtgenotes/vriendinnen kunnen er moeilijk tegen (i.e. ze worden erg wantrouwig en gaan zwaar lopen zeuren e.d.) en in het verleden heb ik wel eens een posting gezien dat zommiggen ook vrolijk meedoen of er veel begrip voor hebben.

nu is mijn vraag hoe wordt er gereageerd op het spelen van games door de andere zijde (om het zo maar ff te noemen)

en ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd of er hier ook enige vrouwelijke gamers rondlopen. wat is jullie kijk hier op (of dat van jullie vriend/echtgenoot)

(P.S. Ice als dit verkeert staat moet je het maar zeggen. dit topic gaat over gamers en past mijns inziens het beste hiero. aangezien er buiten /12 weinig over de leefstijl en/of de activiteit van gamers gepraat wordt)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar als ze er zijn, wil je als vrouw dan riskeren dat, als je hier post, je ineens 10.000 geile gamers aan je broek hebt hangen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Op woensdag 31 oktober 2001 01:22 schreef OiSyN het volgende:
maar als ze er zijn, wil je als vrouw dan riskeren dat, als je hier post, je ineens 10.000 geile gamers aan je broek hebt hangen :)
Inclusief jezelf zeker :) :P

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Mijn vriendin wil soms wat spelletjes in bed (of ergens anders) doen, terwijl ik soms nog zit te gamen, maar ik kan haar "dirty language" meestal niet weerstaan, dus ze wint het meestal v/d spelconsole. :) (en da's nie slegte)

Verwijderd

Mijn vriend en ik zijn beide gamers, dus dat is mooi makkelijk. Aleen hebben we nu maar 1 pc, vroeger 2 en hadden we ieder onze eigen. Maar goed, het gaat prima zo, als de één achter de pc zit kan de ander altijd nog de playstation of de Nintendo 64 pakken, en binnenkort hopen we daar de Playstation 2 en de gamecube aan toe te voegen :)

• Jerry

Jerry

Who?

Bij mij moet me vriendin altijd alles weten wat ik nou op de computer aan het doen ben. Erg lastig uitleggen als je net een programmaatje aan het programmeren ben, waar jij alleen het fijne van weet :P. Gelukkig is ze behoorlijk goed met CS dus dan doen we dat maar :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Mijn vriendin kan het niet waarderen, krijg altijd te horen
"Dat kut CS ook, kan je niet met mij spelen." :) Maarja CS is wel heel leuk, maarja nog niet zo leuk als
Spelen met mijn meisje, dus het lost zich wel op.
Maar ze is er niet blij mee.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 01:22 schreef OiSyN het volgende:
Ik ben een vrouwelijke gamer. Maar het valt mee hoor, met die geile gamers aan mijn broek :D

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Mijn vrouw (sinds 2 maanden) doet er niet erg moelijk over. Ik heb haar in het begin wel flink moeten ompraten om mij mijn game-tijd te gunnen. Nu is het allemaal koek en ei. :)

Ik ken wel situaties bij anderen waar de vriendin heel claimend is en zichzelf niet lijkt te kunnen vermaken. Daar moet alles samen (en daar passen games dan niet in). Dat vind ik eerlijk gezegd wel triest. :'(

Verwijderd

Mijn Vriendin was 2 weken geleden de eerste vrouw op de TeamXL Nwp7 :)

en ze had het goed naar der zin..... maar waar ze ziek van werd af en toe was de vraag "heb je het nog wel een beetje naar je zin?"

Ze speelde UT, HL CS en met een van de gozers die daar ook kwam .... Worms World Party (waar ze hem finaal mee inmaakt :)) tis niet echt een Deathmatch persoon hoewel ze het wel probeerd, maar een Leger van Wormen aanvoeren, dat kan ze heel goed :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
IC. leuk om te zien dat het ook wel samen kan gaan. ik ben meer een kluizenaar dus erg veel kan ik er niet over zeggen. (locked up in my room with my computers I idle my time away ©ocf81 :o ) maar ik ben er dus wel in geinteresseerd in hoe dat zich afspeelt. (misschien juist omdat ik niet echt veel met anderen om ga)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

mijn vriendin vind gamen allemaal maar errug kinderachtig, en nou kwam ik gisteren met het verhaal aan dat ik weer eens naar een lan-party wil gaan.
en toen dacht ze echt dat ik op mijn achterhoofd gevallen was :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:53
Op woensdag 31 oktober 2001 01:18 schreef ocf81 het volgende:
nu is mijn vraag hoe wordt er gereageerd op het spelen van games door de andere zijde (om het zo maar ff te noemen)
Ik ben inmiddels ruim anderhalf jaar getrouwd en in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw ook wel van games houdt, hoewel niet zoveel als ikzelf. Zij speelt nu hoofdzakelijk Diablo II met mij, maar heeft in het verleden ook veel plezier beleefd met DF3 Landwarrior. Zolang het maar cooperative spelen met mij is en niet te ingewikkeld, dan vindt ze het leuk. Ze erkent ook dat gamen voor mij een uitlaatklep is, en zolang ik haar ook tijd en aandacht geef heeft ze er geen probleem mee. :)

Het enige waar zij zich nog wel eens aan stoort is dat ik echt doof ben voor haar gebabbel als ik me op een game concentreer, en dus echt NIET registreer wat ze aan het vertellen is of wat ze me vraagt. :P Ze heeft nu geleerd dat als ze me wat wil vragen of vertellen ze eerst m'n aandacht moet krijgen (ik zet de game op pauze) en dan pas zeggen wat ze wil zeggen ;)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:14 schreef UnDnYaBLe het volgende:
mijn vriendin vind gamen allemaal maar errug kinderachtig, en nou kwam ik gisteren met het verhaal aan dat ik weer eens naar een lan-party wil gaan.
en toen dacht ze echt dat ik op mijn achterhoofd gevallen was :)
Zo'n Ex heb ik nou gehad |:(
En jij maar wel begrip op moeten brengen voor een van haar "hobby's" is ze een soap liefhebber? :D

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:59 schreef Haay het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ruim anderhalf jaar getrouwd en in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw ook wel van games houdt, hoewel niet zoveel als ikzelf. Zij speelt nu hoofdzakelijk Diablo II met mij, maar heeft in het verleden ook veel plezier beleefd met DF3 Landwarrior. Zolang het maar cooperative spelen met mij is en niet te ingewikkeld, dan vindt ze het leuk. Ze erkent ook dat gamen voor mij een uitlaatklep is, en zolang ik haar ook tijd en aandacht geef heeft ze er geen probleem mee. :)

Het enige waar zij zich nog wel eens aan stoort is dat ik echt doof ben voor haar gebabbel als ik me op een game concentreer, en dus echt NIET registreer wat ze aan het vertellen is of wat ze me vraagt. :P Ze heeft nu geleerd dat als ze me wat wil vragen of vertellen ze eerst m'n aandacht moet krijgen (ik zet de game op pauze) en dan pas zeggen wat ze wil zeggen ;)
Dit ken ik :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik ben TeamCommander van een Delta Force Landwarrior squad, daar zit dus veel tijd in, dat vind mijn girl niet zo tof, maar ze snapt wel dat het belangrijk voor me is. af en toe is het ff balans zoeken, maar daar komen we wel uit.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 20:50

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 31 oktober 2001 10:05 schreef broes_willems het volgende:
Ik ken wel situaties bij anderen waar de vriendin heel claimend is en zichzelf niet lijkt te kunnen vermaken. Daar moet alles samen (en daar passen games dan niet in). Dat vind ik eerlijk gezegd wel triest. :'(
Dat ken ik ja, zeer vervelend. :(

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:03 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

Zo'n Ex heb ik nou gehad |:(
En jij maar wel begrip op moeten brengen voor een van haar "hobby's" is ze een soap liefhebber? :D
hehehe ze houd idd van soaps...;)
maar ach.....ze laat me mijn gang gaan, en zolang ze zich niet met mijn games bemoeit vind ik het prima wat ze denkt

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
geinig om te lezen dit, ik heb zelf geen vriendin, geen tijd voor, game teveel :)

Verwijderd

Bij mij is het omgekeerde, ik speel games omdat ik geen vriendin heb. Ik denk dat ik haar zeker wel boven m'n spelletjes spelen verkies...(al weet ik niet hoe lang ik dat volhoudt ;) )

Mooiste zijn natuurlijk zijn om een Gamer-es als vriendin te hebben...oig iemand met begrip voor je hobbies!

Verwijderd

Mooiste zijn natuurlijk zijn om een Gamer-es als vriendin te hebben...oig iemand met begrip voor je hobbies!
hehee nee joh, das niks dan heb je continu ruzie over wie er mag spelen ;)
mijn vriendin duikt vrijdag en zaterdag avond lekker om 11 uur haar bed in, en ik zit te gamen tot in de vroege ochtend *D

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

George-dubbeljoe-Bush :
Mijn vriendin wil soms wat spelletjes in bed (of ergens anders) doen, terwijl ik soms nog zit te gamen, maar ik kan haar "dirty language" meestal niet weerstaan, dus ze wint het meestal v/d spelconsole. :) (en da's nie slegte)
Goh, dat spel spelen wij ook vaak :9 welke versie heb jij? :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Mensjes die geen vriendin hebben omdat ze teveel gamen cq computeren moeten eens wat frisse lucht inademen en uit gaan, een vriendin is (meestal :P) lekkerder dan een game.

Verwijderd

een vriendin is (meestal :P) lekkerder dan een game.
dan ken je mijn vriendin nog niet :P

oei oei, ik hoop dat ze dit niet leest ;)

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Ghe ghe ghe...

Sinds ik mijn vriendin heb zit ik vrij weinig nog op internet. Ook dankzij Chello natuurlijk...

...Make every cut count, even if it is one frame...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ocf81, je bent wel een beetje gek met dat Frugals World forum of niet? :)

We hebben je aanmelding bij het 87th VFW nog niet ontvangen btw.. :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

ik internet ook vele malen minder als voordat ik een vriendin had.
doordeweeks raak ik me kompjoeter eigenlijk amper aan (behalve als ze een soap gaat kijken ;))

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:27 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

hehee nee joh, das niks dan heb je continu ruzie over wie er mag spelen ;)
mijn vriendin duikt vrijdag en zaterdag avond lekker om 11 uur haar bed in, en ik zit te gamen tot in de vroege ochtend *D
Das geen probleem, nog genoeg reserve onderdelen strax om er nog 1 in elkaar te zetten. En trouwens om beurten kan toch ook goed? Dan heb ik het nog niet eens over GBA-en (in bed ;) :Wie het langst volhoud om te spelen :P )

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op woensdag 31 oktober 2001 14:30 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
Mensjes die geen vriendin hebben omdat ze teveel gamen cq computeren moeten eens wat frisse lucht inademen en uit gaan, een vriendin is (meestal :P) lekkerder dan een game.
:7

Verwijderd

Leuk topic dit, ik heb het toevallig de laatste tijd met mijn vriendin hierover gehad

Ik speel maandag, dinsdag en woensdag wars en voor de rest wil ik ook weleens op m'n PS2 spelen. Waar het eigenlijk om ging (de ruzie lol) was dat ik te weinig aandacht aan haar besteedde, helemaal als ze dan op die maandag/dinsdag/woensdag langskwam. Daar zat ik dan echt niet op te wachten.

Ik heb gemerkt dat ik echt af en toe m'n tijd alleen nodig heb (gamen dus), net als dat ik af en toe gewoon lekker wil mountainbiken met m'n maatjes. Dit heb ik heel duidelijk gemaakt en ze accepteert het.

Ze vind CS ook wel leuk en met GTA3 kon ze zich ook een tijdje (eventjes) prima vermaken ;)
Bij mij moet me vriendin altijd alles weten wat ik nou op de computer aan het doen ben. Erg lastig uitleggen als je net een programmaatje aan het programmeren ben, waar jij alleen het fijne van weet . Gelukkig is ze behoorlijk goed met CS dus dan doen we dat maar
Ik snap precies wat je bedoelt! Ik zit dan niet thuis te programmeren (doe ik al zat op m'n werk) maar als ze er bij zit dan zit ze overal mee te kijken (naar wat ik schijf op forums, icq en irc) en lastige vragen te stellen |:(

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 16:14 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik snap precies wat je bedoelt! Ik zit dan niet thuis te programmeren (doe ik al zat op m'n werk) maar als ze er bij zit dan zit ze overal mee te kijken (naar wat ik schijf op forums, icq en irc) en lastige vragen te stellen |:(
hmm hoe denkt ze hier dan over?

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Algemeen gezien wordt het dus minachtend toegestaan?

© ocf81 1981-infinity

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Het makkelijkste is gewoon om je vriendin iets te laten spelen wat zij ook leuk vindt. Momenteel is mijn vriendin weer verslaafd aan een puzzlespel op de GBA (Denki Blocks). Of ze speelt Crash Bandicoot of Spyro of zo. Games die veel meiden leuk vinden. Dan heb je er geen last van...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Jerry

Jerry

Who?

Op donderdag 01 november 2001 14:07 schreef ViNcE het volgende:
Het makkelijkste is gewoon om je vriendin iets te laten spelen wat zij ook leuk vindt. Momenteel is mijn vriendin weer verslaafd aan een puzzlespel op de GBA (Denki Blocks). Of ze speelt Crash Bandicoot of Spyro of zo. Games die veel meiden leuk vinden. Dan heb je er geen last van...
Ja inderdaad ik heb mijn vriendin aan de SEGA 16-bit geholpen :P. Ze speelt vaak Street racer :) is wel lache :D. Maar ook Columns vind ze leuk (een soort tetris alleen dan moet je kleuren weg spelen). Maar dat ze Counter-strike leuk vindt is wel tof zelfs me zusje speelt Counter-strike ze is behoorlijk goed met de AWP >:) veel headshots.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Ze is niet minachtend over games.

Ik heb een PCtje voor haar geregeld (P200 MMX, 128 mb, voodoo2), en daar heb ik half life voor haar opgezet, en heb er keihard ingehamerd dat dat de grondslag is van gaming en dat ze daar moet beginnen. Ze is al best ver, en ze vind het best leuk :D

Het grote probleem is dat je niet EN kan gamen EN aandacht aan je meisje besteden, en het is allebei leuk >:)

Als ik met rust gelaten wil worden vergrijp ik me aan het gamen en dan vind ze dat ze te weinig aandacht krijgt. Het is de kunst om een goede balans te vinden ;)

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 09:56 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
....
Het is de kunst om een goede balans te vinden ;)
Ik denk dat dit de echte 'bottom line' is (woordspeling bedoeld)!

En dan niet alleen met games, maar met hobbies en partners in het algemeen!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik weet nog goed toen mijn vriendin vroeg: "wat voor spel is dat???" Het was Carmageddon. toen zei ze: "laat mij eens"

Toen werd ik een beetje bang, ze speelt het nu nog en ik hoor heel de tijd: "Die motherfu#@er!!" enzo vanachter de computer komen......

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Ik denk dat dit de echte 'bottom line' is (woordspeling bedoeld)!

En dan niet alleen met games, maar met hobbies en partners in het algemeen!
Exactly! :Y)

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een vriendin die meer gamed dan ik, soms best wel eng :D.
Het zijn dan wel meer puzzel spellen en spellel ala civ enzo dat ze speelt, maar toch.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Civ rulez :)

Hehe, ik heb geen vriendin, en heb hier dus geen last van, maar als ik iemand ontmoet, ergens, toevallig (ben er niet naar op zoek), dan zal ik zeker minder aandacht aan me pc geven (ik denk dat dat dan automatisch gaat)

Ze zal wel moeten respecteren dat werken met de pc een van mijn grootste Hobby's is (het is me opleiding)...

BF1: Don-Panio

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 21:53
* Sassie (is een (v)) is eigenlijk sinds haar middelbare school met de PC (en consoles) 'opgevoed' :) (het begon met een 8086 en een Gameboy...)
Mwa, dat geldt ook wel voor mijn zusjes. Ze zijn geen hardcore gamers maar ff tetrissen of mario land spelen vinden ze wel leuk (vooral in de schoolvakanties als we eens een spelletje huurden).

Op zich moet het allemaal best te regelen zijn. Als zij niet van computers houdt en jij niet van soaps/vrouwenfilms dan is de deal al snel gemaakt. alleen moet je niet de hele avond gaan computeren als zij er is, da's vrij ongezellig.

Maar goed, nog een vraagje zijn er/kennen jullie ook dames die behalve van gamen ook van sport (bijv. voetbal) kijken houden?

Mijn huisgenoot zei van de week (toen ie op mijn kamer voetbal mee zat te kijken) dat een jongen blij mag zijn met mij. :)

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 07-02 18:32
nou hier was het in het begin wel lastig ik speelde elke dag Rune vanaf dat ik thuis kwam tot ik ging slapen. in het begin kon het wel maar na een tijd begon ze (terecht) te zeuren. Ik heb er zelfs een keer krulspelden bij me in me haar laten doen om alleen maar van der gezeur af te zijn. Toen heb ik toch maar een comp voor der gekocht en AOE2 sindsdien zeurt ze niet meer :) ....

En ik speel nu ook wel minder hoor .... :D

btw leuke topic

hoi

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kijk ook even hier:

IK STOP MET CS!!!
Pagina: 1