Wat is er eigenlijk met Diamond gebeurd?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Er zijn nu een heleboel verschillende merken GeForce2's en 3's. Ik mis alleen 1 merk. Diamond. Waar zijn ze heen gegaan? Ik heb "vroeger" een Viper 770 ooit nog gehad, die was van Diamond. Diamond was een duur maar goed merk wat altijd snel en stabiel was.
Maar waar zijn ze nu heen? Waarom maken ze geen GeForce kaarten?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Overgenomen door S3 en S3 is uit de grafix markt gestapt.

• benchMarc
Wat een baggerzooi. Ik vond Diamond altijd zo goed :/

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 08:33 schreef benchMarc het volgende:
Wat een baggerzooi. Ik vond Diamond altijd zo goed :/
Nou, Viper II vonnik niet echt een lekker kaartje hoor, dat is het begin van de ondergang geweest, ze hadden gewoon nVidia chips moeten blijven gebruiken en eventueel later Radeon of Kyro.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Viper2 viel wel mee, ze hadden er alleen ff drivers voor moeten bouwen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
[nostalgie]
Toen ik nog iets van videokaarten wist had je de Diamon Stealth 64-4 MB. Dat was TOEN een errug l33te kaart :o

DIT IS MIJN WEBSITE

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

diamond heeft een hele tijd lang idd behoorlijk goede kaartjes gemaakt. ben van een diamond stealth 220 turbo + voodoo2 kaartje naar een viper2 overgestapt. maar zoals JGC al heeft gezegd, is het nooit goed gekomen met die drivers.. Ik ben vervolgens toch maar overgestapt op een GF2pro

Hier staat tekst

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

idd, als ze voor die VIPER2 nou eens goeie en snelle ipv brakke drivers maakten hadden ze nou dikke winst.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• _JGC_
S3 had anders weer leuke chips op de roadmaps staan, maar zoals gewoonlijk bij S3:

Ze komen veel later en als ze strax al komen mogen we weer de drivers zelf maken :r

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is Diamond niet door Hastec overgenomen?

They made me do it.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hastec is een distributeur, geen fabrikant.

Het was wel zo dat Hastec altijd dikke vriendjes met Diamond was.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
hastec is importeur |:(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• _JGC_
Diamond is door S3 gejat en toen meegenomen in het graf zonder bodem.
Nu dus alleen nog maar RIO produkten van S3 (inmiddels SonicBlue)

• ND863

ND863

Hoe zou het gegaan zijn als Diamond NIET door S3 werd overgenomen?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hoe zou het gegaaan zijn als de stichter van nVIdia vermoord werd voordat hij nVidia gesticht had? hou zou het gegaan zijn als bill gates verdronk in bits en bytes? hoe zou het gegaan zijn als columbus nooit de overkant ontdekt had?

lekkere vraag stelling dus.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Beetje offtopic... De tekst hierboven dan...

Ik denk dat er dan in ieder geval wat meer concurrentie was geweest voor ATi en nVidia. Had ook leukere prijzen opgeleverd, denk ik.
En de fout met de Viper II zouden ze dan echt geen 2 keer maken

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 15:11 schreef ND het volgende:
Hoe zou het gegaan zijn als Diamond NIET door S3 werd overgenomen?
Ik denk hetzelfde als wat Hercules is overkomen. Failliet wanneer je niet tijdig een grote organisatie bent geworden.

• ND863

ND863

Op woensdag 31 oktober 2001 15:41 schreef Slashhead het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde als wat Hercules is overkomen. Failliet wanneer je niet tijdig een grote organisatie bent geworden.
dat denk ik ook dan

• Philip_Janssen

[..]

Is hercules failliet dan? Ik wist wel dat ze over zijn genomen door Guillimot ofzoiets... Maar ze maken toch nogsteeds grafische kaarten. Ze hebben altijd wat snellere en duurdere versies dan andere fabrikanten, dus ik heb het gevoel dat hercules nu een beetje de tweak line is van Guillimot...

(Als ik die naam fout schrijf, zeg het ff!)

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58

[..]

Is Hercules falliet dan? :?

Ik wilde van de week een nieuw kaartje kopen (heb nu een viper II. ik kreeg van iedereen toen te horen dat diamond vet goed was.. niet dus.. baggerding) maargoed nergens is de ATi Radeon te vinden.. overal zijn Hercules 3D Prophet 4500 kaarten.. ik zat erover te denken die te kopen, maar als Hercules falliet is gaat er hetzelfde gebeuren als met Diamond/S3.. en dat wil ik definately niet nog een keer.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
Guillemot

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Philip_Janssen
Op woensdag 31 oktober 2001 15:45 schreef MGSNK het volgende:
Guillemot
Die bedoelde ik :)

Verwijderd

Hercules is failliet gegaan en daarna overgenomen door Guillemot. Dat bedoelde ik met Diamond. Als zij alleen waren verder gegaan dan hadden ze waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan.

Verwijderd

Wat ik eigenlijk wel een positief punt vind van de overname door Guillemot is dat Hercules echt een waardevolle toevoeging is geweest. Dus meer de bovenkant van de markt en videokaarten.
Dit is dus bij Diamond niet het geval, zij zijn zoals STB voor 3dfx was nu verbonden met S3.

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Hercules is inderdaad overgenomen door Guillemot na het faillisement. Guillemot kaarten worden onder de Hercules naar uitgebracht vanwege de naamsbekendheid. Zo ging dat ook een beetje met S3. Die kochten Diamond over omdat die een hele goede naam hadden, maar financieel niet zo lekker zaten (tegen de verwachting in). Alle S3/Diamond kaarten werden een flop, S3 werd over genomen door VIA en daarmee viel het doek voor Diamond.

Diamond heeft wel een roemrucht verleden gehad. Ze waren een van de eerste die met echte 3D-accelerators kwamen.
Eerst de Edge 3d met de NV1 chip van Nvidia, toen de originele stealth kaarten met S3 Virge (ook bekent als de eerste 3D-decelerator). En het werd echt leuk toen 3Dfx met de Voodoo Graphics chip kwam (Diamond Monster 3D). Als je toen zo'n ding wilde hebben (of had) had je het bijna altijd over een Monster 3d ipv een 3Dfx kaart. Na de TNT2 van Nvidia is Diamond weggegaan.

• _JGC_
Ja, als je met een Savage4 en een Savage2000 komt en dan voor beide kaarten geen drivers maakt... tsja, wat zullen we zeggen...
Overigens maakte Diamond veel van z'n kaarten niet zelf, maar liet ze maken door Gainward. Weet je ook waar Hastec die relatie wegheeft >:)

Mooie van Diamond was dat ze altijd met getweakte kaarten kwamen: sneller geheugen, iets hogere chipspeed...

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 08:55 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Nou, Viper II vonnik niet echt een lekker kaartje hoor, dat is het begin van de ondergang geweest, ze hadden gewoon nVidia chips moeten blijven gebruiken en eventueel later Radeon of Kyro.
Ja, de ViperII is zekers niet goed, maar de 3DFX kaartjes die Diamond maakte waren zekers wel relaxed. Vooral de VooDooII kaartjes waren zekers wel goed van hun. :)

• benchMarc
Idd, na die voodoo2 kaart van diamond had ik de Viper 770 gekocht, overgeklokt op Ultra snelheid en werkte allemaal perfect. Ik vind dat ze moeten terugkomen :)

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Op woensdag 31 oktober 2001 16:58 schreef jbalk het volgende:

[..]

Ja, de ViperII is zekers niet goed, maar de 3DFX kaartjes die Diamond maakte waren zekers wel relaxed. Vooral de VooDooII kaartjes waren zekers wel goed van hun. :)
De ViperII kaartjes zijn zéker wel goed hoor, alleen de drivers zijn zo bagger dat je d'r gewoon niks behoorlijks uit kunt halen.
Pagina: 1