Welke hub of switch?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Hoi allemaal. Ik zou graag jullie advies willen over het volgende:
Ik heb sidns vandaag MxStream (extra). Daar wil ik nu 2 computers (desktop en laptop) op aansluiten. Beiden hebben een 100 Mbit/s netwerkkaart. Ik wil op beiden willen Internetten en daarnaast ook netwerkspellen tussen de beide kunnen spelen. Het zou ook prettig kunnen zijn als ik direct vanaf mijn laptop kan branden op de cd brander in mijn desktop. Nu heb ik geloof ik een aantal opties:
- Een 5 poorts 10 Mbit/s hub à F90,- ofzo
- Een 5 poorts 10/100 Mbit/s hub à ±F180,-
- Een 5 poorts 10/100 Mbit/s switch à ±F180,-

Wat raden jullie me aan en waarom? Waar zou ik in de buurt van Leiden zo'n dingetje kunnen halen. Ik heb hier totnutoe alleen Vobis kunnen ontdekken die redelijk wat heeft staan (van Sitecom en Safeway), maar ik kan me niet voorstellen dat zij de goedkoopste zijn.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

Goedkoopste switch die ik ken = www.gistron.com => 8 poorts 10/100 MBit voor 150,-

das een goede switch, ik heb er 2 van en ze werken hier perfect.

Verwijderd

Ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.unex-tech.com/products/switches/images/sd080s_s.jpg
8 x 10BASE-T/100BASE-TX auto-negotiation ports
Supports full/half duplex transmission modes

Performs forwarding and filtering at full wire speed in non-blocking operation
Back pressure flow control on any half-duplex port

IEEE 802.3x compliant flow control on any full duplex port

Supports up to 8K MAC addresses to learn network configuration automatically

Intelligent buffer management for efficient switching and fairness among all ports

Total bandwidth up to 1.6 Gbps

Up-link port supports both MDI and MDI-X interfaces for cascading

Store-and-Forward switching architecture with low latency

Automatic polarity detection and inversion

Jabber, fragment, and alignment error frames filtering

Collision detection and handling

Plug-and-play operation
fl 250, - (dacht ik)

edit:

Werkt super, is mooi, en kan aan de zijkant van je kast :)

Zie ook: [topic=302149/1/999]

• No13

No13

/me was here

Geen verschil met die gistron switch zo te zien

edit:

mooi is die van gistron niet :) hij kan niet aan je kast maar kost 100,- minder :7

Verwijderd

naar mijn mening heb je helemaal geen switch nodig, omdat je twee 100Mbits kaarten hebt! Dus een normale hub zou voldoende zijn. Verder zou ik verder kijken dan je neus lang is, en eens bij de kleinere computerzaakjes kijken! suc6

Verwijderd

Waarom wil je een hub/switch gebruiken? Crosskabeltje is ook genoeg...
Maar ja, ga voor een switch. Kost weinig tegenwoordig. Ik zag laatst een 5 poorts 10/100 switch in de pricewatch voor 150 piek... en hij was transparant blauw! :9~

• No13

No13

/me was here

als je voor 150,- een 8 poorts 10/100 MBit switch kan kopen vind ik het de moeite niet waard om een hub te kopen

Verwijderd

idd... als je maar 2 computer hebt (en niet gaat uitbouwen) kun je net zo goed een 3de netwerk kaart kopen a 30 / 40 piek. (en crossje)

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
Hmzz.... waarom een hub kopen als je maar 2 pc's hebt?

Cross-cable tussen de PC en notebook is genoeg.
Ik neem aan dat je ook een 2e netwerkkaart in je PC hebt zitten (voor je DSL) dus dan voldoe je verder aan alle eisen. Enigste wat je nog nodig hebt is een pakketje wat ervoor zorgt dat je notebook ook van je internetverbinding op je pc gebruik kan maken, bijvoorbeeld ICS of Winroute (http://www.winroute.com)

Suc6

• No13

No13

/me was here

als het idd bij die 2 pc's blijft is een utp kabeltje (cross) natuurlijk de goedkoopste, snelste en beste oplossing ;)

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Bedankt voor de tips. Nadeel van 2e netwerkkaartje (die ik nog niet heb) en crosscable zou zijn dat mijn PC altijd aan moet staan als ik op mijn laptop aan het thuiswerken ben. Is weer minder practisch. Daarnaast weet ik niet of ik op die manier nog een virtuele tunnel kan opzetten met mijn laptop naar mijn bedrijfsnetwerk. Ik denk dat een hub/switch dus toch een veiliger oplossing is, maar inderdaad duurder.
Ik zal eens een onderzoekje doen in de kleinere zaken in de buurt of ze nog switches hebben staan van de merken die jullie noemen.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
Ga in november naar de HCC dagen, hebben ze vast iets leuks staan. Ik heb zelf nog op de laatste Dumpdag in A'dam een 8 poort switch gekocht (autoneg. 10/100, Cut through, store forwared etc etc) zeer leuk ding voor nog geen 125 gulden.
Pagina: 1