Toon posts:

CS doet het niet in OpenGL mode in XP :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik OpenGL mode kies in en ik join een server zegtie dat mijn videokaart het niet ondersteund! Het komt waarschijnlijk door Windows XP (Professional build 2600). In windows 98SE had ik dat nooit.

Ik weet dat deze topic al eens is geweest maar daar zat geen enkel antwoord bij waar IK iets aan had.

Ik heb de compatibilitymode al geprobeert, werkt ook niet :(...
Mijn videokaart: ASUS GeForce 256 64MB DDR 4x AGP v6800.

Alvast hartelijk bedankt!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Klippy

Still Game

De V6800 heeft 32MB hoor.
En standaard vraag: Nieuwe Nvidia drivers?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
huh bij mij loopt CS juist veel beter in opengl dan in d3d,
GF2 MX

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 00:31 schreef LiquidSilver het volgende:
De V6800 heeft 32MB hoor.
En standaard vraag: Nieuwe Nvidia drivers?
Jah weet ik, zegt iedereen... Wou het erbij schrijven maar vond het te veel offtopic..
Op de website staat dat, maar er is er dus ook eentje met 64MB DDR.. Zeker weten, maar daar zal het niet aan liggen denk ik...

EDIT:
En ik heb met ASUS Drivers 3.79 voor windos 2000 geprobeert en de allernieuwste DetonatorXP drivers die ik een halfuurtje geleden heb gehaald...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 31 oktober 2001 00:33 schreef ViperGTS het volgende:
huh bij mij loopt CS juist veel beter in opengl dan in d3d,
GF2 MX
same here, geforce 2 gts

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Op woensdag 31 oktober 2001 00:37 schreef OiSyN het volgende:

[..]

same here, geforce 2 gts
Hier ook, Leadtek Geforce 2 Pro :9~ En met Xp draait hij op OpenGL stukken beter dan met Windows 98 :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Maar het werkt dus WEL in D3D?

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt perfect in Direct 3D!

Wie kan er ff een screensaver uploaden die gebruik maakt van OpenGL ? Dan kan ik weten of het aan CS ligt of aan Windows XP...

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uploaden?
Gewoon de t.net screensaver gebruiken *D

http://www.tweakers.net/meuktracker/1000

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 16:03 schreef The_tWiStEr het volgende:
Uploaden?
Gewoon de t.net screensaver gebruiken *D

http://www.tweakers.net/meuktracker/1000
hij doet het helaas niet :'(. Ik dee preview (zodat-ie alvast ff laat zien maar dan krijgik voor een halfe sec. een zwart scherm en dan gaatie terug naar Windows :(...

Ik denk dat het aan mijn drivers ligt..
Weet echt niemand het? Heel veel mensen hebben het ook dus er zal wel een oplossing zijn...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 20:59

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 19:25 schreef The Fox het volgende:
Kun je deze niet proberen?

http://www.reactorcritical.com/files/NVidia/win2k_2250.exe
Er staat GeForce, GeForce 2 en GeForce 3... Ik heb een GeForce 256, moet ik dan de drivers voor een GeForce 1 nemen ???

EDIT:
En als ik er eentje wil downloaden gaatie naar dezelfde pagina, eigelijk refresh dus... |:( , maar dat is ook niet jouw fout..

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
deze moeje hebben:
http://www.guru3d.com/download/nvidia/WinXP_21.83.exe

nvidia
In this section we will provide you with drivers or utilities for NVIDIA Chipsets. We recommend you the reference drivers from NVIDIA (Detonator drivers) for the up-most compatibility. Whether you have TNT, TNT-2 or a GeForce 256/2 GTS/Quadro/MX/Ultra and GeForce3 based card from any brand manufacturer (Diamond, Hercules, ELSA, Creative Labs, Gigabyte), you can always use these drivers since they come from the creators of the chipset.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 21:26 schreef 3CLipZ het volgende:
deze moeje hebben:
http://www.guru3d.com/download/nvidia/WinXP_21.83.exe

nvidia
In this section we will provide you with drivers or utilities for NVIDIA Chipsets. We recommend you the reference drivers from NVIDIA (Detonator drivers) for the up-most compatibility. Whether you have TNT, TNT-2 or a GeForce 256/2 GTS/Quadro/MX/Ultra and GeForce3 based card from any brand manufacturer (Diamond, Hercules, ELSA, Creative Labs, Gigabyte), you can always use these drivers since they come from the creators of the chipset.
Hartelijk bedankt voor de moeite! Ik ben hem nu aan het downloaden!

EDIT:
Shit! Het werkt ook niet! Nog steeds dezelfde fout!

• Hoyden
Op woensdag 31 oktober 2001 20:55 schreef Qul het volgende:

[..]

Er staat GeForce, GeForce 2 en GeForce 3... Ik heb een GeForce 256, moet ik dan de drivers voor een GeForce 1 nemen ???

EDIT:
En als ik er eentje wil downloaden gaatie naar dezelfde pagina, eigelijk refresh dus... |:( , maar dat is ook niet jouw fout..
Geforce = Geforce 256

Deze link doet het nu wel:
http://www.reactorcritical.com
Daar staat ie op de frontpage.

Verwijderd

Topicstarter
?? bij mij werkt die link echt niet... dan gaatie weer naar de downloads.html page :'(...

• Hoyden
Op woensdag 31 oktober 2001 23:29 schreef Qul het volgende:
?? bij mij werkt die link echt niet... dan gaatie weer naar de downloads.html page :'(...
Ik heb geedit, op de frontpage staat link, die werkt wel goed.

Vaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope.... weer niet :( :( :( ! kan je 'm anders downloaden en uploaden ?

• Hoyden
Op woensdag 31 oktober 2001 23:38 schreef Qul het volgende:
Nope.... weer niet :( :( :( ! kan je 'm anders downloaden en uploaden ?
Nee sorry, ik kan niet uploaden met @home naar ftp's en ik kan geen email verzenden. :r :r :r :r :r :r :r @home

Plaatjes en bestanden komen niet aan.

Maar om eerlijk te zijn geef ik je ook weinig kans :)

Misschien ff powerstrip downloaden en kijken waar je agp op draait ? 1, 2 of 4x ?

Enzovoort.. Ff wat adapter info..

Verwijderd

Topicstarter
Zou het daaraan kunnen liggen ??? Maar okey, ik zal 't doen.

BTW: Sorry van al die reply's, maar 't is Counter-Strike, en ik ben addicted >:) :).

EDIT:
K*tzooi wil niet eens normaal starten :'( !
Hij zegt dan ik moet reggen dan krjig ik voor 1/4 sec. ff het beeld, gaatie weer weg :( !!!

Verwijderd

Ik heb PRECIES het zelfde probleem gehad...... en als oplossing had ik dit gedownload! Nu werkt ie perfect! :) http://209.213.197.10/Windows/21.83/WinXP_21.83.exe

edit:
typo

Verwijderd

probeer de nieuwe detonators, probleem opgelost en vergeet de refresh rate fix niet voor 100 fps :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 08:00 schreef SilverAkira het volgende:
Ik heb PRECIES het zelfde probleem gehad...... en als oplossing had ik dit gedownload! Nu werkt ie perfect! :) http://209.213.197.10/Windows/21.83/WinXP_21.83.exe

edit:
typo
Heb ik al geprobeert (met precies dezelfde drivers) maar ik probeer het wel nog eens... EDIT2:
Ik heb ze net geinstalled, me PC een restart gegund, maar CS zegt nog steeds hetzelfde :(:(:(. Weet echt NIEMAND het ?
Er zijn heeeel veel mensen die hier XP hebben en ook veel mensen die CS spelen in OpenGL!

EDIT:
En ViperGTS: Je ondertitel RULED!!! Ik ben het helemaal met je eens ;) !!! Verpesten alles! Gister zeiden ze over mij dat ik cheat :). Lol, heb niet eens OpenGL...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met men gf3 ,na het installeren van de nieuwste xp drivers van nvdia was het verholpen.

• Hoyden
Op donderdag 01 november 2001 14:39 schreef Qul het volgende:

[..]

Heb ik al geprobeert (met precies dezelfde drivers) maar ik probeer het wel nog eens... EDIT2:
Ik heb ze net geinstalled, me PC een restart gegund, maar CS zegt nog steeds hetzelfde :(:(:(. Weet echt NIEMAND het ?
Er zijn heeeel veel mensen die hier XP hebben en ook veel mensen die CS spelen in OpenGL!

EDIT:
En ViperGTS: Je ondertitel RULED!!! Ik ben het helemaal met je eens ;) !!! Verpesten alles! Gister zeiden ze over mij dat ik cheat :). Lol, heb niet eens OpenGL...
Ik weet niet wat je er lol aan vind als ze je cheater noemen.
Hier heb ik dagelijks last van (niet om op te scheppen, zijn gewoon dikke nerds die mij constant cheater noemen, ik ben al van tig servers gebanned om die reden)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het niet lol dat ze mij een cheater noemen. Er stond een komma'tje :). Ik vind het lol dat ze mij een cheater noemen TERWIJL IK GEEN EENS OPENGL HEB..

Want dat kan volgens mij alleen met OpenGL...

Verwijderd

Topicstarter
^^^OMHOOG^^^

Weet nou echt helemaal niemand het ?
Ik heb hier ongeveer 20fps!!! Please!
Alle tips zijn welkom!

Verwijderd

Topicstarter
WEET ECHT NIEMAND DIT?!!??!?!

Hallo!?!?!? Dit is GoT ! Echt een HELE grote teleurstelling!!!

• Hoyden
Op zaterdag 03 november 2001 00:27 schreef Qul het volgende:
WEET ECHT NIEMAND DIT?!!??!?!

Hallo!?!?!? Dit is GoT ! Echt een HELE grote teleurstelling!!!
Hehe, helaas :)

Ik zou ff een reinstall doen, dan weet je het zeker dat het niet aan die install ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 18:52 schreef The Fox het volgende:

[..]

Hehe, helaas :)

Ik zou ff een reinstall doen, dan weet je het zeker dat het niet aan die install ligt :)
Bedoel je van HL/CS ??? Die OpenGL screensaver van T.net dee het ook al niet :(. Of bedoel je reinstall van me hele WinXP pro :) ??? In ieder geval thnxz voor de reply!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 19:40 schreef Qul het volgende:

[..]

Bedoel je van HL/CS ??? Die OpenGL screensaver van T.net dee het ook al niet :(. Of bedoel je reinstall van me hele WinXP pro :) ??? In ieder geval thnxz voor de reply!
Als ik een oude backup van Windows 98SE (waar OpenGL het PERFECT dee) open, zou hij het dan wel doen ???
Ik denk het wel..

Verwijderd

Topicstarter
En Omhoog >:)!

Maar is het nou zo ? Wee ECHT niemand nou of-ie in ME wel zal werken ????

Verwijderd

Topicstarter
En naar boven!

Verwijderd

Topicstarter
En als ik opengl seutp opstart zegtie dat ik moet wachten tot de versie van WindowsXP uitkomt en dan die moet installeren :(...

Verwijderd

Topicstarter
dan niet

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Qul, anders post je dit ff in Videoplanken forum :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Moet i het dan ff nog een keertje posten ? Ik vind het heel erg lullig voor mezelf dat ik met 20fps met een P4 1700Mhz, GeForce 256 64MB DDr moet spelen! Ik heb hier heel erg veel voor betaald en dit geeft me echt een kutgevoel van binnen! Want ik kan wel teruggaan naar Windows 98Se maar ik heb ook HEEL lang op XP gewacht :(:(:( !!!

LIFE SUX!

Ik krijg een iets mindere slechtere mening over GoT!!! :( !

EDIT:
Ik bedoel, er moet heus wel iemand zijn die deze topic helemaal heeft gelezen en het antwoord precies weet, maar simpel weg te lui is om iemand te helpen die een nieuwe mobo voor z'n P4 hebt gekocht, nieuwe voeding ook meteen, MB RAM en een GeForce 265 van (eerst) 950,- ofzow heeft!
:(!
Pagina: 1