Toon posts:

Muis verhoogt download snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben beetje benieuwd hoe het volgende is te verklaren:

De downloadsnelheid loopt sinds een aantal weken op wanneer ik met de muis heen en weer beweeg. Dit gebeurd in Kazaa maar ook bijvoorbeeld in ie. Je merkt dit vooral bij de wat grotere downloads waar een gemiddelde snelheid wordt weergegeven.

Het is echt heel maf om te zien hoe de snelheid van 20Kb naar ongeveer 80 oploopt en als je de muis dan weer stil zet zakt de snelheid direkt weer in. Ik snap hier niets van iemand anders misschien soortgelijke ervaring + verklaring?

Systeem: win2kpro sp2 met intelli mouse, chello verbinding via een ander systeem (winroute)

Thanx voor suggesties enz

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:07
Het lijkt me een raar verhaal, maar post je sysinfo ook eens.

Engineering

Verwijderd

lol... dit wil ik ook, heb ook een intelli dus ff proberen :)

maar dit is wel heel vaag... zou niet weten hoe dit kan.

Verwijderd

Ligt toch echt meestal aan de server waar je van download dus denk......... (lees: weet absoluut niet zeker) dat het meer toeval is ofzo!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nog meer vaag spul: met mijn netwerk thuis haal ik met SmartFTP snelheden van meer dan 10 MB/sec (piek) met 15 MB files. Ik haal (bijna) altijd hoger dan 4 MB/sec met SmartFTP. Met Flashget komt dit niet eens boven de 4 MB/sec en met ICQ zit ik op 1.5 MB/sec.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

LOL! LOL!, dat zou echt iets zijn voor Microsoft hoor, owja er zit een bug in je moet werken voor je downloads >:)

/dev/null

Verwijderd

Dat zal een beeld worden zeg: iedereen die als een gek ze muis over ze bureau heen rost teneinde een hogere download te bereiken :D

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43

YoNiE

prei

Op dinsdag 30 oktober 2001 23:58 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Nog meer vaag spul: met mijn netwerk thuis haal ik met SmartFTP snelheden van meer dan 10 MB/sec (piek) met 15 MB files. Ik haal (bijna) altijd hoger dan 4 MB/sec met SmartFTP. Met Flashget komt dit niet eens boven de 4 MB/sec en met ICQ zit ik op 1.5 MB/sec.
gaar geprogrammeerde software ? (lijkt me in het geval van ICQ wel het geval zeg maar :))

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25
klinkt als een intelligente muis dude!

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien omdat je cpu-use omhoog gaat?

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:53
Ik heb dit eerder gezien, een maat van me kon alleen maar internetten (via modem) als hij zijn muis bewoog,. twas ff zoeken maar bleek een conflict tussen muis en modem te zijn. Waarschijnlijk is dit dus een conflict tussen Muis en NIC. Stel je nic dus ff anders in, of douw hem in een ander slot.

Euh en 10MB p/s ?? over een 100Mbit netwerk neem ik aan, dan heb je dus 2 lekkere PC's staan :P of een 15 MB file bestaan uit een HEEEELE lange rij aaaaa-tjes :) (ja tuurlijk is het mogelijk, theoretisch kan je 12,5 MB/s (100/8) aan.)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal idd de nics gaan veranderen, heb hier nog een 3com 3c905c-tx-m (or whatever the letters are)

Sysinfo uitgebreid:

MSI KT266 pro RAID (latest bios)
AMD Tbird 1200
512 MB RAM
2*40GB Maxtor in RAID 0
1* 20GB Maxtor
MSI geforce 2mx
Realtek 8139 10/100 NIC
intelli eye explorer
iiyama vmpro450
w2ksp2 eng
elcheapo 10mbit 4 poorts hub

Kan me herinneren dat er wel eens wat vage drivers zijn geinstalleerd om PC2PC aan de praat te krijgen (dit is een feature van het moederbord om met een usb kabel naar een andere computer een netwerkje te maken), dit werkte wel maar was uiteindelijk niet nodig.

Dit is verder geen grap ofzo, het is trouwens voor de upload niet waar dit gebeurt alleen met download snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
>>TimMer CPU use kan het niet zijn, van bewegen van mijn muis wordt het systeem niet echt warm of koud.

Het maakt overigens niet uit wat ik verder op de achtergrond aan het doen ben, cd branden, winamp, icq.

Ook cute ftp pro heeft er 'last' van, ja eigenlijk is het best irritant want een download moet eigenlijk altijd zo snel mogelijk gaan. Aan de andere kant als ik een testfile download via chello of iets anders via tucows haal ik meestal nog wel goede snelheden van tegen de 100Kb/s.

Iemand nog suggesties/ervaringen?
Ik zal laten weten wat de nic verandering doet.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en een ander muisje?

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

Op woensdag 31 oktober 2001 00:18 schreef MaStEr-D het volgende:
Dat zal een beeld worden zeg: iedereen die als een gek ze muis over ze bureau heen rost teneinde een hogere download te bereiken :D
omdat tegenwoordig alles illegaal gejat word van m$ dachten ze natuurlijk we putten ze uit met die zooi. >:)

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

Doet me denken aan de com 64 met het spel dacatlon (weet nietmeer hoe je het schrijf). Hoe harde je de joystick heen en weer gooide, hoe harde het poppetje liep. Nu hoe harder je muis beweegt hoe harder je download, load *D . Waarschijnelijk een rsi cursus ontwikkeld door fysiotherapeuten. :+ De vakatnie's komen er weer aan.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

BaRF

bijna kerst

hey dit heb ik ook wel eens! idd bij downloaden, en dan meestal met Download Accelerator, en soms bij het laden van games... Wingman Gaming Mouse USB :? Misschien idd wel dat je cpu dan ff wakkergeschuddeld word?

offtopic:
'ATI' R8500 teruggestuurd naar completer... móest ik ff melden... die rare arnold schwarzenegger-wannabe op de doos vond ik ook al nix... :'(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Ik heb het ook wel eens gehad met z'n list-box. Als het programma de list-box doorbladerde ging het langzaam, en als je de muis er overheen bewoog ging het stukken sneller!! :?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:35

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad met Win98 SE.
Maar dan met de CPU Load , als je de system monitor bekeek had je standaard ookal stond je machine NIX te doen een load van 20%.
Bewoog dan de muis zaktie ie naar 0 %.
Probleem stond netjes beschreven in technet, als in microsoft kent het probleem .. ze gaan het alleen niet fixen.
Misschien dat je je probleem eens op technet moet loslaten .. you'll never know !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Misschien dat je download applicatie af en toe pollt (als in poll, het engelse woord) om te kijken of er data binnenkomt. Bij iedere beweging van de muis pollt ie misschien ook wel, en dus veel vaker dan wanneer je je muis niet beweegt. Hierdoor zou de download snelheid misschien omhoog kunnen gaan.

Dit weet ik niet zeker, maar tis niet onmogelijk.

edit:
woordje vergeten

Verwijderd

dat kan niet, ligt echt wel aan de server kant volgens mij :)

• Jap

Jap

No worries

Op woensdag 31 oktober 2001 11:43 schreef jbalk het volgende:
dat kan niet, ligt echt wel aan de server kant volgens mij :)
hoezo muisgevoelig

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Is dit een Urban Legend ?!?

Dat je download na bepaalde tijd oploopt is niet meer dan normaal. Probeer eens te downloaden zonder met je muis te spelen en kijk of ie dan ook doorschiet naar 60k/s.
Geloof er geen snars van dat het bewegen van je muis tot hogere snelheden zal leiden. Maar hey, if it ain't broke, don't fix it >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:34

flexje

got-father

straks komen er nog flitspalen op je bureau :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Jap

Jap

No worries

Op woensdag 31 oktober 2001 12:32 schreef LoW.R1D3R het volgende:
straks komen er nog flitspalen op je bureau :)
of waarschuwingen van server : niet te snel muizen a u b

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
ik heb t ook met intellimouse explorer. As ik dan me muis snel beweeg met het opstarten of afsluiten vamme pc, dan gaat t sneller. T lijkt wel of ie op die muis aan t wachten is ofzo. is iig heel vreemd dit.

Heb je ehm op ps/2 of op usb aangesloten? Ik dacht namelijk dak gelezen had dat ie via usb wel en via ps/2 geen processor-tijd vreet.

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
It's a conspiracy I TELL u ! >:)

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
OK kheb beloof om de resultaten te posten van het veranderen van de nic.

De nic die eruit is gehaald is dus een realtek kaartje met 8139C chippie erop, dacht dat deze 10/100 was maar dus toch 10Mbit maar maakt niet uit.
Er is een 3com kaart ingegaan 3C905cx-tx-m ofzo die is wel 10/100. Nu komt chello via de server binnen op hun eigen 3com netwerkkaart en wordt deze via een andere 3com doorgegeven aan de hub.

Het werkt nu dus wel. Ik herinner mij dat aan het begin van de 'setup' de vorige kaart wel gewerkt heeft. Vraag is dus aan welke software het heeft gelegen in combo misschien met de nic.

Software verwijderd: PC2PC shit van MSI en PGPNet van PGP desktop 7.03 Zaakje werkt weer helemaal toppie.

Bedankt voor replies, echt maf dat niemand echt hetzelfde probleem heeft gehad. :D

• markvt
  • Laatst online: 16:06

markvt

Peppi Cola

idd, ergens een conflict dus

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Op dinsdag 30 oktober 2001 23:58 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Met ICQ is dat normaal hoor, ook nog nooit sneller gegaan dan 16kB/sec met ICQ, terwijl ik toch een snelle verbinding heb (Telenet kabelmodem)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52
Op donderdag 01 november 2001 06:50 schreef arjano1 het volgende:
realtek kaartje met 8139C chippie erop, dacht dat deze 10/100 was maar dus toch 10Mbit
Euh, een rtl8139 is toch echt 10/100 hoor... Tenminste, mij switch geeft bij al mijn rtl8139-kaartjes 100Mbit aan.

Zie trouwens ook de site van Realtek.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 16:25 schreef markvt het volgende:
idd, ergens een conflict dus
kijk ook even naar de datum van de vorige post ;)
Pagina: 1