cdr's worden steeds dunner

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 00:16
Hoi,

Ik koop al een tijdje met tevredenheid Platinum 80 minuten cd's. Het valt mij echter op dat ze naarmate ze geschikt zijn voor hogere brandsnelheden steeds dunner worden en je er gewoon doorheen kunt kijken :?

Bij de laatste die ik heb, die tot 24x gebrand kunnen worden, kan ik er zowat de krant doorheen lezen (het gaat hier niet om die blanke platinums maar die met opdruk) en kan ik nog nauwelijks zien tot waar de cd's zijn volgebrand nadat ik ze met mijn LiteOn 12x fikker heb vol gezet.

Ik kan me voorstellen dat zo'n ding over een jaar niet eens meer leesbaar is of valt dit wel mee? Wie heeft hier meer ervaring mee of kan hier iets zinnigs over zeggen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens mij ligt het aan het label dat op je cdr's zit, zit er geen label op, dan kun je er 9 van de 10 keer gewoon doorheenkijken.
Zit er een dikke sticker op (bij MMore noemen ze dat "protection system") dan kun je er idd niet of lastig doorheen kijken.

Dit soort cd's moet je altijd in hoesjes bewaren (contact met zonlicht vermijden), want anders gaan ze zeer snel naar de knoppen.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

ligt idd aan de bedrukking die er op zit of je er door heen kan kijken of nie. kheb hiero ook die platiums zonder bedrukking, zeer makkelijk door heen te kijken jah, maar kan toch nog wel makkelijk zien tot waar die gebrand is (met ook lite-on 12x) :)

• timothee
Ja maar ik zei dat het niet om die blanko's ging...daar kun je de krant doorheen lezen...ik gebruik die 80min. platinums waar ook platinum op staat...die waren volgens mij voorheen toch dikker...maar goed dat ik dan hoesjes uitprint...daarmee bescherm ik ze van de zon :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > OM

DIT IS MIJN WEBSITE

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
Koop je lekker Emtec Ceram guard, denk wel 2x zo dik als je platinums en 2x zo duur.

no comment

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat de kwaliteit steeds slechter word omdat het allemaal goedkoop, goedkoop, goedkoop moet. En dan zullen ze wel bezuinigen op die dye ofzo. Ik heb er zelf nog niet echt problemen mee gehad met van die superdoorzichtige cd's maar ik vertrouw ze zelf ook niet helemaal en koop toch cd's waar je nauwelijks doorheen kunt kijken ookal hebben ze geen etiket (tybotech 80mm).

Ook dat er merken zijn die geen plastic aan de bovenkant hebben vind ik ronduit belachelijk... Die RICOH zooi is daar zo bekend om. Na een jaartje laat die complete bovenkant inclusief datalaag gewoon los. En ook bij gewoon gebruik is die laag al hardstikke kwetsbaar. Dat zijn ook geen cd's die je ff ondersteboven op tafel moet leggen ofzo want dan heb je geheid dat de gaten in de datalaag zitten :(

• timothee
Op woensdag 31 oktober 2001 11:15 schreef Martinus het volgende:
Koop je lekker Emtec Ceram guard, denk wel 2x zo dik als je platinums en 2x zo duur.
Is dat een merk cd's? Ken ik niet...waar krijg je die?

• Martinus
Je kon ze een tijd bij Dynabyte kopen voor 36 per doos (ja is duur)maar of dat nog zo is ?, en 80 min zijn heel erg zeldzaam. Maar ja een kraslaag waar je U tegen zegt en je kan ze gewoon in de zon leggen dan gebeurt er niks, proefondervindelijk(?) vernomen.

no comment

• timothee
aha...wel interessant maar inderdaad erg duur...kun je net zo goed die philips dingen nemen...die zijn dan nog goedkoper.

• Martinus
Op woensdag 31 oktober 2001 14:40 schreef timotheebastin het volgende:
aha...wel interessant maar inderdaad erg duur...kun je net zo goed die philips dingen nemen...die zijn dan nog goedkoper.
het zijn philipsen, alleen zit er een heel dikke laag op :P

no comment

Pagina: 1