Ik heb dus mandrake 8.1 en nu loopt het aardig lekker alleen hoe kan ik een soort taakbeheer (w2k) in beeld krijgen waar ik ook processen kan afsluiten..
top zie je alles! afschieten met killall -HUP procesnaam of kill -9 pidnummer
maar bekijk de faq ff
maar bekijk de faq ff
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Bij -HUP wordt 't programma meestal gerestart om bijvoorbeeld een nieuwe config file in te lezen..Op dinsdag 30 oktober 2001 22:57 schreef imdos het volgende:
Killall <naam> werkt meestal wel..
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Faq? op de site of in mandrake zelf? Of weten jullie een plek waar ik de wat voor de hand liggende dingen kan lezen/ doen..
BVD
BVD
Verwijderd
alle processen zien?
progje killen?
succes and hf met je ontdekkings tocht in linux
code:
1
| ps -aux |
progje killen?
code:
1
2
3
| killall appname
of
kill -9 pidnr. |
succes and hf met je ontdekkings tocht in linux
[topic=163843/1/25]Op dinsdag 30 oktober 2001 22:59 schreef Brazza het volgende:
Faq?
Maar daar staat volgens mij niets over ps
nou. ff heel snel dan:
Alle processen van gebruiker jantje:
ps aux | grep jantje
met "man ps" krijg je een handleiding over ps te zien. Kan handig zijn, misschien ook niet. Maar het is altijd een goed idee om de FAQ even te lezen
ach...in een volgend leven lach je er om!
Als je Gnome draait, probeer dan gtop eens...
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Kan ik hier Bv ook zien welke processen vastzitten?
Er is ZAT documentatie... gewoon ff zoeken.
linuxdoc.org al gechecked?
en voor de rest... klooien joh... heel veel tijd erin steken, da's de enige manier.
linuxdoc.org al gechecked?
en voor de rest... klooien joh... heel veel tijd erin steken, da's de enige manier.
Verwijderd
Het is geen windows :xOp dinsdag 30 oktober 2001 23:06 schreef Brazza het volgende:
Kan ik hier Bv ook zien welke processen vastzitten?
Maar goed, daar kan je eventuele defuncte processen ook in zien ja.
Veel doenOp dinsdag 30 oktober 2001 23:10 schreef Brazza het volgende:
waar halen jullie zulke info vandaan?? Is er geen linux newbie boek/site ofzo...
Btw 200e post!
Veel klooien en vooral heel erg veel lezen.
Ik ben iemand die alles zelf uit moet vinden, zonder dat ik daarbij hulp van buitenaf wil hebben. Duurt welliswaar wat langer meestal, maar dan weet je het vaak ook van binnen en van buiten. Das misschien ook wel de reden, waarom ik redelijk wat vragen in NOS kan beantwoorden
Och ja en de post-count, daar zal ik maar niet meer aan doen
Nelske: enneh... waar haal jij die tijd vandaan?
Verwijderd
Gewoon niet slapenOp dinsdag 30 oktober 2001 23:17 schreef iGadget het volgende:
Nelske: enneh... waar haal jij die tijd vandaan?
Nee, de default actie voor een programma is afsluiten als het een SIGHUP krijgt.Op dinsdag 30 oktober 2001 22:58 schreef Roel het volgende:
Bij -HUP wordt 't programma meestal gerestart om bijvoorbeeld een nieuwe config file in te lezen..
Killall <naam> werkt meestal wel..
Deamons daarentegen volgen bijna allemaal de herlees-config-file-en/of-restart-on-SIGHUP conventie.
Verwijderd
Met 'top' zie je maar 18 processenOp dinsdag 30 oktober 2001 22:57 schreef imdos het volgende:
maar bekijk de faq ff
Niet als je je terminal emulator maximizedOp woensdag 31 oktober 2001 00:29 schreef epauli het volgende:
Met 'top' zie je maar 18 processen
Maar met 'ps auxf | pagerprogramma' kom je ook in kleine consoles een heel eind, waarbij pagerprogramma 'most', 'less' of 'more' is. Most is het fijnst, daarna less en daarna more, maar most en less zijn misschien niet geinstalleerd.
bedankt voor de reply's 't is nog allemaal beetje new voor me (dus hierbij benoem ik me linuxn00b
voor een boel andere commando's onder linux kun je in dit draadje lezen.
een grafische task manager alla windows 2000/NT is wel een beetje gtop
(zit in standaard gnome (als ik het goed heb)
succes
(zit in standaard gnome (als ik het goed heb)
succes
blup blup
ja, en KDE heeft er ook eentje
ksysguard ofzo? kweet niet meer uit me hoofd:)
staat vast wel in je KDE menuutje
ksysguard ofzo? kweet niet meer uit me hoofd:)
staat vast wel in je KDE menuutje
Pagina: 1