Toon posts:

Netwerkfoutjes bij XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb WinXP op mijn computer staan, en windows 98 op de andere (ik heb geprobeerd XP erop te zetten maar de CD-rom deed raar en lukte dus nie).
nu probeer ik een netwerk te leggen tussen beide maar hoe doe ik dit? ik heb van alles geprobeerd. ik had eerder op op die compu waar XP op staat WinME staan, en toen ging het wel!
kan iemand mij misschien helpen???

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Op een computer win98 en op de andere win XP(eerst stond hier ook win98 op). Nu doet het netwerk het niet maar vroeger (toen beide pc's w98 hadden) deed het netwerk het nog wel.

Mijn pc met win xp moet de pc zijn met directe connnectie tot het internet (via kabel).

zodra ik de "internet delen setup" van win XP op de pc waar win98 op staat run. zegt hij dat hij mijn netwerk hardware niet kan vinden. heb alles al geprobeerd....

hier ook even helpen please??

Verwijderd

Ik gebruikte onder win2k altijd winroute, ging als een speer. Met winXP waren de juiste drivers er nog niet en ics lukte ook niet. Ik ben dus teruggegaan naar win2k, ik weet niet of er inmiddels al wel een is die werkt met winxp, maar die ics werkte bij mij ook niet!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Je moet gewoon ICS aanslingeren in XP en dan zeggen: 'Ik stel de clients zelf wel in'

Dan loop je naar je client, daar zeg je 'automatisch een IP-adres verkrijgen' en klaar is klara :D

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
hoe slinger ik dan die ICS aan? en waar moet ik dan zeggen van: "automatisch een IP-adres verkrijgen"?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ICS aanzetten doe je door bij de netwerkkaart/modem/adapter van je internet verbinding aan te geven dat je deze wil delen naar je (tweede) netwerkkaart voor je LAN.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/ICS.jpg

Het o zo gebruikersvriendelijke Windows Xp laat je vervolgens geheel in het duister wat er precies gebeurt, maar in ieder geval wordt automatisch een 19.168.0.1 IP adres voor je LAN nic in de server gezet, en een DHCP server en NAT routeringsservice gestart om je clients een IP adres te geven en het internet verkeer door te sluizen.

Je kunt bij de tcp/ip props van de kaart in je clients aangeven dat daar automatisch via DHCP een IP van de ICS-server worden verkregen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/netwerk-tcp_ip03.gif

[edit]
even het geheel gegarneerd met wat screenies

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

kan je in windows 98 ook op die manier ics aanslingeren?
ik heb het wel geprobeerd maar ik kan geen tabblad 'delen' vinden... Ik heb internet via de kabel en een 3com etherLink XL TPO 10mb Ethernet NIC kaartje...

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 11:28 schreef nicodr88 het volgende:
ik heb het wel geprobeerd maar ik kan geen tabblad 'delen' vinden... Ik heb internet via de kabel en een 3com etherLink XL TPO 10mb Ethernet NIC kaartje...
het delen is in xp niet in 98

automatisch ip krijgen op je clients!!

Verwijderd

misschien werkt analog x Proyx (zie www.analogx.com) ook wel met win xp. Dat pleur je op win XP dit programma...
en zorg je ervoor dat alle clients moeten gaan internetten via dit proxy programma...... wie weet. nog niet geprobeerd... weet wel dat onder win98 dit programma
perfect werkt

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op donderdag 01 november 2001 11:28 schreef nicodr88 het volgende:
Als je internet via de kabel hebt kun je het beste even Winroute ofzo installeren ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Pagina: 1