Hoe ligt het nou met de verschillende procesors hoe snel zijn ze in vegelijking met mekaar bv apple g4 500 tegen een amd athlon 1000 ofzo wie is er dan sneller.
In de meeste gevallen zegt de kloksnelheid het wel
In dit voorbeeld is dus duidelijk de Athlon sneller. Het ligt er ook aan hoeveel cache geheugen de processor heeft. Je kan trouwens in SiSoft Sandra alle processoren vergelijken, qua snelheid
They made me do it.
Grmbl.. Net een hele reply getiept, en dan weer een timeout.. Naja..
Je kunt absoluut niet processoren gaan vergelijken op basis van kloksnelheid.. Dat is namelijk geheel afhankelijk van de architectuur..
Een lager geklokte risc-processor kan namelijk in sommige gevallen zijn veel hoger geklokte cisc-collage gewoon kloppen..
In het geval van Mac <-> PC wordt geloof ik gewoon gemeten hoe lang bepaalde filterbewerkingen in photoshop duren om de performance te vergelijken
Je kunt absoluut niet processoren gaan vergelijken op basis van kloksnelheid.. Dat is namelijk geheel afhankelijk van de architectuur..
Een lager geklokte risc-processor kan namelijk in sommige gevallen zijn veel hoger geklokte cisc-collage gewoon kloppen..
In het geval van Mac <-> PC wordt geloof ik gewoon gemeten hoe lang bepaalde filterbewerkingen in photoshop duren om de performance te vergelijken
Het ligt er een beetje aan. In Photoshop trek een G4 500 mhz de Athlonnetjes en de p3tjes (bijvoorbeeld op 1000 mhz) er zo uit. Terwijl bijna iedereen (na ja, de meeste mensen) naar de mhzzen kijken en zeggen: Een Athlon/Intel p3 op 1000 mhz is veeeeeel sneller dan een G4 500 mhz.Op dinsdag 30 oktober 2001 22:37 schreef DMS het volgende:
Hoe ligt het nou met de verschillende procesors hoe snel zijn ze in vegelijking met mekaar bv apple g4 500 tegen een amd athlon 1000 ofzo wie is er dan sneller.
Processors onderling kun je dus niet zomaar verglijken.
ja NOT kloksnelheid zegt dus helemaal niets! neem bijvoorbeelde de Athlon XP 1,4Ghz en de Pentium IV 2 Ghz. dat scheelt 600Mhz maar de Athlon is in de meeste gevallen ongeveer even snel of sneller.Op dinsdag 30 oktober 2001 22:40 schreef Smoothy_ het volgende:
In de meeste gevallen zegt de kloksnelheid het welIn dit voorbeeld is dus duidelijk de Athlon sneller. Het ligt er ook aan hoeveel cache geheugen de processor heeft. Je kan trouwens in SiSoft Sandra alle processoren vergelijken, qua snelheid
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Op dinsdag 30 oktober 2001 23:06 schreef Chaoss het volgende:
[..]
ja NOT
Ik ontkende niet dat er geen uitzonderingen zijnOp dinsdag 30 oktober 2001 22:40 schreef Smoothy_ het volgende:
In de meeste gevallen zegt de kloksnelheid het wel
They made me do it.
Mjah, maar in dit geval zijn er wel heeeeeeel erg veel uitzonderingen.. (je moet ook even iets verder denkden dan alleen maar x86 processoren!)Op woensdag 31 oktober 2001 08:28 schreef Smoothy_ het volgende:
Ik ontkende niet dat er geen uitzonderingen zijn
Het beste kun je de procs gewoon vergelijken op de snelheid in bewerkingen.. Dus hoeveel Mips/flops ze halen.
Je kunt er dus gewoon vanuit gaan dat de G4 500 mhz altijd sneller is in photoshop. De G4 is een uitermate snelle cpu. Buiten dat is photoshop als eerst op de mac verschenen en daarna gepoort naar x86.
Daarnaast is RISC gewoon superieur aan de CISC architectuur door de simpelere uitvoering van RISC. Maarja....daarintegen is Mac ook niet echt te vergelijken met een PC.
Daarnaast is RISC gewoon superieur aan de CISC architectuur door de simpelere uitvoering van RISC. Maarja....daarintegen is Mac ook niet echt te vergelijken met een PC.
Pagina: 1