Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Verwijderd
Hij wil zich namelijk niet inschrijven bij de KVK.
Verwijderd
* Passenger lacht... heel hard zelfs... vooral om de mensen die hun "o zo fijne domeintje" bij dit soort instanties onderbrengen...
Verwijderd
psies, kan er ook wel smakelijk om lachen, behalve dat een klantje van me psies hetzelfde probleem hed en ik dat nu dus voor hem moet oplosseOp dinsdag 30 oktober 2001 23:17 schreef Tu-Tone het volgende:
En dit is dus de prijs die je voor "gratis" internet betaald...
/me lacht... heel hard zelfs... vooral om de mensen die hun "o zo fijne domeintje" bij dit soort instanties onderbrengen...
Verwijderd
nou gewoon hij heeft wel een bedrijf dus op zijn naam zetten en dan overhuizen naar mijn hosting providerOp dinsdag 30 oktober 2001 23:27 schreef gratiz het volgende:
Hoe ga jij het dan aanpakken Kertje?
Verwijderd
Ladot zal de domeinnaam vrij geven zodat je hem bij een andere host evt weer kan registreren.
Domein overdragen kan ook mits de gegevens gelijk zijn aan de gegevens welke zijn opgegeven bij het aanvragen van de domein
Dus overdagen op je naam als je niet de particuliere aanvrager bent gaat dus niet.
De huidige gebruiker moet eerst via het apparte formulier de domeinnaam opzeggen zodat je hem zelf als hij vrij gegeven is weer opnieuw kan registeren
Wel een riskante stap maar ja zo werkt Ladot en anders niet.
Tenmiste dat vertelde een helpdesk medewerker
Domein door Ladot overdragen aan een andere hots kan helemaal niet
Ze vonden het zelf brutaal dat deze vraag gesteld werd.
Verwijderd
riskant indeed, er liggen altijd een boel kapertjes op de loer vooral bij wat gewilde domeinnamenOp dinsdag 30 oktober 2001 23:48 schreef topstep het volgende:
Alle particulieren die bij Ladot een domein hebben welke niet op hun naam staat kunnen deze via een formulier opzeggen.
Ladot zal de domeinnaam vrij geven zodat je hem bij een andere host evt weer kan registreren.
Domein overdragen kan ook mits de gegevens gelijk zijn an de gegevens welke zijn opgegeven bij het aanvragen van de domein
Dus overdagen op je naam als je niet de particuliere aanvrager bent gaat dus niet.
De huisige gebruiker moet eerst via het apparte formulier de domeinnaam opzeggen zodat je hem zelf als hij vrij gegeven is weer opnieuw kan registeren
Wel een riskante stap maar ja zo werkt Ladot e nanders niet.
Tenmiste dat vertelde een helpdesk medewerker
dat kan wel, sterker nog, dat moeten ze doen (volgens de SIDN regels), en nog sterker, je kan, mits de domeinnaam op je naam staat, de domeinnaam via je nieuwe provider verhuizen, je hoeft dan ladot alleen ff een faxje of e-mailtje te doen dan ze de het domeintje gedag kunnen zwaaien. Je nieuwe provider kan het fysieke overhuizen dan gewoon doen.Domein door Ladot overdragen aan een andere hots kan helemaal niet
Ze vonden het zelf brutaal dat deze vraag gesteld werd.
DE beste methode is idd best riskant. Het zal je namelijk maar gebeuren dat .....
En verhuizen zijn ze idd VERPLICHT!!! Anders krijgen ze de SIDN op het dak!
Verwijderd
Theoretisch zijn ze niet verplicht om je domein te verhuizen.. reden? Het staat niet op jouw bedrijfsnaam...Op dinsdag 30 oktober 2001 23:57 schreef gratiz het volgende:
Bedankt voor de duidelijke info.
DE beste methode is idd best riskant. Het zal je namelijk maar gebeuren dat .....
En verhuizen zijn ze idd VERPLICHT!!! Anders krijgen ze de SIDN op het dak!
Maar iedereen die weet hoe SIDN in elkaar steekt weet dat een domein weg verhuizen geen "reet" voorsteld. Een formulier invullen, opsturen en hoppa.. domein wordt verhuisd... LaDot zou dit natuurlijk nog kunnen aangeven bij SIDN waardoor het domein misschien nog een aantal keren heen en weer geschoven wordt, maar volgens mij hebben die lui wel betere dingen te doen.
Ik heb dit soort acties al vaak genoeg mogen meemaken.. een keer verhuisde een "grote host/provider" (ik zal geen namen noemen) "per ongeluk" een domeintje bij ons weg van een klant van ons.. iemand anders had dat domein bij "die grote host" opgegeven om te laten verhuizen en die "stupido's" van die "grote host" hebben zonder na te gaan of het domein wel mocht worden verhuisd het domein verhuisd. Vat je 'm nog?
Conclusie: vraag morgen een verhuizing van "tiscalli.nl" naar Planet Internet aan en met grote waarschijnlijkheid wordt de verhuizing gewoon ingelast.. (shit, nu heb ik wel namen genoemd).
Verwijderd
het bedrijf dat het verhuist kan echt wel veel problemen krijgen hierdoor, die behoren nl het te controleren. Okee iedereen die lid is van sidn kan binnen 1 minuut microsoft.nl overzetten naar zichzelf, maar ik denk dat je morgen om half 9 al een advocaat aan de lijn hebt...Op woensdag 31 oktober 2001 00:09 schreef griebels het volgende:
[..]
Theoretisch zijn ze niet verplicht om je domein te verhuizen.. reden? Het staat niet op jouw bedrijfsnaam...
Maar iedereen die weet hoe SIDN in elkaar steekt weet dat een domein weg verhuizen geen "reet" voorsteld. Een formulier invullen, opsturen en hoppa.. domein wordt verhuisd... LaDot zou dit natuurlijk nog kunnen aangeven bij SIDN waardoor het domein misschien nog een aantal keren heen en weer geschoven wordt, maar volgens mij hebben die lui wel betere dingen te doen.
Ik heb dit soort acties al vaak genoeg mogen meemaken.. een keer verhuisde een "grote host/provider" (ik zal geen namen noemen) "per ongeluk" een domeintje bij ons weg van een klant van ons.. iemand anders had dat domein bij "die grote host" opgegeven om te laten verhuizen en die "stupido's" van die "grote host" hebben zonder na te gaan of het domein wel mocht worden verhuisd het domein verhuisd. Vat je 'm nog?
Conclusie: vraag morgen een verhuizing van "tiscalli.nl" naar Planet Internet aan en met grote waarschijnlijkheid wordt de verhuizing gewoon ingelast.. (shit, nu heb ik wel namen genoemd).
edit:
zou opzich best wel leuke stunt zijn
lees mijn (xychix) methode eens en kijk of deze ook voor jou kan werken (als het een freehosting klant is!!)
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Het is DE legale manier als je provider niet mee wil werken (wat ze verplicht zijn !!!)Op woensdag 31 oktober 2001 19:03 schreef gratiz het volgende:
Dat is idd een super goede truc. Jammer dat het voor .nl namen niet werkt.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Ga dus niet zo moeillijk lopen doen bij dat nic... dat kan / mag in principe niet eens ook...
Mvg
Dennizzz