Ik heb weer eens een lekker irritant probleem wat waarschijnlijk zo is opgelost (hopelijk). Ik heb 2 pc's op de 1 staat een mxstream modem aangesloten (daarop werkt internet correct en msn ook). Hier heb ik sygate geinstalleerd als host. Nu wil ik dus met die andere pc ook op het internet. Dus had ik een client disk gemaakt. Maar alleen MSN doet het maar. Ik weet niet waar je port 80 open moet zetten met sygate. Misschien dat dat het is. Hebben jullie een antwoord op deze beduidend simpele vraag. Ik heb ook al wat rond gesearched maar werd hier niet echt wijzer uit.
Je vermeldt niet echt veel over de instellingen van pc nummer 2. Heb je de DNS servers goed ingesteld? Want vaak is het zo dat MSN het wel doet omdat die verbindt met een ip en websites typ je in in letters.
Vul bij pc2 in de DNS maar gewoon de DNS in die je ook bij pc1 gebruikt. Dan zou t moeten werken.
Heb ik gedaan maar werkt nog steeds niet?Op dinsdag 30 oktober 2001 22:12 schreef Zap het volgende:
Of anders ff kijken of je de DNS wel geforward hebt..
Verwijderd
Ik ken Sygate niet, maar heb je wel eens gedacht aan een alternatief?
Wingate, Winroute, Linux router.
Wingate, Winroute, Linux router.
Verwijderd
Wat is je DNS nummer?
De rede dat ik dit vraag, is omdat je DNS nummer NIET het DNS-nummer van je provider moet zijn, maar het IP-nummer van je server (waar sygate op staat en waar de Adsl modem op aangesloten is) Bij mij thuis is dat bv 196.168.0.1
De rede dat ik dit vraag, is omdat je DNS nummer NIET het DNS-nummer van je provider moet zijn, maar het IP-nummer van je server (waar sygate op staat en waar de Adsl modem op aangesloten is) Bij mij thuis is dat bv 196.168.0.1
Pagina: 1