Jeeeeeeeej mijn IBM 60GXP is aan gort!!

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
HOERA!!!!! Gisteravond is na 3 maanden eindelijk mijn 60 GXP naar zijn grootje gegaan!!! :( :( :( :( :( :(

GVD 40GB aan data (lees: mp3/films/iso's etc.) kwijt!!!

Weet iemand trouwens wat ik daarmee moet doen. Ik weet dat je een RMA(?)nummer moet aanvragen, maar dan?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:31

Klippy

Still Game

Tsjah, beste is altijd backuppen, zorgen voor 2 schijven dan ook :(

Is mij ook al gebeurd, 10Gig weg :(

Maar staat wel op de site geloof ik. Hoewel ik eigenlijk denk dat je nog garantie via de winkel hebt hoor...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Wel grappig. Het aantal geregistreerde GoT-leden staat onderhand gelijk aan het aantal gecrashde IBM-harddisks.

* creative8500 heeft niet meer een kapotte harddisk gehad sinds z'n pa's XT :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:52 schreef LiquidSilver het volgende:
Tsjah, beste is altijd backuppen, zorgen voor 2 schijven dan ook :(

Is mij ook al gebeurd, 10Gig weg :(

Maar staat wel op de site geloof ik. Hoewel ik eigenlijk denk dat je nog garantie via de winkel hebt hoor...
Da was mijn backup schijf, ik had de andere net geformateerd en was alles terug aant zetten en toen KKKKRRRRRRGGGGGGG!!!!

Heb em trouwens besteld bij Alternate.nl

• miekol
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Nou gecondoleerd dan maar :( he :)

* miekol begint zich aardig zorgen te maken over zijn IBM 75gb als die crashed )$#*@&(*@#*& heb em nu in zo een 5 1/2 inch hd cooler gezet. Maakt dat nou wat uit?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:49

Bezulba

Formerly known as Eendje

GVD 40GB aan data (lees: mp3/films/iso's etc.) kwijt!!!
tjah is toch allemaal illegaal boeit dus vrij weinig ;)

blup

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:57 schreef Werkeend het volgende:

[..]

Ja het zal jouw gebeuren, denk niet dat je dan nog blij bent. Al helemaal niet omdat je dan weer allemaal dat gezeik krijgt om de schijf op te sturen en die hele zooi.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:54 schreef Shove_it999 het volgende:

[..]
Heb em trouwens besteld bij Alternate.nl
Dan zou ik m zeker niet terug sturen naar Alternate, tenzij je erg lang wilt wachten op een nieuwe. Heb er ooit een tvkaartje vandaan gehad die bij aankomst defect bleek te zijn. Omruilen konden ze niet aan beginnen... het ging dus om een kaartje van 150,-! Moest uiteindelijk 6 weken wachten voordat ik alsnog een nieuwe kreeg.
Zeer trieste winkel IMHO...
Dus gewoon contact opnemen met IBM zou ik zeggen.

Verwijderd

Mijne is laatst ook kaduuk gegaan. Verveelde me eergisteren dus ik heb ff DFT gedownload van IBM site (Drive Fitness Test) en gestart. Zat vol bad sectors. Toen kon je kiezen tussen Erase All Data. Dat heb ik gedaan, en nu doet ie het gewoon weer :? :)
Mijn pa had het ook en deed precies hetzelfde als ik en zijn schijf werkt ook alweer gewoon. Echt raar...

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Bezoek http://www.storage.ibm.com/warranty , vraag daar een RMA aan, stuur het hele pakje (goed verpakt! anders krijg je geen garantie meer!!!) naar IBM. Je kan dan de status volgen via dezelfde website. Het heeft voor mijn DTLA 75 GXP nu ongeveer 1 maand geduurd dat ik zonder mijn schijf zat...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Naar Alternate rijden met schijf. Zeggen "schijf stuk ik wil nieuwe". Laat ze hem daar testen en ga niet weg voordat je een nieuwe hebt. Zeker als ie maar net 3 maanden oude is heb je nog 9 maanden garantie bij ze.

Verwijderd

[off topic]
tering, begin me echt zorgen te maken over me DTLA307045, wilde er nog een kopen voor een raid, maar laat dat maar zitten......
[off topic]

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 13:27 schreef Count_Grishnackh het volgende:
[off topic]
tering, begin me echt zorgen te maken over me DTLA307045, wilde er nog een kopen voor een raid, maar laat dat maar zitten......
[off topic]
Ghehe verkopen en maxtor raid beginnen of seagate of WD

• miekol
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

[off topic]
[off topic]
Mijn IBM 75gb maakte laatste tijd dus ook vage geluiden en werd vet heet enzo en toen heb ik hem maar in zo een 5 1/2 inch cooler bracket geknald en gaat nu wel weer veel beter, misschien is dat een ideetje?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 31 oktober 2001 13:29 schreef schumache het volgende:

[..]

Ghehe verkopen en maxtor raid beginnen of seagate of WD
Da's inderdaad de beste oplossing, IBM heeft z'n naam een beetje verneukt de laatste tijd. Zijn heel wat verotte schijfjes in de omloop. Wij hebben op school zo' 2000-3000 PC's staan van HP met allemaal IBM schijfjes, en die vallen bij bosjes uit.

Gelukkig wist ik dit toen ik mijn computer aanschafte, heb toen maar een Maxtor genomen, en die doet het nu meer dan een jaar perfect.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-04 14:34
Nou ik heb btw al 2 maxtors gesloopt binnen 2 weken en 1 WD dus voor mij geen maxtor meer.

Verwijderd

Ik snap dit alles ergens niet: op scsi gebied (Ultrastar serie) kan IBM zich qua betrouwbaarheid /performance makkelijk meten met een Atlas, een Barracuda, een Cheetah.

Het fabricageproces van de scsi schijf is toch hetzelfde? Alleen een ander controllertje op het printplaatje, bw van spreken. Waarom dan zo'n ellende met die Deathstar serie?

Verwijderd

Ik zou ook als ik jou was niet meer voor IBM disk's gaan. Was toen tijd geleden discussie over. Feit wat bleek veel IBM's gingen kapot (algemeen bekend) toen kwamen zogenaam verbeterde versies, Had er weer slechte dingen over gehoord, meeste hier op GOT wilde me niet geloven... anyway... ik blijf het nog steeds horen. En 1 ding wat je niet wil is dat je DATA corrupt of totaal kwijt raakt...

Zoek gewoon voor een ander merk... keuze zat... die nieuwe WD zijn wel relax

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Tsjeesus, dat zijn er blijkbaar maar een paar.

Ik heb hier 4x 60GXP's (60gigx4=240Gig) en die worden konstant gebruikt als dumpserver... Dagelijks krijg ik dus zo'n 5 gig binnen die ik dan op tonnen CD's archive...

Die worden dus dagelijks HEVIG gebruikt en nog NIX kapot, een jaar lang al.
Op donderdag 01 november 2001 02:48 schreef -KOD- het volgende:
Ik zou ook als ik jou was niet meer voor IBM disk's gaan. Was toen tijd geleden discussie over. Feit wat bleek veel IBM's gingen kapot (algemeen bekend) toen kwamen zogenaam verbeterde versies, Had er weer slechte dingen over gehoord, meeste hier op GOT wilde me niet geloven... anyway... ik blijf het nog steeds horen. En 1 ding wat je niet wil is dat je DATA corrupt of totaal kwijt raakt...

Zoek gewoon voor een ander merk... keuze zat... die nieuwe WD zijn wel relax

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Ik heb idd gisteren 2 nieuwe Maxtor D740X'jes besteld. Ik hoop dat ze wel ff snel binnen komen want die 7 jaar ouwe Seagate 1000RPM schijf die der nu in zit is NIKS (werkt trouwens wel nog voor 100%).

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb nu een 60GB gekregen voor de 45GB, maar ook deze 60GB begint nu enge geluiden bij booten te maken.

And The Only One

Verwijderd

[off topic]
[off topic]
Wil je er van af? Ik zoek nog een een 45GB'er, ook voor raid :)

mail ff naar allmusicyouwant@hotmail.com (of msn ofzo, anders icq).

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb een IBM 15GB en een IBM 30Gb drive, de andere 2 zijn Quantums. De IBM's zitten er toch al zo'n 4 maanden in. Ik heb de PC continu aanstaan, 100% processorbelasting en de HD's gaan ook nooit slapen. D'r zitten 3 HD's op elkaar zonder koeling en ze worden flink warm. De processor is rond de 60 graden en het mainboard rond de 30. Wat de HD's doen in temp weet ik niet, maar zal wel hoog zijn, m'n fikken doen zeer als ik ze aanraak.

Kortom alles staat 100% aan en wordt best wel warm. Maar dat blijft het dan ook altijd, geen temperatuurschommelingen. Ik heb nog nooit zo'n stabiel systeem gehad. Ik hoop dan ook dat dit ook zo gaat blijven :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
kut voor je hdd crash, dit was de reden voor mij om voortaan met raid 5 te werken.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Irritante HD's ook. Ik sta op het punt om 36GB aan MP3 te backuppen met m'n 2x cdwriter :( Vanmorgen maakte m'n Maxtor 80GB een hele enge tik bij het upspinnen. BAH!!!

Siditamentis astuentis pactum.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:57 schreef Werkeend het volgende:

[..]

wie zegt hier dat het illegaal is???
misschien heeft hij de originelen wel in zijn bezit?

dat kan wel eens voorkomen hoor.... (alhoewel ;) )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 08:35 schreef Varienaja het volgende:
Irritante HD's ook. Ik sta op het punt om 36GB aan MP3 te backuppen met m'n 2x cdwriter :( Vanmorgen maakte m'n Maxtor 80GB een hele enge tik bij het upspinnen. BAH!!!
Precies hetzelfde probleem hier. Ik heb nog een andere computer met een Maxtor 60 GB 5400 RPM en die gaat bij het upspinnen ook tikken. Hij is dan ook heel langzaam (MP3s op die schijf beginnen soms te stotteren bij veel CPU-load) en ik kan er ook al niet meer vanaf branden zonder buffer-underruns. Ik ben dus nu bezig alles te back-uppen en hem maar eens te formatteren, want dit vertrouw ik dus niet!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 09:26

psy

Zou het niet beter zijn om die schijven continue te laten draaien? Als je pc toch al 24/7 staat te blazen laat dan die schijven ook maar draaien. Koelertje erop evenueel.

Heb ook net een 60 Gig IBM gekocht en probeer maar eruit te halen wat erinzit...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Je moet ook liev zijn voor je IBM schijf! :*

Anders gaat ie sneller stuk.

Ik heb 2 IBM's draaien waarvan 1 een 40 gig 60GXP.
De oude is een deskstar van 1,5 a 2 jaar oud en die wordt wat slomer dus die hou ik in de gaten.

Ik heb nog een Maxtor om data van en naar m'n werk te slepen maar ook voor backup.
Overigens heb ik 'm voor een mooi prijsje kunnen krijgen anders had ik nog een IBM genomen.

Ik blijf bij IBM.
Pagina: 1