Toon posts:

Ondertitel andere manier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit een beetje vaak voorbij is gekomen, maar ik kon niks in de search vinden.

Mochten jullie genoeg hebben van dit soort topics, dan mag hij gesloten worden..

Okay ik ben DVD's naar vcd aan het zetten (om op mijn standalone af te spelen), lukt prima, maar nu wil ik er ondertiteling bij (voor als er vrienden etc meekijken altijd handig).
Dit lukt op zich ook prima maar ik heb hierbij wel een klein probleempje.

Ik heb 2 mogelijkheden geprobeerd en beide mogelijkheden hebben een nadeel

---------------
Mogelijkheid 1:
---------------
1) smartripper
2) Flask (met subtitle patch)
3) TmpGenc

+ punt: Goede Vcd met ondertiteling.
- punt: Flask houd halverwege vaak op en dat is erg irritant.

---------------
Mogelijkheid 2:
---------------
1) smartripper
2) DVD2Avi
3) Vfapi-COnv
4) Virtualdub met subtitle filter (plugin)
5) TmpGenc
+ punt: Geen van de programma's heeft ooit nog dienst geweigerd en ik word als ik opsta nooit teleurgesteld
- punt: Soms erg veel blokvorming en vervorming in beeld

Okay lang verhaal voor iets kleins.
Is er een manier die geen van deze minpunten heeft, of misschien een codec ofzo?

Ik gebruik nu Divx Mpeg4 lowmotion om naar AVI te zetten (voor de ondertiteling erop te krijgen, in virtualdub en flask) en de audiolayer 3 op 192kb/s
Voor de DIvx naar VCD gebruik ik PAL standaard met high settings en full screen.

Als ik geen subtitle pak en gewoon smartripper->DVD2avi->TMPgenc gebruik heb ik een perfect resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Of weet iemand een manier om van DVD naar VCD te gaan ZONDER eerst naar Divx te gaan, maar dan wel MET subtitles

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat jullie gewoon helemaal genoeg hebben van VCD topics, ik laat het hierbij en hoop nog wel ergens een antwoord te krijgen :)