Nog tevreden MX300 gebruikers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Topicstarter
Ik ben best wel benieuwd hoeveel mensen nog een MX300 gebruiken. Met al dat live/audigy geweld wordt een MX300 een zeldzaamheid, tenminste zo lijkt het.
Ikzelf ben er nog steeds erg tevreden mee. A3D 2.0 en 3.0 zijn mijns inziens technologisch superieur, maar sinds Aureal failliet is blijft de driversupport nogal achter en Creative.....

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Zonder windows 2000 drivers hoef ik hem niet. |:(

Als er goede drivers waren dan had ik er NU een bestelt.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Gaat nogal wordt met Xp. Ik krijg op dit moment Unreal Tournament niet meer aan de praat. Als ik via Safe Mode alle geluiden uitschakel, dan start het spel pas op. Geeft dus aan dat het probleem daar ligt en mooi dat er geen xp-drivers zijn omdat Aureal failliet is en overgenomen door Creative...

*zucht*

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

perfect :D
Ik heb hem ook, en hij werkt perfect.

Nieuwste drivers van Sourceforge, helder geluid, geen ruis ofzo

Ik ben tevreden

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

ik heb hem weggedaan, was wel een goede kaart!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
heb een standaard vortex 2 kaartje in een celeron 500 hangen en ben er tevreden mee

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doet hier ook nog perfect zijn werk, behalve dat de drivers niet 100% werken met de nieuwere DirectX versies, maa echt problemen heb ik nu niet en nooit echt gehad.

Heb ik een vraag aan jullie: Hebben jullie een MX25(dacht dat die zo heette), een extra kaartje voor de MX300, waaraan je er een 5.1 setje aan kan hangen. Word die nog verkocht?

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

De mx25 is in nederland nooit verkocht!

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:00

Tassadar

l33t h4x0r :)

Als je 't over de Diamond MonsterSound MX300 hebt... die heb ik hier ook in mijn pc :)

Lekker kaartje, superieure kwaliteit. A3D ook fijnere technologie dan AEX als je 't mij vraagt.
Alleen.... draai ik op die pc wel w2k, en daar zijn de drivers nogal kut voor.
M.a.w. geregeld crashen ze en moet ik rebooten voordat ie het weer doet :(

(overigens is dat mijn ervaring met alle Diamond en S3 producten -> wel technologisch goed product, maar vervolgens strontsupport op drivers ed. jammer wel... :| )

• Case
  • Laatst online: 09-08 20:22
Ik gebruik ook nog een MX300, en ik vind het een topkaart.
Erg jammer dat Aureal er niet meer is, en dat er dus een slechte(geen?) driverondersteuning meer is.

Onder Windows Xp werkt het bij mij met de standaard drivers. Ik moet dan, om te voorkomen dat het geluid uitvalt of kraakt, wel even de tweak van Vortex of Sound gebruiken. (http://www.vortexofsound.com/techhelp/th-v2a80.htm)

Dan draait het allemaal top :)

Mijn Firewizzie

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
absoluut vooral in games, (en dan draai ik toch geen win2k) A3D rules!!!!!

maar idd ook geen ruis enzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 10:17 schreef Mystic_Jack het volgende:
Doet hier ook nog perfect zijn werk, behalve dat de drivers niet 100% werken met de nieuwere DirectX versies, maa echt problemen heb ik nu niet en nooit echt gehad.

Heb ik een vraag aan jullie: Hebben jullie een MX25(dacht dat die zo heette), een extra kaartje voor de MX300, waaraan je er een 5.1 setje aan kan hangen. Word die nog verkocht?
Je kan het zelf maken......
http://www.algonet.se/~cyrano/mx1.html

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Hier nog een tevreden Vortex2 gebruiker! 't Mag dan wel een TerraTec XLerate Pro zijn, maar't komt allemaal op't zelfde neer.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Op woensdag 09 januari 2002 15:22 schreef Flotter het volgende:
Hier nog een tevreden Vortex2 gebruiker! 't Mag dan wel een TerraTec XLerate Pro zijn, maar't komt allemaal op't zelfde neer.
Hier ook nog steeds Flotter, ken je me nog?

De Windows 2000 beta-drivers werken goed onder Windows XP dus kunnen we wel even vooruit met de Vortex2 chips :)

• Pantagruel
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ja hoor, doet het onder XP goed.

Creative doet aan driver onderhoud voor de Aureal Vortex chipsets geen bal. Creative heeft enkel de patenten gekocht en is niet van wille om ondersteuning te geven.

Ik heb na het verschijnen van XP met Creative gemaild ivm betere drivers van hun zijde en toen kreeg ik te horen dat de Aureal gebaseerde kaartjes als 'Legacy'worden bestempeld en niet worden ondersteund.
Tel daarbij op dat Diamond nu van S3 is en S3 niets van zich laat horen op het driver vlak kun je je MX-300 dus wel afschrijven.

Jammer want mijn kaartje is nog geen 2 jaar oud en vlgs Creative dus al antiek (8 bit ISA da's pas antiek, HAHA :P )

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• El_Mariachi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03-2018
Ok heb van een vriend een MX 300 gekregen en wil mijn awe 64 hiermee vervangen.
Nu kan ik nergens meer goede drivers vinden. Vortex of sound werkt nl niet meer. Weet iemand nog waar ik die zou kunnen vinden? Mijn pc draait op 98se.

• Flotter

Flotter

Pelipper!

El_Mariachi schreef op 12 oktober 2002 @ 16:26:
Ok heb van een vriend een MX 300 gekregen en wil mijn awe 64 hiermee vervangen.
Nu kan ik nergens meer goede drivers vinden. Vortex of sound werkt nl niet meer. Weet iemand nog waar ik die zou kunnen vinden? Mijn pc draait op 98se.
vortexofsound.com doet't hier prima!

De Aureal reference driver is hier te vinden, een specifieke MX300 driver (ouder dan de Aurealdriver) vind je hier.

• El_Mariachi
Ok de site klopt wel, maar de links niet.
Als ik die drivers wil downloaden krijg ik:

DOWNLOAD ERROR!

The file you attempted to download was linked illegally from another site. We apologize for the inconvenience, and encourage you to email the webmaster of the offending site to notify them that they should be linking in accordance with our policies.

Please feel free to explore our site, and download the file from here.

Thank you.

• Flotter

Flotter

Pelipper!

El_Mariachi schreef op 12 oktober 2002 @ 16:59:
Ok de site klopt wel, maar de links niet.
Als ik die drivers wil downloaden krijg ik:

DOWNLOAD ERROR!

The file you attempted to download was linked illegally from another site. We apologize for the inconvenience, and encourage you to email the webmaster of the offending site to notify them that they should be linking in accordance with our policies.

Thank you.
Welke probeer je dan te downloaden? Alle downloads op de paginas die ik noemde werken hier.

Mocht't echt niet willen dan wil ik wel even een drivertje op een ander stukkie webspace gooien, dan moet je'm zeker kunnen downloaden.

• Jabba
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Ik heb ook nog steeds mijn MX300 Diamond in mijn systeem met win2k... gewoon met de standaard drivers.... klinkt niet echt super maar ik kan zo moeilijk afstand van dat ding doen.....

en een creative koop ik al helemaal niet...

als die al weggaat wordt het terratec of hercules

als er ooit nog eens echte drivers voor win2k zouden komen.....wow..... GEIL :)

• El_Mariachi
de Full install. Ze werken allemaal niet bij mij. Als je ze ergens anders zou kunnen plaatsen zou dat te gek zijn!

• El_Mariachi
Die w9x2048_full file.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
al geprobeert? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• El_Mariachi
nevermind, was mijn internet security die het downloaden belette. Ze moeten kunnen zien dat ik op hun site die file download.
Iig ontzettend bedankt voor de moeite, en nu maar hopen dat ie het doet.

• Flotter

Flotter

Pelipper!

El_Mariachi schreef op 12 oktober 2002 @ 17:39:
nevermind, was mijn internet security die het downloaden belette. Ze moeten kunnen zien dat ik op hun site die file download.
Iig ontzettend bedankt voor de moeite, en nu maar hopen dat ie het doet.
't Werkt dus nu wel?

• El_Mariachi
ja het downloaden wel. Het staat er ook op in hele kleine lettertjes net onder die download error. Nu maar hopen dat die files het doen.
Bedankt Flotter.

• farmacop
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Topicstarter
Heb ooit dit topic gestart, maar kan er afstand van gaan doen! Kaartje gaat na een jaar ongebruikt te zijn (snif^2) naar iemand anders toe... Kan ruilen tegen een live in hele simpele uitvoering.... Die kerel wil alleen win98 op zijn systeem en kan dus prima die MX300 gebruiken terwijl ik met mijn XP toch meer op een Live zit te wachten. Die drivers zijn waarschijnlijk nauwlijks beter, maar wordt iig nog ondersteund.

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

fantastiesch kaartje, vooral met die wavetrace demo's waren ZEER impressive.

Kheb de kans gehad zo'n MX25 te kopen maar dat is toch k*t omdat ze (toenertijd iig) alleen werkte met de drivers van de fabrikant. En aangezien de diamond drivers (1,02) nog geen a3d 2.0 ondersteunde was het dus useless om die te gaan gebruiken. Mijn brave AU8830 dragertje zit nu in mijn extra celly'tje met winxp. Doet het perfect als allrounder, kheb trouwens ook geen problemen in de nieuwere spellen...

Ik kon uren met die wavetrace demos bezig zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xcl-clan.com/images/3dsound/a3d-wave-xcl.jpg
wie wil nou niet weten hoe z'n clantag reverbed

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Jah, ik zelf vind het een Flutkaart, bevalt niet echt goed nee

Verwijderd

Ik heb nog een zelfgebouwde mx25 liggen, ik hoor het wel als iemand belangstelling heeft...
Pagina: 1