gewoon een varchar lijkt me?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Tenzij je verwacht dat de ingevoerde URLs langer dan 255 tekens gaan worden, in dat geval zou ik ff een kijkje nemen naar de TEXT, MEDIUMTEXT of LONGTEXT (voor extreem lange URLs
) types.
This can no longer be ignored.
Ik weet niet precies waar je dit voor gaat gebruiken, maar het klinkt niet best. Zou je niet gewoon de bestandsnaam opslaan en daar in je script een (relatief) pad voor plakken? Dan zou een varchar(15) ofzo genoeg moeten zijn. Of als al je bestandsnamen een vaste lengte hebben gewoon een char.Op dinsdag 30 oktober 2001 21:30 schreef postduif het volgende:
Welk kolomtype moet ik gebruiken om een url (naar een plaatje op de server) op te slaan?
Fixed size tables roelerenOf als al je bestandsnamen een vaste lengte hebben gewoon een char.
This can no longer be ignored.
Me bestandsnamen zitten dus in een pad, dat al gedefinieerd is als variabele ($CFG->images) de bestandsnaam zal het $id worden +front.jpg of back.jpg (t'is voor een divx database.)Op dinsdag 30 oktober 2001 22:10 schreef tomato het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je dit voor gaat gebruiken, maar het klinkt niet best. Zou je niet gewoon de bestandsnaam opslaan en daar in je script een (relatief) pad voor plakken? Dan zou een varchar(15) ofzo genoeg moeten zijn. Of als al je bestandsnamen een vaste lengte hebben gewoon een char.
Als je zo precies weet hoe je de bestandsnaam op moet bouwen, waarom wil je ze dan nog opslaan in de databaseOp dinsdag 30 oktober 2001 22:36 schreef postduif het volgende:
Me bestandsnamen zitten dus in een pad, dat al gedefinieerd is als variabele ($CFG->images) de bestandsnaam zal het $id worden +front.jpg of back.jpg (t'is voor een divx database.)
ik ga niet de images in de database opslaan, alleen maar een verwijzing naar het plaatjeOp dinsdag 30 oktober 2001 22:51 schreef tomato het volgende:
[..]
Als je zo precies weet hoe je de bestandsnaam op moet bouwen, waarom wil je ze dan nog opslaan in de database
Dat zegt ie toch ook?Op woensdag 31 oktober 2001 08:35 schreef postduif het volgende:
ik ga niet de images in de database opslaan, alleen maar een verwijzing naar het plaatje
Pagina: 1