Toon posts:

Wat is hier ign gebeurd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel groot probleem en zal het in het kort uitleggen:

software bleef hangen ctrl-alt-del reageerde niet
pc gereset
na memorycheck melding BUILDING dmi pool
verder hangen
na zo'n 15 keer resetten bios gereset mbv jumper
toen was ie helemaal dood geen enkele reaktie meer, geen stroom, niks
weggebracht voor reparatie nieuw moederbord waarschijnlijk
ze hadden er een andere voeding opgezet, reageerde ie ook niet op.

thuisgekomen bleek een oude pc in hetzelfde netwerk ook helemaal dood te zijn, geen enkele reaktie op de power button
Dit kan toch geen toeval zijn?

iemand een idee? ik ben ten einde raad

Alvast bedankt

Verwijderd

stroom storing oid? zgn foutstroom of kortsluiting?

Verwijderd

Het DMI gebeuren heeft iets te maken met de mogelijkheid om via een netwerk op afstand hardware te checken... Er zijn ook progjes te downen om dit uit te voeren. Mischien is er de mogelijkheid om met zo'n progje hardware te verzieken?

Het DMI verhaal komt na het POSTen. Dus het mombo zou goed moeten zijn omdatie tot DMI komt.

Verwijderd

Topicstarter
De eerste pc begon raar te doen een uur voordat de tweede uberhaupt werd aangezet. Aangezien die tweede boven staat en we zo druk bezig waren met die eerste hadden we nog nix gemerkt.
Energie bedrijf hebben we gebeld hebben alles nagekeken, scheen allemaal in orde te zijn.

Kan het iets met een virus te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat deed ie toen nog. Inmiddels zijn ze allebei hartstikke dood. We waren bang dat we gehackt waren ondanks blackice, maar de provider verzekerde ons dat hackers niet aan de bios kunnen komen. Dit geloof ik trouens niet helemaal. Blackice vloog er trouwens de laatste paar dagen ook uit met rare meldingen.

Verwijderd

Topicstarter
En sorry, ik snap veel, maar van dat dmi heb ik echt geen kaas gegeten.

Verwijderd

Deze link gaat over jouw probleem: http://wimsbios.com/jive2/thread.jsp?forum=1&thread=443

Gezocht via www.google.com Trefwoorden: building dmi

Hier is er nog een: http://www.enablers.com/board/messages/883.html

En nog een: http://www.spacewalker.com/english/faq_e/forum/message4/1166.html ( NET GEWIJZIGD!!!!)
Je ziet het, je bent niet de enige met dit probleem...

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41
Als laatste redmiddel kun je het volgende proberen: flash je bios met het recentste versie met de keuzeoptie /cd:
awdflash blabla.bin /cd
De /cd staat voor Clear DMI. Heb ik hetzelfde probleem mee verholpen.

Verwijderd

Als de je BIOS niet zelf kunt flashen omdat je PC niet meer opstart kun je via de importeur van het moerderbord proberen een nieuwe BIOSchip te krijgen. Over het herprogrammeren van BIOSchips is intussen voldoende gezegd op dit forum. Voor mensen die in de buurt van de stad of in de stad Groningen wonen: www.okaphone.nl .

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX resetje misschien, zodat ie wel door wil booten.

Verwijderd

Topicstarter
Zal jullie ff op de hoogte brengen van de stand van zaken:

Hoofdcomputer had een doorgebrand moederbord, ik neem aan een garantiekwestie dus.

Tweede computer startte de volgende dag weer op, bevatte echter een Worm: Happy Time. Had ik het later ontdekt dan had ie vandaag (maand+dag=13) alle exes en dlls van de schijf gegooid. Maakte overigens niet uit, heb evengoed moeten formatteren.

Vanochtend vloog de derde computer (laptop) eruit. Ook totaal geen sjoege meer. Inmiddels trouwens weer wel.

Vanochtend op op de pc met het nieuwe mb de ene na de andere fatale uitzondering, toch maar weer geformatteerd etc.

Wij vrezen giganties gehackt te zijn, weten jullie of dat mogelijk is ondanks blackice? Heb nu Zonealarm, schijnt beter te zijn.

Bedankt voor jullie reakties trouwens.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 31 oktober 2001 23:19 schreef terw_dan het volgende:
ATX resetje misschien, zodat ie wel door wil booten.
ATX Reset :? :?
Pagina: 1