Welke multitrack software gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik ben bezig met wat nummers van mijn band op te nemen en te mixen/editen/masteren in de computer. Momenteel gebruik ik Cubase VST32 5.
Ik ben benieuwd wat mijn mede-tweakers en audio-(semi)profs gebruiken en waarom. Het gaat me dus puur om multitrack-audio en fx/mix software, en niet om MIDI.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Niemand die ook wel eens hiermee hobby't???

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-07 14:41
Ik gebruik nu ook Cubase VST 5, maar ik krijg wel een beetje de balen van dit pakket. Nooit echt af en buggy. Het is dat ik ook veel midi-arrangementen in cubase formaat heb, anders was ik allang overgestapt naar zoiets als Logic of misschien Sonar (nog niet geprobeerd, maar schijnt goed te zijn). Nuendo (ook van Steinberg) is ook OK voor audio, maar gebruik ik niet omdat er te weinig midi-functionaliteit in zit.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik gebruikte altijd Cakewalk en daarna de opvolger Sonar. Maar sinds kort ben ik overgestapt op Logic Audio. Ik heb weleens met Cubase gewerkt, maar dat deed altijd wat te speels aan vond ik. En al die kleuren, ik werd er gek van :D

Emagic maakt het meest professionele spul en zijn wachten liever met het uitbrengen van spullen tot het zga af is dan dat ze het té vroeg uitbrengen, zoals Steinberg o.a. met Cubase 5 en Halion heeft gedaan.

Ik kan echt niet wachten tot Emagic met Logic 5 komt :9~ Dat pakket wordt echt te gek! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 01 november 2001 00:10 schreef Marcel het volgende:
Ik gebruik nu ook Cubase VST 5, maar ik krijg wel een beetje de balen van dit pakket. Nooit echt af en buggy. Het is dat ik ook veel midi-arrangementen in cubase formaat heb, anders was ik allang overgestapt naar zoiets als Logic of misschien Sonar (nog niet geprobeerd, maar schijnt goed te zijn). Nuendo (ook van Steinberg) is ook OK voor audio, maar gebruik ik niet omdat er te weinig midi-functionaliteit in zit.
Exporteer je MIDI naar *.mid en importeer het weer in Logic/Sonar. Even je instellingen goed zetten en dan kun je verder werken. Kost wat tijd, ik weet het, maar daarna ook heel veel kopzorgen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Is dat Nuendo dan beter voor audio dan CubaseVST ?

Verwijderd

(MIDI) Sequencer: Cakewalk 9
Audio Editing/Multitrack recording: Cool Edit Pro
Audio Effects/postproductions: Cool Edit Pro en SoundForge

Softsynths: géén, gebruik echte synths :D

• kilgates
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06-2012
Ik gebruik Logic audio, en die kan ik van harte aanbevelen. Imho de beste sequencer voor audio en midi. Je zou als je alleen audio gebruikt ook eens naar Nuendo kunnen kijken. Het programma voor audio is natuurlijk protools, maar die is nogal prijzig. Je kan een gratis versie downloaden bij digidesign (protools free), die is gelimiteerd tot 8 kanalen, maar dat is wellicht voldoende voor jou. Voor meer heb je de Prtools LE met Digi001 audiokaart (DM 2300,-) hetgeen een erg krachtige combinatie is. Verder heb je de protools TDM systemen, en die kosten enkele tienduizenden...

Verwijderd

Jongens ik heb er echt geen verstand van maar is dit wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.electricsound.com/PROPELLERHEAD/images/BigFront_02.jpg

Reason van PROPELLERHEAD en het kost 989,- pietermannen en hier vind je meer info: http://www.electricsound.com/PROPELLERHEAD/propellerhead.html

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 18:48 schreef nevyn het volgende:
Jongens ik heb er echt geen verstand van maar is dit wat:
Tja, da's Reason en dat is een erg koel programma....Het is niet zozeer dat bepaalde software wel of niet goed is, met elke sequencer kun je zo ongeveer wel hetzelfde. Het ligt er maar net aan wat jij het prettigst vind werken.

Nou is Reason is niet echt sequencer zoals Logic, Cubase of CakeWalk, maar je kunt er wel erg leuke dingen mee doen. Of het iets voor jou is kun je beter gewoon zelf uitproberen denk ik...net zoals bij de keuze welke sequencer je wilt gebruiken

Verwijderd

ik gebruik fruityloops nu, omdat ik eigenlijk nog geen externe synth's heb.... Ik heb wel een keyboardje waar ik wat mee doe, maar echt midi-sequencen ben ik nog niet mee begonnen. In fruityloops kan ik nu dus gewoon beats maken enzo, goede effecten etc, en ook vst ondersteuning.

Hoewel je in fruityloops ook kan midi-sequencen (heb ik ook wel s gedaan, maar met een keyboard heeft t weinig zin, omdat er maar weinig bruikbare geluiden in zitten), ben ik in de toekomst van plan (als ik mijn eerste synth heb:) ) logic te gaan gebruiken, lijkt mij prettig werken... of misschien cubase.

• djazete
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik gebruik logic..
enige nadeel is 1 keer undo.. dus goed en veel saven (kan nooit kwaad)... verder bevalt het me beter dan cubase of cakewalk en een vergelijking trekken met nuendo is niet helemaal eerlijk (appels en peren enzo) omdat nuendo echt audio georienteerd is (dus doe je nix met midi, dan is nuendo erg koel) en lap midi en audio is waarbij je ontzettend veel midi editing mogelijkheden hebt...
dingen als reason en fruityloops horen hier natuurlijk niet in thuis..

• Marcel
  • Laatst online: 29-07 14:41
Op donderdag 01 november 2001 11:23 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Exporteer je MIDI naar *.mid en importeer het weer in Logic/Sonar. Even je instellingen goed zetten en dan kun je verder werken. Kost wat tijd, ik weet het, maar daarna ook heel veel kopzorgen.
Weet ik, ik gebruik dit ook wel om midi-files over te zetten naar m'n MPC2000. De pest is alleen dat je na een import in een ander programma compleet het overzicht kwijt bent wat wat is. Ik gebruik altijd verschillende kleuren voor m'n parts.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik gebruik Cubase en ben er dik tevreden over. Voor mij ging het allemaal wat soepeler en intuitiever dan met Cakewalk en Logic (alle 3 ff geprobeerd), ik had er geen problemen verder mee, dus dat gaf de doorslag.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Ik gebruik zelf SAWPRO van IQSoftware. Goed voor simultane opnemen met meersporen geluidskaart (EWSMT88).

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik ben dus een fan van Cakewalk Sonar. Cubase is me wat te buggy, en aan de interface van Logic kan ik echt niet wennen. Logic Audio is wel duidelijk de krachtigste van de drie, maar ik vind Sonar veel handiger werken.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Whoa, thanx for the replies boyz!

Verwijderd

Ik gebruik Cakewalk Pro Audio 5 en Cakewalk Sonar, ik componeer eerst de track in Cakewalk 5 en dan werk ik 'm uit in Sonar. :)

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Fruityloops 3 gebruik ik nu, ik had cubase 3 ofzo maar dat is niks. in FL3 heb je best veel geinige effecten. maar het heeft ook enkele beperkingen het is leuk als beginner ieg. :)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Op een home page (is van een muzikant geluidstechnicus) vond ik op zijn forum wat goede tips om je systeem (win98) in te stellen voor gebruik van cubase vst5.x.

Wil je hier meer over weten ga dan naar www.schardijn.tk en kijk bij forum/guest (zie dan rubriek cubase)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
het topic is al 4 jaar oud hoor. :P

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En spam voor z´n eigen site.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-07 12:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als het werkelijk heel interesant is; open een mooi topic erover.
Ik sluit deze, want in 4 jaar tijd kan erg veel veranderen en het overgrote deel van dit topic is dan niet echt relevant meer (net zoals; wie gebruikt er nu nog een 7 jaar oud OS of zelfs 10 jaar oud)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.